Gå til innhold

Jeg trenger seriøst råd og tips nå..... LES please!!! ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om noen husker meg, jeg skrev ifjor sommer om en traumatisk fødsel, hvor sønnen min satt fast, ble tatt med vakuum, hadde ikke pust, og vi endte på intensiven i 4 uker, pga dette og en alvorlig infeksjon:(

Jeg sa hele tiden til legen at jeg kjente han satt fast, men hun bare kikka stygt på meg... :( 4 timer lå jeg å pressa fra jeg hadde full åpning til han kom ut....

Tiden etter har gått, noen ganger bra, men mye fortvilelse over alt som skjedde. Under fødsel, ødela legen en nerve i skulderen på sønnen min som gjorde at han fikk en plexus skade, dvs at han ikke kunne bruke armen sin på mange mnd:(

Jeg ble totalt revet opp der nede og måtte operere rett etter fødsel.

Hele dette året har gått på å trene armen til sønnen min og pleie bekkenet mitt! Jeg har hatt sinnsykt vondt, utrolig mye utgifter på kiropraktor og ørten turer til lege, fysio og diverse, både med meg og sønnen min.

Her kommer det jeg virkelig trenger råd til:

Pga fødselen, har jeg sivet avføring (jeg er ikke redd for å si det rett ut, håper ingen føler seg bekvemt)

Det har plaget meg mye, i tillegg til smertene i bekkenet. På en MR på våren, viste det seg at jeg hadde store betennelser i bekkenet.

Men ingen gjorde noe mer, jeg fortsatte bare til kiropraktor og fysio.

Jeg har ventet LENGE på å bli sjekket hos spesialister på AHUS, pga denne operasjonen jeg hadde etter fødsel, og ENDELIG fikk jeg den timen igår...

Det jeg fikk høre etter denne sjekken, var at jeg hadde 2 muligheter:

1: Operere endetarmen på nytt, men kunne da risikere komplikasjoner fordi det er vanskelig sted å operere, fordi det bruker så lang tid på å gro.

2: Operere inn elektroder i korsryggen, inn i nervene, som sender signaler til nervene via en stimulator. Denne stimulatoren vil henge utpå magen gjennom en tynn slange som jeg må gå med i 3 uker:(

Funker dette, opererer de ut denne elektroden, for så å operere inn en liten brikke, som skal ligge inni korsryggen min hele livet, med stimulatoren på innsiden også, og jeg må da ha en fjernkontroll med meg hele tiden for å styre denne.

Det ble valg nr 2, fordi sjangsen er større for at jeg vil bli bedre da.

Alt dette pga en veldig dum feil av en lege.

Hva gjør jeg nå? Jeg kan ikke jobbe, det klarer jeg ikke, har vondt hele tiden, + at jeg er alene med et barn...

Burde jeg søke personskade erstatning? Jeg er så fortvilet... Jeg føler meg så ødelagt, har aldri hatt det som dette før.

Beklager, dette ble langt... Håper noen har lest og vil gi meg tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene, først vil jeg si at du virker utrolig sterk!!

Men fyfaen for et helvete du har/er vært i gjennom, kan ikke forestille meg det, og stakkars sønnen din, noen leger burde virkelig miste lisensen og heller gjøre kontorarbeid!!

Hva du bør velge vet jeg ikke, men jeg tror kanskje jeg ville valgt alternativ 1, og håper at det ikke ble komplikasjoner.

Uansett, du må ha masse lykke til og håper sønnen din er fin igjen nå! :)

Klem herfra.

Skrevet

Jeg ville absolutt søkt personskade erstattning!

Du lider i hverdagen, pga det jeg mener er feil av en lege. Og feilbehandling.

Desverre er det sånn at det krever et friskt menneske å kjempe med sykehusene (snakker her av erfaring)

Det er en lang prosess, men man må prøve! Jeg syns ikke lege skal kunne gå rundt som sånne halvguder (som de ofte ser på seg selv som) De er også mennesker som gjør feil. Og det må vi sette fokus på!

Lykke til med operasjoner.

Og jeg håper du føler at du har overskudd til å søke erstattning!

LYKKE TIL!

Skrevet

Du har virkelig fått gjennomgå. Fælt å lese om hvordan du er blitt behandlet.

Dersom du har overskudd til å ta opp kampen for erstatning synes jeg du burde det.

Skrevet

Søk!

Legen din var tydeligvis totalt inkompetent. Ingen skal ligge og presse i 4 timer uten at noe gjøres.

Fungerer barnets skulder bra nå? Hvis ikke bør dere søke erstatning på barnets vegne også.

Lykke til, både med erstatningen og operasjon.

Skrevet

Uff for en forferdelig og unødvendig opplevelse:( Hvis du bor i Oslo eller omegn anbefaler jeg deg et besøk til pasientforeningen på Majorstuen. De damene som jobber der er utrolig empatiske og flinke til å veilede/anbefale utfra erfaring o.l. Håper de samme jobber der fortsatt da....

Masse lykke til. Du har ingenting å tape på å søke om erstatning!

Skrevet

Huff, stakkars deg!! Du bør søke erstatning både for deg selv og for gutten din som ble skadet. Og jeg vedder nesen min på at du får medhold..

Lykke til framover!

Skrevet

Hei alle sammen!!!

Tusen takk for svar fra dere.... ;)

Jeg bor i Oslo ja!!! Og det m å bruke tid på å søke erstatning har jeg vært så usikker på. Jeg har vært så sliten og det hjalp ikke at jeg ble alenemamma for noen mnd siden og har brukt tid på å få søke om det jeg har krav på som alene mamma:(

Men er dette en god nok sak å komme med?

Jeg vet de sier du må ha så så mye invaliditet, eller hva det heter... 10% eller noe!! Men si det sånn da, at jeg må gå med dette for resten av livet, så vil jeg jo bli bra og da tenker vel de at det ikke er vits i å gå meg noe?

Jeg føler jeg har mistet sååå mye......

Skrevet

Off a meg... dette var utrolig trist lesing!! Stakkars deg...

Du har uten tvil en god grunn til å søke erstatning. Det må du bare gjøre! Du får garantert medhold. Har du ingen som kan hjelpe deg i denne prossesen? Ingen du kjenner som er advokat? det må finnes noen som kan hjelpe deg med dette! Håper du treffer de rette mennesken som kan hjelpe deg videre med saken. For all del; IKKE gi opp!

Masse lykke til!!

Skrevet

Trist å høre historien din.

Jeg vil anbefale deg å prøve saken din for pasientskadeerstatningen, men en ting må du huske........du bør ha en masse overskudd og energi, og god støtte fra de nærmeste rundt deg. