Gå til innhold

Squalen og kvikksølv....hva tenker dere om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så veldig usikker på om jeg skal ta denne svineinfluensavaksinen. For det første inneholder den jo squalen, som er påvist å trigge immunsystemet til å overreagere, og som dermed kan føre til autoimmune sykdommer som MS, ME og andre kroniske sykdommer. I tillegg er kvikksølvv påvist å fremkalle kreft. Selv om de legene som har kommentert dette i Norge legger vekt på at dette er stoffer vi har i oss fra før, og får i oss gjennom maten, er det noe helt annet når det blir tilført kroppen via vaksiner. Kroppen reagerer med å angripe de stoffene vi allerede har i oss, og fører dermed til sykdommer som nevnt over. Dette gjør meg utrolig skeptisk, og redd....

Se blant annet her: http://www.rense.com/general87/mill.htm

Noen andre som har tanker om dette og evt kunnskap som de vil dele?

Hersens svineri!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger utrolig mye info om både for og motargumentene når det gjelder svinevaksina. Jeg velger å tro på folkehelseinstituttet, og ser på farene ved en evt influensainfeksjon som større enn farene ved vaksinen. FHI sitter faktisk på oversikten over forskning og kunnskap, og ikke bare enkeltrapporter. spedbarnsvaksiner har inneholdt langt mer kvikksølv enn det som er i denne vaksinen, uten at en har klart å påvise negative langtidseffekter.

Skrevet

Ja, men likevel er jeg skeptisk. De har jo faktisk ikke prøvd ut denne vaksinen på gravide før. Og de benekter også at det var squalen i den vaksinen som soldatene under gulfkrigenn fikk, noe som ikke stemmer. Det var squalen i den, men veldig lite - mye mindre enn det som er i denne vaksinen. Og likevel ble mangfoldige tusen syke eller døde av den. Og nå er det også to stykker i Sverige som har dødd av å ta vaksinen, like mange som har dødd av selve influensaen der. Så man begynner jo å lure....

Skrevet

Jeg er ikke skeptisk til at jeg selv tar den. Jeg har tålt alle vaksiner jeg har tatt tidligere og regner med jeg tåler denne også.

Som snart trebarnsmamma er valget mitt enkelt.

Skrevet

Hvor fant du info om at to har dødd av vaksinen i Sverige?

Det svenske legemiddelverket melder om at 1 har dødd, og han var gammel og veldig syk av en hjertelidelse. Obduksjonen viste at han hadde forkalkninger i kransarteriene og en rekke infarkter bak seg. De vet ikke helt hva dødsårsaken er.

Skrevet

Heisann. Jeg jobber på et legesenter og har rådført meg med legene der.. de sier følg folkehelseinst. sine anbefalinger. Innholdet i vaksinene kan dere også lese om der. Tenk dere da om dere får en infekjson etter fødsel f.eks? (noe jeg fikk sist) Da er man ille ute om man har svineinfluensa i tillegg.... har vært ganske usikker tidligere, men jo mer jeg har lest der og hørt på mine kolleger, (den ene legekollegaen er gravid, og hun har kommet fram til at hun skal ta den) jo mer overbevist er jeg.. men må selvfølgelig vente til 2/3 trimester da :)

Man kan få anafylaktisk sjokk av vanlig influensavaksine også, det kan bli ganske alvorlig om man ikke har adrenalin i nærheten og få satt den umiddelbart. så kan være noe av dette som forårsaket dødsfall som dere beskriver?

Bare noen tanker fra meg :)

Skrevet

Jeg begynner å bli litt koko av dette altså, Er så inmari frem og tilbake!! Har egentlig vært helt imot å ta vaksine, men nå vet jeg ikke lenger.

Lest alt man kan komme over både på norske og utenlandske nettsteder.

Jeg er også skeptisk til at vaskinene inneholder squalen og kvikksølv, og evt bivirkninger/skader/fare ved dette. Magefølelsen min sier nei til å skulle ta en vaksine og hvertfall en med disse tilsetningstoffene,

Selv om who og myndighetene anbefaler vaksinen, så er det jo mange land som ikke gjør det. Og at man ikke kan vite 100 % verken den ene eller andre veien gjør jo ikke saken bedre.

Politikk, økonomi er også noe som teller, og nei jeg tror ikke myndigheten ville anbefalt noe som er farlig, men de vet jo ikke med sikkerhet, det er jo så mye kanskje, antagelser, sansynligheter osv..Selv de lærde kan ta feil..

