Gå til innhold

Argh,er dette riktig av barnehagen? straff av barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså vi har en gutt på tre år som går første året på stor avd.

I går hadde de tvunget han inn på småbarns avd fordi han ikke ville spise skorpene sine??

Han er en gutt som blir fryktelig sinna om ting ikke går hans vei og jeg har vært veldig klar på at han trenger grenser,men syntes denne var drøy.Gutten gråt da jeg hentet han fordi de hadde sagt han IKKE var stor gutt og måtte da på "babyavd" pga disse skorpene.

Hjemme spiser han skorper og i barnhagen er han flink til å spise!

Jeg prøvde forsiktig å si at jeg ikke syntes det er no vits i lage et problem ut av dette....skorpespising kommer av seg selv!!

Hun lo og pratet det bort med at han er jo så go...fikk kos av han etterpå.

Jeg skal ta dette opp med ped leder. Dama som fortalte meg det gjorde det mens ørten andre foreldre sto der også...er det lov da?

I dag "fikset" jeg problemet ved å fjerne skorpene...kanskje de tok et hint!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er ikke en måte og ordne ting på! Men jeg har hørt det har skjedd i bhg her også. Det har blitt sagt ting som "da må du være på minste avdelinga hvis du skal oppføre deg sånn".... helt forkastelig!

Skrevet

Tja.... Om det var riktig av barnehagen eller ikke er vel egentlig umulig for oss å vite så lenge vi ikke har vært flue på veggen der. Vi vet jo ikke direkte hva som har skjedd...... Men jeg synes nå det høres litt rart ut å ta barnet inn på småbarnsavdelingen igjen som straff.

Ang det at det var andre foreldre der; Generelt kan vel ikke barnehagen la være å gi barna en rekasjon på en gitt oppførsel fordi det er andre foreldre tilstede??? Jeg kan ikke skjønne hva dette har med saken å gjøre egentlig.

Å fjerne skorpene til en 3-årings ville vel ikke jeg valgt å gjøre. For det første "vinner" han og egentlig bør vel en 3 åring kunne spise skorpene sine dersom han ikke har spesielle problemer med det i utgangspunktet.

Skrevet

Dette bør du ta opp med ped.leder, en utrolig dårlig håndtering av "saken". Var det ufaglært assistent som sto bak påfunnet eller en førskolelærer?

Skrevet

Hun sa vel at ped leder hadde fortalt om hendelsen i påhør av andre foreldre - ikke at barnet var straffet i påsyn av foreldrene.

Å sende ham på småbarnavdelingen var et dårlig insentiv og ikke spesielt motiverende. Ellers er det noe med taushetsplikten - at man ikke diskuterer barnet i påhør av andre. Høres ikke mye særlig ut noen av delene.

Skrevet

Fordi han ikke spiste skorpene??

For en mini bagatell! Hva gjør det vel om en 3 åring ikke spiser skorper??

Uansett hva han hadde gjort synes jeg dette var en utrolig dårlig håndtering av situasjonen.

Hadde blitt sint om datteren min ble straffet fordi hun ikke spiste opp maten sin.

Skrevet

Dette skal du bare ta opp med ped.leder. Et barn skal ikke straffes på denne måten. Man skal ikke knekke selvtilliten til barn selv om de setter seg imot voksne. Det er en del av utviklingen å trasse, teste grenser og gjøre det motsatte av det man blir bedt om. Selvfølgelig burde de voksne reagere, men en 3-åring kan man snakke til på en skikkelig måte.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er så naturlig å true med at barna skal på småbarn. Jeg jobber på småbarn og har alltid gjort det. Hvert eneste sted jeg har jobbet har det plutselig kommet et barn fordi det ikke ville ditt og ikke ville datt. Jeg har sagt klart fra flere ganger at jeg ikke ønsker at småbarn skal brukes som straff og det har jo blitt en slutt på det. Den avdelingen blir jo noe veldig negativt for ditt barn:-(

Hun burde absolutt ha tatt deg til side mens hun fortalte det om det var mange foreldre rundt.

Skrevet

Jeg hadde krevd møte med styrer.

Skrevet

Dersom et barn på tre år nekter å spise skorpene syns jeg en naturlig reaksjon er at han ikke får ny skive før han har gjort det.

Å sende ham inn på småbarnsavdelingen er å lage en veldig stor sak ut av ingenting. (Samtidig som det setter det å være på småbarnsavdelingen i negativt lys.)

Slike negative ting bør ikke bli tatt opp i nærheten av andre forledre. Syns godt du kan gi beskjed til pedleder om ditt syn på saken.

Skrevet

Men er det barnehagen som skal bestemme om han skal spise skorper eller ikke? Jeg synes dette var en alt for hard straff for en så liten forseelse.

Personlig bryr jeg meg ikke om tassen min (som blir 3 i desember) spiser skorpene sine eller ikke, og hadde barnehagen laget en sak av det hadde jeg blitt rimelig forbannet. Etterhvert lærer de å spise hele brødskiva uansett, er nå min erfaring.

Skrevet

Synes det var en uakseptabel handling av den ansatte.

Skorper meg her og skorper meg der...en gjenganger av en diskusjon i barnehager.

Skrevet

fy faen.. Jeg hadde klikka.

Hva er vitsen med å spise skorper igrunn? før i tiden var det liksom så sunt, men trodde alle i 2009 viste at skorpen er skorpe fordi den er mer stekt.

HELT feil måte å ta "problemet" på.

Skrevet

Hadde det vært en av mine unge hadde det blitt månelyst. For å si det på den måten.

For det første så kan det da ikke være noen krise om en treåring nekter å spise skorpene en gang, det er da ikke verdens undergang.

To du truer ikke barn på den måten der. Det er nedverdigende og uheldig for selvfølelsen dems. Du setter ikke et stort barn på babyavdelningen bare fordi de ikke gjør akkurat som du vil. Og du tar for all del ikke opp noe sånt i påhør av andre foreldre. Får bare håpe de foreldrene som hørte reagerte på hvordan bhg hadde behandlet barnet.

Hadde gjort akkurat som deg jeg og tatt vekk skorpene dagen/dagene etter hehe.

Nei ta en allvorsprat med styrer du, dette er ikke akseptabelt

Skrevet

Er det mulig!

Jeg hadde blitt sint og pratet med ped.leder umiddelbart. Straffen de ga er helt horribel og så feil som det går ann.

Hvis de kan få seg til å gjøre dette og samtidig diskutere det med deg foran andre foreldre, ville jeg faktisk blitt bekymret for hva andre ting som foregår i den barnehagen.

Skrevet

Jeg hadde prata med styrer ja! Man kan få barn til å gjøre alt man vil egentlig bare man motiverer de på rett måte..trodde virkelig at de som jobba med dette visste bedre..

Skrevet

hadde noen i barnehagen straffet dattera mi på den måten der, hadde jeg tilta helt. det kalles mobbing det.... gå videre med det... håper hu får sparken. ærsj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...