Gå til innhold

se her dere som tror svinevaksinen er kun positiv!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"En av de avdøde er en mann på 55 år. Han fikk vaksinen mot svineinfluensa bare 12 timer før han døde, ifølge den svenske avisen. Men mannen skal ha vært hjertesyk og hatt svikt i vitale organer, får avisen opplyst fra helsevesenet."

Du kan jo lese artikkelen før du legger den ut her som et argument mot vaksinen. De understreker også at de ikke vet om det er en sammenheng, eller om det er tilfeldigheter.

Er det ikke sånn at en vaksine virker bedre og bedre, for så etter x antall år å gå på ned igjen? Eller er det feil?

Skrevet

Jeg legger den ut jeg, så får du trekke de konklusjonene du vil. Den andre dama på 60år døde jo, og hun hadde ingen underliggende sykdommer.

Skrevet

Få ting i verden er utelukkende postitvt, sikkert ikke denne vaksina heller. MEN: At en ting skjer rett etter en annen, betyr ikke at de henger sammen! Menneskehjernen er sånn at vi ofte tror at sammenheng i tid betyr årsakssammenheng, (at det ene skyldes det andre,) men sånn er det jo ikke.

For eksempel: I mai vifter man masse med norske flagg, og pollenallergien slår til for fullt hos mange. Det betyr ikke at folk blir allergiske på grunn av flagginga!

Skrevet

Litt forskjell på ei som plutselig bare dør 2 dager etter hun tok vaksinen og pollen allergi. Dårlig sammenligning.

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke en dårlig sammenligning. Jeg prøver å illusterer at ting kan skje rett etter hverandre uten å ha sammenheng med hverandre.

Det er allerede ganske mange som har fått vaksina. Det å dø er en ganske dagligdags, menneskelig hendelse, spesielt hos risikogrupper som får tillbud om vaksina første eller velger å ta den. Det betyr at det er en stor sjanse for at de to tingene (vaksina og så død) vil skje hos en del, uten at det betyr at de henger sammen.

De to som døde opplevde sikkert en rekke ting etter at de tok vaksina, for eksempel skal jeg vedde på at de pusta, prompa, mista litt hår og at neglene grodde litt. Ingen av disse tinga blir linka til vaksina, fordi det ikke er et psykisk klima for det.

Vi ser det vi forventer å se. Også her.

Skrevet

Begge de døde var alvorlig syke fra før, bare så det er sagt.

Men for all del: Det er heller ikke bevist at vaksina IKKE drepte dem, og det er fint at saken undersøkes. Men det er ingen grunn til å anta at vaksina har skylda, og enda mindre grunn til å spekulere i at den skal kunne drepe friske mennesker, bare pga. disse to sakene.

Skrevet

- En dame i 60-årene døde brått i sitt hjem to dager etter å ha blitt vaksinert for svineinfluensa. Vi skal nå undersøke de to dødsfallene for å se om det er noen forbindelse med vaksinen, sier han

Står ikke her at hun sistnevnte er syk?!

Skrevet

Tenk om du blir påkjørt på vei til eller fra vaksinasjonen? Bedre å holde seg hjemme!

Skrevet

Det er det dummeste jeg noen sinne har lest småtorsk. Den sammenligningen din! Du virker rimelig kort!

Skrevet

Nei, i grunnen så er sammenligningen til Småtorsk et godt eksempel. Om du ikke forstår hva hun forklarer så er det ikke hun som er kort...

Menneskehjernen er lagd sånn at den leter etter helheter og mønstre ( les litt om gestaltterapi), dvs at den også lager mønstre der det tilssynelatende er et, men det er ikke sikkert at det stemmer. Et annet eksempel: Du spiser fårikål til middag, rett etter begynner du å kaste opp. Det er da utrolig nærliggende å konkludere med at a) du tåler ikke fårikål eller B) det var noe galt med fårikålen. Men årsaken er faktisk at du ble smittet av et virus fra en handlevogn på ICA for to dager siden...

Det samme kan være det som skjer i forhold til svineinfluensavaksinen og dødsfallene. Det er ikke alltid det vi tar for mest sannsynlig er det rette.

Skrevet

Forstår utmerket godt HVA hun mener, men et godt eksempel, det var det ikke. Om hjernen leter etter helheter, så er det ikke så veldig rart at man forbinder to dødsfall (rett etter vaksinering) med vaksineringen.

Synes også fårikål eksemplet ditt var dårlig. Så mye styr det er rundt vaksineringen og selve svineinfluensaen, så er det ikke litt rart engang, at man lurer på om det har noe med vaksineringen og gjøre.

Og nettopp fordi denne vaksinen er såpass ny, og de vet for lite om den!

Skrevet

Man kan få hjerteinfarkt av å IKKE vaksinere seg. Det var en som ikke vaksinerte seg, og hva skjedde? Tror du ikke fyren fikk hjerteinfarkt bare 12 timer etter at han ikke tok sprøyta!!

Skrevet

Nei, og det er jo akkurat det jeg sier, at det er ikke rart at man ser en sammenheng der, men det er ikke dermed sagt at der man ser en sammenheng så ER det en sammmenheng, skjønner? Det spiller ikke noen rolle om fire millioner mennesker synes det er en sammenheng - for det kan fortsatt hende at det ikke er det!

Jeg liker å vente med å trekke en konklusjon til de som kan og vet mere enn meg om dette har undersøkt det. Å hoppe på slike "tilsynelatende"konklusjoner gjør i beste fall bare folk unødig skremt, i værste fall gjør de at noen som kunne trengt vaksina ikke tar den.

Skrevet

Det står allerede i ingressen:

"To alvorlig syke mennesker har mistet livet kort tid etter å ha blitt vaksinert mot svineinfluensa i Sverige. "

Skrevet

La denne ut på krangle, men ser den passer godt inn her;

Har begynt å stusse på en ting.. Noen som kan forklare denne?

A) En lungesyk mann på 30 år får svineifluensa og dør. Ifølge stat dør han av svineinfluensa.

B) En lungesyk mann på 30 år får influensavaksinen og dør. I følge stat dør han av lungesykdom.

På B begrunner de det svært nøye med at han var svak fra før og at det muligens ville ha skjedd om han ikke fikk vaksinen også. Det kan ha skjedd av vaksinen, men han var tross alt veldig syk.

Hvorfor blir det ikke da riktig å si følgende på A:

Han døde av lungesykdommen fordi han fikk en annen belastende sykdom i tillegg (altså influensaen).

I en setting virker alt helt ok, men av å bytte om litt på ord blir det en tragedie?

Skrevet

smart sagt, Libido-!!!

signerer denne!

Skrevet

Småtorsk forsøker å sette noe på spissen for å lage et poeng, personlig synes jeg hun lykkes godt :-) At du ikke forstår dette betyr vel mest sannsynlig at du er noe "kort", ikke hun.

Når flere hundretusen mennesker vaksineres over en viss periode vil det selvsagt sammenfalle med dødsfall som likevel ville funnet sted, vaksine eller ikke.

Begge disse menneskene var alvorlig syke og mest sannsynlig i "dødens forgår" lenge før de fikk vaksinen. Men som småtorsk også sier, fint at man undersøker muligheten for at vaksinen var det ekstra lille som førte til dødsfallene.

Skrevet

Jeg tror INGEN bare tenker positivt om vaksinene..TIl og med de som allerede har vaksinert seg er i tvil om de har gjort det rett..Deres tvil vil meget mulig gå over om et par uker, om de ikke har dødd eller blitt alvorlig syke..Mens vi som venter/ikke vet om vi skal vaksienre oss vil gå med tvil til epidemien er over,,,,,,

Jeg har intrykk av at de fleste faktisk velger vaksine med tungt hjerte....Men tar det som det beste av to onder..Man velger mellom pest eller kolera,- for å si de sånn..Hva tåler DU best???

Skrevet

inget legemiddel er udelt positivt, for alle har de bivirkninger, noen vil ikke merke noe, mens andre vil merke veldig mye

Skrevet

Tror ikke det er noen her som mener og tror at "svinevaksinen er kun positiv". Tror de fleste vurderer mye for og i mot, men velger det "minste ondet" av vaksine og svineinfluensa.

Tror du ikke alle her skulle ønske at de fikk en vaksine som var 100% godt nok utprøvd, som garantert ikke hadde noen som helst bivirkninger for noen mennesker, og som beskyttet oss 100% mot svineinfluensa fra det 1. sekundet man fikk sprøyta? Og at alle kunne ta den, i morgen??

Men sånn er ikke realitetene. Vi får forholde oss til at vi ikke får noen garantier fra ekspertene, men at det beste vi får i denne omgang er anbefalinger og sannsynlighetsberegninger som tilsier at vaksinen er det beste alternativet.

Skrevet

Koffor e det så helveta viktig å prøve å skremme folk fra å ta vaksinen??

Hjemmesittende vaksineskeptikere som prøver å skremme dei som må ta ditta valget, WHAT`S THE POINT?????

Jævla nerds som ikkje har anna å finne på en å sitte på datan å skrive piss..

Skrevet

Greia om man velger å ikke ta vaksinen, er ikke bare at man bli syk selv...man vil høyst sannsynlig sørge for at andre rundt seg bli syke!

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta vaksinen, men nå dukket det opp på jobben til mannen min, og vi har en liten ny baby i hus, vil jo være rimelig egoistisk av oss å ikke ta den for å prøve å hindre å få sykdommen i huset!

Skrevet

Jeg synes det var et kjempegodt eksempel, som ligger nær virkelige hendelser opp gjennom tidene. Det som til enhver tid skaper massehysteri (delvis skapt av media) får "skylden" for de mest utrolige ting. Under fugleinfluensahysteriet drepte man masse fugler som oppholdt seg for nært barnehager, og folk begynte å spise mindre kyllingfilet. En hel haug med folk rente ned legevakta for å bli testet for fugleinfluensa og leger hamstret inn tamiflu... Det har alltid vært slik at mennesker tilskriver sin tilstand den "krisen" som der og da er hausset opp i media. Nå har alle glemt fugleinfluensaen, som stadig og fortsatt dukker opp og dreper mennesker ulike steder i verden. Ingen tester seg for dette lenger, og ingen antar at det er det de har når de blir syke.

Skrevet

Uff. slike innlegg gjör alt bare verre når jeg tenker på at jeg föler jeg MÅ gi vaksinen til datteren min , Dels fordi hun er i risikogruppe og dels for at barnelegen hennes anbafaler oss å vaksinere henne.

Når det så det blir dratt frem eksempler både i media og her at vaksinen i seg selv kan bidra til dödsfall föler jeg jeg blir helt kald i magen og klompen som er der fra för ang dette bare vokser og vokser.

Nå er jeg i Sverige, og både min mor og min stefar har tatt vaksinen for 2 dager siden, De er begge i risikogruppa så dere skal tro jeg fölger med på eventuelle symptomer.

Min stefar har ikke merket noenting. Men min mor har ganske vondt i og er hoven i armen, litt hovne lymfekjertler og fölte seg litt slapp igår, Hun er bedre idag. Dertte igjen trygger meg litt. Men P0KKER som jeg misliker hele denne runddansen :o((

På en måte er jeg glad for at vi ikke blir vaksinert för ut i neste uke, det gir oss ihvertfall pittelitt tid til å se hva som skjer med de som tar vaksinen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...