metaMORfose Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 ga dere barna mat på natten. Jeg merker at vår lille datter ikke våkner hver natt lenger. Vi har satt sengen hennes lengre vekk fra vår (stort soverom) så jeg tror ikke hun lukter meg så godt lenger. Hun får jo nå litt grøt på kveldene, er 6 mnd, og trenger strengt tatt ikke mat på natten lenger. Selv liker jeg bedre å sove hele natten enn å våkne for å amme..... Hvor lenge nattmatet dere?
Jojo x3 Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg nattammet til 8mnd. Da var det nok! Den eldste ville ikke ha lenger heller, mens den yngste begynte å bruke puppen som smokk.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Eldstemann måtte tvinges til å avvenne når han var ca 10-11 mnd. Han våknet da mange ganger pr natt. Begynte ikke å sove hele natta alikevel før han var 2,5 år. La han på eget rom da jeg sluttet å amme. Lillemor avvente vi da hun var 6-8 mnd. Gikk mye greiere med henne, hun sov hele natta etter et par uker. Med henne gjorde vi det på en annen måte, jeg pumpet meg, og hun fikk på flaske. første natta fikk hun kun melk, tynnet ut med kokt vann, og etter 1 ukes tid fikk hun kun vann. Da giddet hun ikke våkne mer. Hadde vel flaska stående på nattbordet et par uker om hun våknet.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Eldste fikk på natten i ti mnd. Da sluttet jeg å amme helt så da sluttet han å spise på natten. Neste ammet jeg i 7 mnd og natt ammet like lenge. Siste nå vente jeg av med natt amming når hun var seks mnd, det var fordi hun brukte meg som tutt ikke som mat. Så da tok mannen om natten, sto opp med henne. Ga henne melk på flaske første natten, videre fikk han bare tilbud om vann. Gikk så ikke mange nettene før hun lot være å våkne om natten å ville ha mat lenger.
Ranveig R Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Eldste fekk sein natt/tidleg morgon-pupp fram til han var ca 13 mnd. Flytta han då på eige rom og det gjorde at han våkna mykje sjeldnare og at nattavvenninga gjekk greitt. Lille tok ikkje fast føde i det heile tatt (heller ikkje flaske for øvrig) før ho var ca 10,5 mnd, så då var det hyppig både dag- og nattamming lenge. Hadde nattavvenning på ho fire eller fem gongar frå 10 - 16 mnd, men så blei ho sjuk rett etterpå kvar gong, og puppen måtte fram får å få i ho noko som helst. Heilt slutt blei det ikkje på nattamminga før 18 mnd, då vi på sjukehuset fekk beskjed om å slutte å amme pga allergi.
Lene~mor til tre Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 har aldrig holdt på med natt amming jeg, barna mine sov om natten fra den dagen de ble født. De fikk siste pupp ca kl 23.00 på kvelden og våknet ca kl. 06.00 på morgenen. Mine begynte med grøt rundt 4 mnd alder.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg mistet melka mi under litt stress da sønnen var 3 mnd, så da gikk vi over til mme - og ikke lenger etterpå sov han natta rundt. Men vet hs sa at barn på 6 mnd ikke trenger mat om natta - men dette er vell også ganske individuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå