Gå til innhold

Vil gå ned i vekt nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil virkelig jobbe hardt for å gå ned i vekt, men jeg har ikke lyst til å hive meg på grete roede, fedon eller sånne lav-karbo kurer. jeg vil bare ha en enkel og grei "oppskrift" som jeg kan leve med i hverdagen uten å gå lei etter ei uke. Jeg går flere turer i uka, drikker masse vann, spiser ofte og lite, spiser ikke sent på kvelden, spiser ikke store middagsporsjoner, spiser en sunn frokost. MEN jeg spiser dessvere litt godis mellom måltidene, f.eks. snacks og sjokolade. Jeg har dårlig forbrenning og lurer på om sånne chrom tabletter vil kunne hjelpe meg til å få fart på forbrenningen.

Trenger sårt litt gode råd og et spark i baken på hvordan jeg skal klare å unngå godterier. Hva kan jeg spise i stedet, når jeg får sånn godte kick? Spiser ingers rugbrød og det er vel bra for magen har jeg hørt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått ned 30 kg siden januar. Dette har jeg spist:(Librakosthold)

-4 brødmåltider til dagen, 3 t mellom hvert måltid:

1 skive grovt brød eller 2 grove knekkebrød med magert pålegg

1 fiberknekkebrød (libra klibrød)

-Middag:

150 g magert kjøtt (mest mulig magert og rent)

100 g tilbehør (ris, potet, pasta og lignende)

Alt du klarer av grønnsaker

Eventuelt mager saus

+fibertabletter.

Maks 2 små frukt pr dag -spises sammen med et brødmåltid

En til to mager youghurt

Div. tips:

Stek mat i rapsolje

Bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig eller svin/kylling kjøttdeig

Spis grovest mulig brød /knekkebrød, sjekk innholdsfortegnelsen. Anbefaler fedon brødet som selges på rema. Knekkebrød bør ha minst 15 % kostfiber, brød skal ha ca 10%.

Spis fiberknekkebrød (Libra klibrød, selges på daglivarebutikker- spar har dem) til hvert måltid. Eventuelt 5 fiber tabletter (selges på apotek)

Ikke spis noe utenom måltidene, drikk masse vann, ellers stopper magen opp pga fiberen.

Bytt gjerne ut brødmåltid med salat, eller en omelett.

Unngå blandingsprodukter som pølse og kjøttdeig.

Bruk vita hjertegod smør på skiven, men bruk minst mulig.

ALDRI drikk kalorier (juice, melk, brus, ol)

Ta vitaminer utenom.

Skrevet

Så flink du har vært. Blir skikkelig imponert jeg av de som klarer å gå ned så mye. Jeg har som mål å klare å gå ned ihvertfall 10 kg med det første. Huff, er motivasjonen det står på. Jeg syns jeg er veldig aktiv i hverdagen, samt at jeg har to små barn som også krever sitt. Men det sitter visst veldig godt fast på meg dette...

Skrevet

Høres ut som du gjør det meste riktig. Kutt ut godis mellom måltidene i ukene. Du kan godt unne deg litt i helgene. (ikke strekk helga fra fredag etter jobb til mandag morgen)

Krom tabletter øker så vidt jeg vet ikke forbrenningen. Men kan hjelpe deg med å bli kvitt søtsuget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...