Gå til innhold

Dette gjelder svineinfluensa og svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er andre som er gravid nå og ikke vet om dere skal vaksinere dere. Og hvorfor ikke evt? Jeg er veldig i tvil, men det er jo helst for det er så delte meninger. Jeg er i uke 37.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt bestemt. Heller mot å gjøre det, fordi det sannsynligvis er mer trygt enn at jeg blir syk. Dessuten kommer jeg til å reise en del de neste månedene, pluss at jeg jobber på en skole, så jeg tror sjansen for å bli smittet er relativt stor dersom jeg ikke vaksinerer meg.

Vaksinen er ikke levende, og inneholder ikke noen mystiske ingredienser (bortsett fra litt kvikksølv), så den bør være rimelig trygg for fosteret også - men vi vet jo ingenting om langtidseffektene.

Jeg synes det er et vanskelig valg, og jeg kommer til å ha kvaler uansett hva jeg velger.

Skrevet

Jeg skal gjør det til uken. Jeg gjør det rett og slett fordi jeg synes det er mye større risiko å la være enn å ta vaksinen.

Noen få kan kanskje få noen bivirkninger av vaksinen, men alikevel tror jeg at dette er mye mer uskyldig enn hva som kan skje dersom jeg får sykdommen!

Jeg er 21+5 i dag. Dersom jeg får sykdommen risikerer jeg for tidlig fødsel, skjer dette nå er jeg for lite på vei til at barnet overlever... Det er slike ting som er avgjørende for meg!!

Skrevet

Jeg synes dette er veldig vanskelig, men har landet på at jeg kommer til å ta vaksinen. Litt pest og kolera dette, altså.. :( Kjenner at jeg er redd og lei både svineinfluensaen og vaksinen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...