_Amanda_ Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Endelig er det min tur å dra på UL i morra! Det er alltid spennende å se om det er noen sammenheng mellom symptom og kjønn! Her er mitt svangerskap hittil, så kan den som vil gjette på hva det blir Kvalme: Minimalt med kvalme. 2 uker der det var plagsomt, men etter det ingenting. Har ikke kastet opp. Trøtthet: Var ganske sliten i siste halvdel av 1. trimester og hadde en enormt søvnbehov en periode, men etter det har jeg vært i topp form hele veien. Føler at energinivået er på topp nå i 2. trimester, med unntak av at jeg blir fort anpusten. Magefasong: Er slank, men har hatt rask vektøkning under svangerskapet! 5 kg opp de første 16 ukene. Magen er brei og stor for å være 18+2. Mat: Generelt god matlyst. Spesielt lyst på sitrus og chilli. Blir uvel når jeg kjenner lukten av kaffe, bacon, annet stekt kjøtt, stekt eller kokt egg og snuslukt. Uuuhh...
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Hmmm... jeg tror jeg tipper gutt. Lykke til på UL.
_Amanda_ Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2009 Hm.. Jeg har trodd at det var jente hele veien, men i det siste har jeg begynt å føle at det er en gutt bare fordi jeg liksom ikke har kunne hatt rett på jente. Men det gir jo ikke noe mer mening at jeg skal ha rett på gutt! Hehehe. GLEDER MEG!
FrkBomst&Frø Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Gud så heldig, tenk å få se bebisen sin i morgen da!! Vi var på UL i dag, og det gikk bare så altfor fort! Kunne ligget der flere timer og sett... at bebis spreller, sparker og vinker, har ti fingre og ti tær, fire hjertekammer som slår rytmisk og jevnt, en liten oppstoppernese fra meg hahaha og bare så utrolig deilig!! Du må glede deg masse og ta vare på enhver bevegelse du ser på skjermen, helt utrolig vakkert!! Så deilig! Spennende å høre hvordan kjønn det blir på deg da, vi ville ikke vite, men har hatt bortimot identiske symptomer som deg. Bare at luktene jeg reagerer på er noen andre, typisk lukt av løk, dårlig ånde, menneskelukt, hjemmelukta, orker ikke at kjæresten puster på meg, når vi har lagt oss om kvelden... og røyk, fysjom!! Oppdater i morgen da vel Gleder meg til å høre ) Lykke og Kjærlighet
_Amanda_ Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2009 Jaa! Jeg gleder meg helt vanvittig som du sier til å se babyen på skjermen!! Det må være helt utrolig å få se at den lille har armer og ben, og at den ligger der inne og beveger seg rundt. Sitter bare og venter på å få dra nå. Vi har time kl 10.40, så nå er det bare 45 min til vi drar hjemmenifra... Hohohohoho! SKIKKELIG UTÅLMODIG! Dårlig ånde og "menneskelukt" er noe jeg reagerer på også.. Uhh.. Plutselig føles det som at andre mennesker har sluttet å vaske seg.. Røyk er også skikkelig ekkelt ja, og tenk det, jeg røyket fast før jeg fant ut at jeg var gravid, men sluttet på dagen da jeg var 2 uker og ble overrasket med en positiv graviditetstest. Litt herlig at jeg nå avskyr røyk, jeg som har prøvd å slutte så lenge. Var graviditeten planlagt for dere andre? Det var den altså ikke for meg! Hehe.. Jeg hadde til og med tatt en angrepille den gangen vi var litt uforsiktige, men til ingen nytte. Nå gleder jeg meg bare voldsomt til det lille mennesket som er på vei inn i livet mitt! Mamma for første gang. Jeg aner jo ikke hva som venter meg, men jeg føler på meg at det er noe helt FANTASTISK!
_Amanda_ Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg får en liten jente!! :-) Det er det jeg har følt hele veien! Hihi! Hun var så nydelig! Veldig aktiv. Jordmoren sa hun var vital og bevegde seg mye. Hun lå der og pekte og trakk fingrene opp til munnen, og et øyeblikk så det litt ut som at hun suttet på tommelen. Føttene og hendene var så fine og små, og en liten rund nese som stakk i været. Gapte gjorde hun også. Hehe. Jeg gleder meg mer enn aldri før til å møte dette lille vesenet!
FrkBomst&Frø Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Gratulerer _Amanda_!!! kvinnelig intuisjon altså, skal aldri nedvurderes!! -og jeg som kaller bebisen vår for gutt... Det var heller ikke planlagt, men lykken er stor! Han har en datter på ni fra før, men mye tull med den mora førte til at han gikk glipp av nytelsen ved de første åra. Og han kunne ikke huske at UL var så rørende, han kunne egentlig ikke huske UL, bare at de venta så lenge på å komme inn den gangen. I går fikk han tårer i øynene, både under og etter. Det ble jeg skikkelig rørt av da, før jeg så det syns jeg bare det var kjempeartig!! Helt utrolig! Og se bebisen bevege seg, hoppe mot livmorveggen, vinke med hendene, strekke hals, gape, geipe, se hjerte. Utrolig altså, savner å se på den allerede. Heldigvis fikk vi åtte fine bilder av den, det er så herlig å se på dem nå. Satt en time i går kveld og bare så og så på bildene, prøvde å se om føttene hadde min form eller pappans form, se på hodeformen, profilen... sukk, for en kjærlighet vi er i ferd med å oppleve!! Kan ikke fatte det! Vi hadde jo egentlig tenkt at denne ordinære UL skulle være den eneste, men jeg fikk jammen lyst til å bestille 3dUL nå, fin julegave til oss og besteforeldre Vi er jo i riktig tid til å ta sånn rett før jul... Ble forresten termin korrigert hos deg? Følte vi var heldige som kun ble satt 2 dager tilbake i forhold til det vi har regnet på... Mange fine bilder? Var det første UL? Åh, det er fineste opplevelse på lenge lenge altså!!!
_Amanda_ Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2009 Ja! Det er en helt magisk stund! Og jeg føler meg mer knyttet enn noen gang til det livet der inne, nå som jeg har fått et så godt bilde av henne! Jeg sitter også og bare ser og ser og ser på henne. Vet ikke hvor mange ganger jeg har tatt frem UL-bildene i dag... Termin ble utrolig nok satt til nøyaktig samme dato som menstermin! 26.03.09! Artig. Når har du termin? Ååhh.. Jeg kan ikke skjønne at jeg skal klare å vente så lenge som til slutten av mars! Det virker som en EVIGHET! Vi fikk utrolig mange fine bilder. Det ene er spesielt morsomt fordi det ser ut som hun holder "tommelen opp". Som om hun sier: "Joda, her er alt topp!". Hehe. Ler og ler av det bildet. Hva med dere? Fikk dere noen fine bilder? Det er ikke første UL for meg. Jeg hadde en blødning i 1. trimester som gjorde at jeg ble sendt på to tidlige UL i uke 6 og uke 10. Det var sannsynligvis bare høye hormonnivåer eller en ekstra menstruasjon, ingenting farlig. Men, det er jo det første barnet for både meg og kjæresten min, så det er noe magisk med hele denne veien! Jeg kan nesten ikke forestille meg hvordan det blir når hun endelig har kommet ut til oss og jeg kan se på henne og kose med henne hele tiden!
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Ja, gled deg! Det er helt sinnsykt! Jeg gikk rundt og var bare dødsforelska i den lille gutten min som nå er blitt fire. Og det blir bare sterkere og sterkere bånd. Ens barns lykke er den aller beste lykke!
_Amanda_ Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. oktober 2009 Det kan jeg tenke meg! Ser for meg at jeg går og venter på å få møte det som kommer til å bli den største kjærligheten i mitt liv. Ganske sterkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå