Gå til innhold

Evander har komt til verden=)


Oktober-barn

Anbefalte innlegg

Evander kom 1 dag etter termin. Hadde termin 15 okt og han kom 16 okt. Fødselen min startet rett på rier. Riene kom vel sånn skikkelige rundt 12.30. Jeg ringte til føden og de sa at det var bra hvis jeg klarte å vente lengst mulig hjemme til riene varte rundt 1 min. Riene varte kun 30 sek men de kom under 5 min mellom hver. Så vi satt hjemme til 15.30, da varte riene 50 sek. Når jeg kom inn til sykehuset hadde jeg 5 cm åpning. Jeg fikk ligge i badekaret med lystgass, vannet mitt gikk her, men måtte ut av badekaret etter en stund siden riene dabbet av. Da var kl. 18. De sjekket åpningen og jeg hadde rundt 9 cm. Låg i sengen 1 time, fikk akupunktur fordi jeg skalv så mye og jeg kastet opp av lystgassen. Etter en time, hadde jeg endelig 10 cm åpning og kunne begynne å presse. Presset 20 min og så var Evander ute. Fødselen min varte ikke så lenge, riene begynnte rundt 13, kom inn på sykehuset 16, og han var ute 19.20. Jordmødrene var overrasket over hvor fort det gikk siden jeg var førstegangs. Evander var 3845 g og 49 cm.

 

Imorgen er han 1 uke gammel, utrolig så fort den uka har gått!!

 

Ps. Ikke tro at fødselen er over etter at barnet er fødd!! Da skal nemlig jordkaken ut, og da presser jordmorden HARDT på magen din i tillegg til at du må presse!! Etter den er ute presser hun videre på magen for å få ut mest mulig blod! Dette syntes jeg var like vondt! Og etter det måtte jeg sy, noe som svei ufattelig mye!! Kan anbefale å stå i dysjen og tisse etterpå, det hjalp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vel overstått fødsel, og med den lille prinsen:)

 

Kan jeg spørre om du / dere har blirr anbefalt å ta vaksine?

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom legekontoret og spørte om det. De sa at det var gravide og folk med dårlig hjerte og slik som skulle få den i første omgang. Så jeg vet ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...