Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 http://www.40pluss.no/bloggs/viewpost/221
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 alle andre plasser jeg leser om vaksinen sier tilsvarende. Det er bare staten. legemiddelfirmaene og dem som er underlagt disse som jeg kan se er for vaksinen. Men hva som stemmer og ikke stemmer må jo faen selv vite. Men jeg tør ikke bare stole på det som myndigetene sier. For ifølge dem er jo alt bare positivt, og det er jo bare ikke mulig.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 jo det er faktisk mulig... De som holder på med vaksinen, VET hva de gjør..
Småtorsk Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Her var det mye rart. Legg merke til at INGEN av påstandene er dokumentert eller underbygget med kilder. Mange rare påstander man ikke aner hvor kommer fra. Jeg kan svare så godt jeg kan på det jeg veit: 1. Vaksinen er hasteprodusert og ikke testet på mennesker. Du blir forsøkskanin. Stemmer ikke. Modellvaksina er testa på mange tusen personer. Modelvaksina inneholdt ikke svineinflusenavirus, men det minst like farlige fugleinfluensaviruset. http://www.freewave.no/out_index.asp?page=http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=556380 http://www.aftenposten.no/helse/article3318941.ece 2. Vaksinen inneholder påvist farlige stoffer som tidligere har vist seg å fremprovosere autoimune sykdommer. Stemmer ikke. Det er IKKE bevist at noen av stoffene (jeg antar det er skvalen man snakker om her) fører til autoimmune sykdommer. 3. Du kan faktisk risikere å øke risikoen for å dø, da vaksinen endrer imunforsvarets respons. Vaksina "trener" opp immunforsvaret i forhold til å håndtere et spesifikt virus: Svineinfluensaviruset. Immunforsvaret kan bekjempe det viruset bedre etter vaksina. Dette øker ikke riskoen for å dø. 4. Doktorene vet forsatt ikke hvorfor mange mennesker ble paralysert etter vaksinasjon i 1976, og om det samme vil skje igjen. Det stemmer at man ikke vet hvorfor. Man vet heller ikke om det i det hele tatt skyldtes vaksina! 5. Selv om vaksinen skulle drepe deg, har legemiddelprodusenten ikke erstatningsansvar. De har faktisk fraskrevet seg en hver form for erstatnings eller ansvarsplik i denne saken. Stemmer, dessverre. Norske myndigheter, derimot, har erstatningsansvar. 6. Den beste måten å beskytte seg mot svineinfluensa eller influensa generelt er å få i seg vitamin D. Ingen i massemedia forteller deg det. Høh? Det er overhodet ikke dokumentert at vitamin D beskytter mot svineinfluensa. Overdosering av vitamin D kan imidlertid føre til helseplager, og i verste fall døden. Håper ikke dette utsagnet fører til at folk bøtter nedpå hele tranflaska og skader seg selv i et forsøk på å unngå svineinfluensa. 7. Mange leger forteller åpenlyst at de ikke vil vaksinere seg selv eller sine barn. En del gjør det. "Mange" er dessverre ikke et spesifikt tall. Jeg mener jeg hørte på radioen i dag at Den Norske Legeforening skal komme med sin anbefaling i morgen, og at de heller mot å anbefale vaksine til ale. Men jeg finner ikke noe på nettet nå. 8. Legemiddelfirmaene tjener enormt med penger på denne vaksinen. De vil selvfølgelig at flest tar den. De tjener sikkert masse penger på vaksina. Men vaksina var forhåndsbestilt, myndigheter har forplikta seg til å kjøpe, så de tjener så vidt jeg forstår hverken mer eller mindre på om folk faktisk tar den. 9. Dersom folk skulle begynne å dø i stor skala vil det mest sannsynlig også gjelde dem som tatt vaksinen. Du blir ikke immun av å ta denne vaksinen heller. Hvor har de det fra? Vaksina vil i hel eller delvis beskyttelse. Det beyr at den i verste fall vil den i hvertfall hjelpe. Immunforsvaret vil stå bedre rusta til å ta seg av viruset. 10. Det er faktisk ikke verdt å risikere å få tidligere påviste sykdommer slik som guilierre barre syndrom, autisme etc pga en vaksine som du strengt talt med 95 % sikkerhet ikke trenger. Autisme er IKKE påvist som følge av vaksine. Guillain-Barré syndrom kan muligens utløses av influensavaksine. I så fall er det en meget sjelden bivirkning, antageligvis 1 til 1 million. http://en.wikipedia.org/wiki/Guillain-Barr%C3%A9_syndrome At man med 95 % sannsynlighet ikke trenger vaksina er ikke et vitenskapelig fundert anslag. Igjen, hvor tar de det fra?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Hvor tar DU det ifra? Sitte her å si at slikt ikke stemmer, basert på dine egne synsinger og meninger. Åh...Du blir like teit som han som skreiv dette!
Småtorsk Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Du så kanskje ikke linkene mine i innlegget? De er eksempler på hvor jeg tar det fra. Jeg har faktisk basert meg på andre kilder. Se forøvrig flere linker i dette innlegget: http://www.barnimagen.com/forum/thread/140843787 Hvis det er noe jeg har glemt å linke kildene for,si ifra, så kan jeg finne det. Hyggelig at du er så nøye på kildebruk, så synd at du ikke klarte å se linkene mine i første omgang. Men nå har du dem, så nå går jeg ut fra at du kommer til å kose deg med seriøs kildekritikk!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Linkene dine er like uberegnlige som alt annet i dette innlegget. Men for all del. Vær naiv du, og ta vaksinen. Selv ser jeg ikke noe poeng i vaksinen, men vi får se til slutt hva som skjer.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Go småtorsk! Ikke bry deg om idiotene, som sannsynligvis har beveget seg over fra (anti)vaksineforumet og inn hit!
Tokatter_USA Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Uff og uff, dette er vanskelig. Skal jeg stole på småtorsks, skal vi se, 12 linker, eller anonyms ubegrunnede påstand? What to do, what to do?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Annie har faktisk et stort poeng. Småtorsk baserer sine begrunnelser på linker det ikke er hold i. Jeg kan med bare en eneste lin k motsi torsk, men på et like tynt grunnlag som småtorsk har for å uttale seg om ting stemmer eller ikke. Det er få som vet, jeg vil si; så få som ingen(!!) vet noe om disse påstandene stemmer eller ikke. Si akkurat hva dere vil, men det er fakta.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Ok, bla opp linker da, så kan vi andre også få vurdere de opp mot hverandre!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 Herregud. Les hva jeg skriver da....at uansett link, blir det å motsi uten kunnskap om det. Det blir kun en link til i rekken der det ikke er hold i noenting. Og la meg spørre, hvotfor har ikke fhi kommet med vaksineopplysninger før idag?
Småtorsk Skrevet 23. oktober 2009 #13 Skrevet 23. oktober 2009 FHI har kommet med vaksineopplysninger lenge. Ellers lar jeg egentlig bare uttalelsene dine tale for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #14 Skrevet 23. oktober 2009 ditto torsken. lokk opp øynene og les litt nyheter. der informeres det om at fhi først går ut i dag med anbefalinger om vaksinen....
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #15 Skrevet 23. oktober 2009 Altså. folk som er ute etter og tjene penger har produsert vaksinen? Og folk som er ute etter penger har spredt smitten? Jeg tror heller at influensan er skapt av de som vil ha bort fokus på verdens større og mer alvorlig problem, som at fler enn noen gang sulter i verden. Aldri før har så mange vært på flukt og aldri før har vi hatt så mange væpna konflikter som går utover uskyldige rundt omkring i verden. Polio tar livet av fler og fler i utviklingsland, likeså difteri. Men med denne svineinfluensan så glemmer vi her i vesten at vi kan hjelpe mange av ofrene for de ulike katastrofene, forde vi er bekymret for egen helse.... JEg vet ikke jeg,- men for meg er dette et like sannsynlig scenario som at vaksinen er produsert kun for fortjenesten sin del, og ikke for å faktisk hjelpe oss..... At hele svineinfluensaen er et påfunn for at vestlige land skal få leke krig, teste våpen og herje som vi vil med fattige deler av verden... Har ingen tro på at staten kjøper vaksiner fordi de VIL vi skal lide, og at de håper vi får en generasjon med vaksineskadde om 20 år..VI mangler folk her til lands, vi trenger å importere arbeidskraft, hva tjener staten på å vaksinere oss syke? Statens interesse er at færrest mulig blir syke og borte fra jobb grunnet denne, at flest mulig overlever evt smitte, slik at bedriften Norge kan produsere som før også under de verste "bølgene" som kommer...Og derfor har de mest sannsynlig funnet ut at massevaksinering er den "riktigste" måten og holde befolkninge frisk på, både på kort og på lang sikt.... Om JEG skal ta den??Kanskje, kanskej ikke..Men det er ikke produsenter eller staten jeg tviler på, det er min kropp sin evne til å tåle en influensavaksine, og min risiko for å komme i kontakt med smitten....Hva innebærer størst risiko for meg og mine....
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #16 Skrevet 23. oktober 2009 et tips: Finn ut hvem som har betalt disse studiene som avkrefter diverse ettersykdommer som følge av vaksiner når dere leser dem. Legg merke til at legemiddelindustri- betalte forskningsraporter ikke bestandig kommer frem til samme konklusjon som uavhengige forskningsrapporter. Skal man da automatisk gå ut fra at de som er betalt av legemiddelindustrien er de seriøse rapportene, mens de uavhengige er bare svada? Jeg tenker at døra kan like gjerne svinge begge veier her.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå