Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg var på legevakten igår, og da kom det en dame inn som trodde hun hadde svineinfluensa. Hun ble sendt inn på et rom, og jeg ble lagt inn på rommet ved siden av denne damen. Hun lå og hostet og heiv etter pusten, og døren stod helt oppe inn til mitt rom. Det var ca 3-4 meter mellom oss, men jeg var aldri fysisk bortpå henne. Idag våknet jeg med hovne mandler og feber på 38,5. Kan jeg ha fått svineinfluensa? Eller må man være i kontakt med menneskene som har det, for å bli smittet. Er ikke så redd for meg, men er redd for sønnen min på 1 år. Jeg er ikke gravid. Må også si at jeg ble litt forbanna. Det stod klart og tydelig på døren til legevakten at de som hadde mistanke om svineinflu. måtte IKKE gå inn på legevakten. Tenker hun ikke på andre? Da hun kom inn, ble hun raskt eskortert inn i et rom hvor de puttet et munnbind på henne, som hun ikke brukte etter at de hadde forlatet rommet. Hmmmm...jaja.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Du kan ha fått influensaen, men lite sannsynlig av henne. Inkubasjonstiden er fre tre til fem dager har jeg lest, så da er det nok litt tidlig enda. Men smitte er der over alt nå, og de aller aller fleste blir ikke så syke i det hele tatt. Jeg vet om mange småbarn som har hatt influensaen, og de har ikke blitt særlig syke av den, så ikke bekymre deg. (men du trenger jo ikke å hoste på sønnen din heller da:) )
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Hehehe. Tusen takk for flott svar. Da er det iallefall ikke henne Godt er det, for jeg tror det er hun som døde idag :S Er ikke helt sikker, men tror det
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 sakelig. det tar 2-3 dager å dø fra du har vært på legevakten.
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Eh... javel? Så det er faktisk helt klin umulig å dø dagen etter, eller bare noen timer etter du har vært på legevakten? Hvor har du den teorien fra, om jeg tør spørre? Dessuten heter det saklig, ikke sakelig...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 What? Er det tidsberegnet når du kan dø fra du går ut av legevakten???
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Herregud, da menneske, les hva du selv skriver!! jeg er rystet. Vet du ikke at det er akkurat derfor mange dør FØR de kommer seg inn på legevakten? Fordi de får beskjed om å ikke nærme seg hvis de mistanker smitte. Men det er jo helt feil!!!! Og kanskje var det den stakkars damen som døde i dag.. Og du er irritert fordi hun kom seg til lege??? Fy faen.. Det som er skremmende med denne influensaen er at man blir akutt tungpust, man får en eksplosiv lungebetennelse, og man døre av okygenmangel iløpet av svært kort tid om man ikke oppsøker hjelp! Så for all del! Få hjelp om dere er smittet og får hoste/blir tungpust. Oksygemnagel gjør at man ikke klarer å tenke rassjonelt, og mange går bare å legger seg fordi de føler seg dårlig. Man MÅ kontakte legevakt om man blir skikkelig dårlig!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Herregud. Når du kommer med slike ukorrekte opplysninger, må jeg riste på hodet av dine utsagn. Man skal IKKE inn på legevakten når man har mistanke om svineinfluensa. Det står utenfor alle legevakter et nummer man skal ringe om man tror man har fått sv.inf. DERFOR syntes jeg det er dårlig gjort. Man må tenke på de andre 20stk som sitter inne på venteværelset! Der satt det forøvrig 4 barn. Tenk deg om hun hadde smittet de da?! Er det liksom greit? Og for all del. Om det er hun som døde idag, er det virkelig veldig trist, men hun kunne dratt med seg fler, med sin korttenkthet. Tenk deg litt om du, før DU skriver inn innlegg!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Er det noen som har dødd idag?! Ser ikke noe om det i media...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 Skulle hun ligge på gaten utenfor å dø, mener du? Selvfølgelig skal man kjøres så snart som mulig til nærmets sykehus, men legevakten skal imot alle. Og særlig de som er akutt og livstruende syk. At de ikke skal rennes ned av alle som føler seg litt snørrete er en helt annen sak. Denne damen var akutt og kritisk syk!!! Og jeg er sykepleier og jobber ved intensivavdeling. Jeg ser svineinfluensa på nært hold, og jeg vet hvor akutt det er. Du går forbi folk med svineinfluensa hver dag, hele tiden. Noen FÅ blir så syke som denne damen. Man har plikt til å redde liv først og fremst!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Og ps Annie 23:47! Dør du hjemme, dør du på sykehuset også. Det er ingenting de kan gjøre på sykehuset uansett, så dine utspill som beregner seg på at man kan bli frisk på legevakten, er helt feil. Ingen kan gjøre noenting om man får svineinfluensa. Sjekk opp fakta før du skriver!!!!! HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #14 Skrevet 22. oktober 2009 Folkehelsen og myndighetene har gått ut i media og advart mot at folk ikke oppsøker lege i tide. Om man er smittet men i god form skal man holde seg hjemme. Om man blir respiratorisk besværet skal man umiddelbart kontakte lege! Selvfølgelig!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #15 Skrevet 22. oktober 2009 ha ha ha ha ha ha ha ha, du er virkelig morsom! Neida, vi legger folk på respirator bare for morroskyld og for å trene, ikke sant? Og når vi er lei stenger vi døren og lar folk dø hjemme på soffan.. Skal du vaksinere deg, lurer jeg på??
