Gå til innhold

testen av bilstoler til barn....litt rart med besafe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dette besafe izi combi x1 til 2-åringen! når vi kjøpte det, var det ikke lenge siden det var blitt best i test...hvordan er det mulig at det kommer så dårlig ut denne gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg fikk også vondt i magen, de sa at Multi tech setet ikke var anbefalt... Har jo hele 2 stk av disse, helt nye så jeg løper ikke akkurat ut og kjøper nye... Æsj!

Skrevet

Sånn jeg forstår det ut i fra det lille som står om setene så er det fordi det er et kombisete. For at det skal komme bra ut i testen, må alle de forskjellige monteringsmåtene komme godt ut. Kan hende det setet er kjempe bra og sikkert når man bruker det i en posisjon, men når barnet blir tyngre og det skal snus har det elendig sikkerhet.

Dette kan jeg skrive under på. Skal aldri mer kjøpe kombiseter.

Hadde acta graco cosmic i sin tid og var kjempefornøyd da det sto bakovervendt. Jeg opplevde å krasje med det og alle i bilen ble slengt vegg i mellom bortsett fra lillegutt som satt bankers i setet sitt.

Da han var blitt så stor at det skulle snus (kjøpte sef et nytt sete av samme merke) fremovervendt var det rævva. Slang i bilen. Enda verre ble det da man skulle ta ut 5punktsselen og kun bruke bilens bilbelter....

Skrevet

Det sies at BeSafe Izi Combi x2 i prinsippet er likt som det BeSafe Izi Comfort x1 (var vel det det het). Men at forskjellen er at Izi Combi x2 kan brukes fremover og bakover. Så det var når det var montert forover at det kom dårlig ut i totalen.. Men når det er montert bakoverlent derimot er det akkurat som Izi Comfort x1 og den kom godt ut i test i juni 2009 !

Vi skal være fornøyd med setet og ha det BAKOVERLENT :D

Skrevet

setet kommer dårlig ut fordi det er tungvindt å montere, og at det kan monteres på flere forskjellige måter. Det tar også stor plass i bilen.

Det scorer også dårlig i framovervendt posisjon, men i bakovervendt stilling var det ikke noe å si på sikkerheten :)

Har selv dette setet, å føler at mini sitter trygt og godt der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...