Føler faren for smitte for meg ikke er den største selv om det er spådd en kjempe bølge nå. Og faren for å bli alvorlig syk er jo i utgangspunktet veldig liten, man bare vet ikke hvem det rammer og det kan jo være deg eller meg..

Jeg trenger litt mer tid til å ta en avgjørelse. Se litt hvordan det utvikler seg i sverige, i følge ekspressen.se er det rapportert om mye bivirkninger, selv ikke farlig for de fleste så kan de være det for gravide, så der er vi på`n igjen.

Føler det er gode argumenter på begge sider, men fremdeles ikke overbevist.

Skrevet

1.) Det er ikke bevist at det var skvalen i Gulf-vaksina. Det spekuleres i om det var det, det er noe helt annet. Ikke det at jeg pleier å stole blindt på hva amerikanske myndigheter sier, akkurat, men det er ikke bevist at de løy.

Når det gjelder Gulf-syndromet, vet man ikke hva det skyldtes. Amrerikanske soldater blei i hvertfall utsatt for enormt mye guff, bla. røykt og gass fra brennende oljebrønner, og utarmet uran i våpen. Så selv om det var skvalen i vaksina, kan man ikke konkludere med at den har skylda for syndromet. Det er mange andre (i mine øyne mer sannsynlige) mulige årsaker.

2.)Det er IKKE bevist en sammenheng mellom skvalen og kroniske sykdommer.

3.) Både skvalen og kvikksølv i vaksiner er undersøkt av WHO, som ikke har funnet noen sammenheng med sykdommer.

4.) Man kan IKKE si at de to døde i Sverige døde av vaksina. De døde ETTER at de hadde tatt den, det betyr ikke at de døde av den.

Jeg spiste poteter til middag i dag, og nå får jeg ikke sove. Det betyr ikke at det er potetinntaket som har gjort meg søvnløs!

Skrevet

Er like mye kvikksølv i denne sprøyta som vi får igjennom vanlig mat på 1 uke...

Angående kvikksølv, her jeg bor er det flere tusen tonn med kvikksølv i sjøen som kommer fra U-864 omtrent rett utenfor huset mitt

Skrevet

Det VAR squalen i den vaksinen som utløste gulfkrigsyndromet, det står jo i alle forskningsrapporter. Det står til og med hvor mye. Det var riktignok en veldig liten dose, mye mindre enn det som er i denne vaksinen - og det er det som gjør det hele så skummelt. Dersom så lite kan forårsake så mye plager, hva kan da dagens mengder gjøre? Det må jo være en grunn til at det forbys i mange land?

Kvikksølvet er jeg ikke så bekymret for. Aldri gøy å pumpe i seg slike stoffer, men det er altså squalen som er hovedproblemet.

Når det gjelder de to i Sverige, er det jo litt rart at vaksinen dreper de som er i risikogruppene, som altså anbefales å ta vaksinen. Da tenker jeg det er bedre å la være....

Skrevet

Kroppen klarer ikke å skille mellom det kikksølvet kommer fra en vaksine eller fra fisken du spiste til middag.....Forskjellen er at kvikksølv du får i deg i vaksinen blir raskere skilt ut av kroppen enn det du får i deg gjennom maten eller ved å puste.

Skrevet

Det er ebvist i dyreforsøk at disse tillegsstoffene kan angripe immunforsvaret og utløse sykdommer.. det hersker det ingen tvil om.

Det hersker ingen tvil om at disse stoffene IKKE er tillatte i USA (lengre) og at de har en annen vaksine der.

WHO vell. hun som utløste pandermien er pro farma industri

Den europeiske komiteen som tillor denne vaksinen med disse ekstra middlene, de fleste der får betalt av farmaindustrien via oppdrag, foredrag og tom direkte ansatt.

uavhengige forskere får kun tilgang etter middelet er tillatt.

Norge må følge WHo såvidt jeg vet..

Svineinfluensaen er mindre dødelig enn vanlig influensa, den dreper mange flere...

Svineinfluensa er in og sexy og media hysteriet vil ingen ende ta.

I Tyskland har det til nå dødd 2 personer begge med andre sykdommer.. og her ende blir ikke gravide oppfordret til å ta vaksinen, barn under 3 år ei heller.

Nestlederen i den tyske legeforeningen fraråder folk generelt mot vaksinen.

Noen som husker contragan skandalen på hmm 70 tallet?

Sovetabeletter som var heeeelt harmløse å ta i svangerskapet.

harmløs my ass...

Ble tillatt av myndigheter osv..

Ingen som tror at noe slikt kan skje igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...