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #16 Skrevet 22. oktober 2009 Så du som er sykepleier, vet like godt som meg at det ikke er noe man kan gjøre om man blir alvorlig syk av svineinfluensa. Det eneste man får gjort er å stelle med de, slik de ikke klarer selv. Lurer på hva slags sykepleier du er som sitter her og "reklamerer" for at folk skal dra på legevakten, når de faktisk ikke skal det, ift alle som sitter i venteværelset, og ikke minst sykepleierne som jobber der. Dra til hvilkensomhelst legevakt, så står det stort skilt utenfor, at de ikke får gå inn. At de skal ringe et nr, så kommer det assistanse med en gang, og legger de inn på sykehuset der de kan ligge skjermet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #17 Skrevet 22. oktober 2009 Nei, jeg skal ikke vaksinere meg. Kan du fortelle EN episode der respirator har hjulpet noen ut av døden fra svineinfluensa? H1N1 er et virus av type A som vil si et virus som kroppen sliter med å takle..... Et VIRUS er iogforseg et begrep på en bakterie som ikke kan leges ved hjelp av annet enn immunforsvaret. Og har man dårlig immunforsvar, er saken klar. Så du kan sitte å le så mye du vil, men dette er sannheten.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #18 Skrevet 22. oktober 2009 Selvfølgelig skal man kontakte lege, men man skal ikke inn på legevakten. Det STÅR SKILT på alle Norges legevakter at man ikke skal gå INN. Da skal man ta en telefon, og nr finner du utenfor eller på opplysninga. Hvor vanskelig er det å forstå? Hilsen en som har hatt svineinfluensa.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #19 Skrevet 22. oktober 2009 Daua du nå plutselig når du fikk sjekket fakta litt? Hahahahaha! HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #20 Skrevet 23. oktober 2009 "Et virus er et begrep på en bakterie som ikke kan leges ved hjelp av annet enn immunforsvarte" Er du tilbakestående eller noe? det er forøvrig mange som har kommet av respirator etter behandling, hun ene var førstesidesak i vg for noen uker siden. Sjekk det opp selv. Bra at du ikke vaskinerer deg. Så kan den brukes på noen med mer mellom ørene..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #21 Skrevet 23. oktober 2009 Du burde ikke slenge så lettvint rundt deg med et ord som "sannhet" når du ikke kan forskjellen på virus og bakterie...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #22 Skrevet 23. oktober 2009 what? kødder du? om du ikke tror på det som hi skriver om virus, har faktisk DU et problem....
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #23 Skrevet 23. oktober 2009 Antibiotika hjelper ikke mot virussykdommer, bare mot sykdommer som skyldes bakterier. Vanlige virussykdommer vil man vanligvis overlate til kroppen selv å arbeide med. Dette er klippet fra wikipedia. Så, hvem er tilbakestående nå egentlig? Ja, fint at jeg ikke skal ta den, slik at neste gang det kommer en pandemi, kan jeg bare slappe av, fordi immunforsvaret mitt er bedre enn de som har tatt vaksine sitt. PS: Hva slags behandling er det snakk om? Hva gjør man mot et virus som ingen kan kurere bortsett fra kroppen selv?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #24 Skrevet 23. oktober 2009 Er det en dame i 50 åra som er død i dag av svineinfluensaen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå