Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 NEI, tenk det gjør du ikke!! Det kommer du heller aldri til å vite!!! Blir så utrolig provosert av det utsagnet!! Ingen andre enn JEG vet hvordan jeg har det, hva jeg føler og hvordan jeg har det der å da så slutt å påstå det!!!! Mine opplevelser er subjektive og derfor bare mine, hvis du eller noen andre vil trøste og henge det på en egen erfaring så sier man: -Jeg vet ikke hvordan du har det nå, MEN jeg kan forstå at dette er veldig vanskelig fordi jeg har vært i den samme/en lignende situasjon! - Jeg forstår at dette er vanskelig for deg, du har min sympati/dypeste medfølelse, forståelse. - Jeg føler med deg, har opplevd noe lignende selv og det var ikke lett. etc, men man sier ALDRI jeg vet hvordan du har det, fordi det vet du faktisk aldri!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er uenig med deg. Jeg er ikke så nøye på om man sier vet eller kan tenke meg.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Det er ikke lett å vite hva man skal si når andre har det vanskelig og tungt, så da kommer det ofte feil ut! Man kan ikke diktere hva andre skal si til en, man må bare velge å vite med seg selv at den som trøster tar feil når de tror de vet hvordan du har det! De som sier sånne ting mener jo ikke noe vondt med det, de prøver bare å si at de føler med deg
Himmel og hav Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 i teorien er jeg enig med deg. Opplevelser er subjektiveog du kan velge å pukke på det når folk sier det til deg... Eller så kan man legge godviljen til og tenke at når folk tar seg tid til å støtte, trøste og høre på meg så er det ganske smålig å pirke på hva de sier. Da går folk dessuten ganske fort lei av å høre på deg, når det følger bruksanvisning med medfølelse.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Det er mye sant i det du sier, men den setningen er mer en trøst enn uttrykk for en viten, om du forstår. En kan tenke seg hvordan det blir for en selv i en slik situasjon, selv om en ikke har vært der. Og prøver å uttrykke det på denne litt klumsete måten. Og denne måten er blitt en slags standardfrase når en ikke har så mye annet, på en måte. Det betyr egentlig det samme som de andre forslagene du skriver. Jeg vet at få kan sette seg i min situasjon, og forventer det ikke. Men for meg er det faktisk helt greit om noen sier det, for jeg vet at de ikke vet bedre;) Det sårer ikke, og jeg forstår intensjonen deres:) Og jeg har til nå hatt et annerledes og på mange måter hardere liv enn mange andre. Har ofte tenkt at om karma og reinkarnasjon finnes, så må jeg ha vært rene djevelen i forrige liv;)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 "Jeg vet akkurat hvordan du har det" er ikke et utsagn folk kommer med fordi de har så lyst å være jævlig med deg. Kanskje du burde roe deg ned noen hakk og innse at andre folk heller ikke har det topp hele tiden. Når folk prøver å være hyggelig og oppmuntrene bør du kanskje legge merke til det, og heller drite litt i hvordan de ordlegger seg. Men det var nå min mening om den saken.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Syns oftest det går greit når venner sier det, men kan komme litt an på hvordan jeg opplever måten det blir sagt på. Men det var ubeskrivelig frustrende når en spesialist lege hadde bestemt seg for at han visste hvordan jeg hadde det, og behandlet meg ut fra det. Han tok nemlig veldig feil, men var overhodet ikke villig til å høre men versjon av hvordan jeg hadde det. Jeg ble feilbehandlet, men har heldigvis fått riktig hjelp av andre leger i ettertid.
Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Er det ikke et mye hyggeligere svar enn "Ta deg sammen og slutt og syt!"?
Dronningen! Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Er det ikke litt hyggeligere at folk sier : Jeg skjønner hvordan du har det" enn å ikke bry seg i det hele tatt?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Snakk om å misforstå omtanke og sympati... Begynn heller å sette pris på dem som stiller opp for deg...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg er enig med deg HI! Det blir helt feil å si noe sånt. Hver sin sorg, hver sin opplevelse av noe.. Men jeg blir ikke forbanna om noen sier det, regner med de ikke tenker seg om og er like reflektert som meg ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå