Gå til innhold

Hemoroide eller noe annet?? Ekkel forklaring...herved advart ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 39 og har i over 1 mnd hatt problemer med "utposninger" i endetarmen. Merker det når jeg tørker meg etter dobesøk..... utposningene er på størrelse med druer! og myke. Kan "presse" dem inn igjen, men det varer ikke lenge før de kommer tilbake....

Noen som aner om dette er hemoroider eller kan det være noe annet? Ser helt grusomt ut.....som om jeg har 3-4 druer under huden rundt endetarmsåpningen. virker ikke som at det er noe "innenfra" som har kommet ut....mer som skikkelig blodfylte poser som kommer til syne under huden der liksom....hehe ikke så lett å forklare :-)

Men om jeg dytter på dem så blir de litt mindre for så å komme tilbake igjen ved neste toalettbesøk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppdaget det samme i dag, faktisk. Uke 37.

Kjentes ut som om jeg hadde en "dritt" jeg hadde glemt å få bort.. Så jeg likte dårlig å gå rundt på senteret å traske, og sa til sambo at jeg ville hjem på do..

Tok speilvarianten og skjønte da med engang at dette må være en slik ekkel hemoride greie. Liten drue, men hudfarget, så det var litt vanskelig å se den. Kjente den, da. Dyttet den innover, men den sitter liksom ikke på innsiden, heller? men litt på utsiden av endetarmsåpningen?? Her har jeg alltid hatt en liten "tapp" uten at det har vært noe..

Hva skal jeg behandle dette med? Må jeg ha denne dritten her? Må jo gjøre jæskla vondt å føde i tillegg til å ha denne hengende her?

Skrevet

Ja, det er hemorroider, og det er nok slimhinnen akkurat i åpningen du har dem i:) Ikke gøy, men helt normalt. Der finnes både stikkpiller og kremer til dette:)

Jeg fikk en akkurat i "midten" mot mellomkjøttet, og der er det i dag(mange år etter) en hudflik som bare henger der. Tom og i veien;)

Skrevet

HI her

Hjelper det å smøre huden med alcos-anal eller liknende krem når de kjennes ut som at ligger under huden på en måte?

Huff.....ikke lekkert med den drueklasen hengende rundt der hehe....og kan ikke forestille meg hvordan det kommer til å se ut under og etter fødselen...huff og huff....

Skrevet

Hi her

Ja, har det på samme måten....kjennes ut som at det er "hovent" under huden rundt åpningen liksom....som om det ligger druer under huden der...

Kan kjennes som at de er fyllt med blod eller noe, for kan liksom "tømme" dem litt men de kommer kjapt tilbake igjen...

Men hadde ikke forestilt meg at hemoroider skulle være så svære....

Skrevet

Blir kanskje ikke helt det samme å spise druer igjen etter at jeg har lest dette ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...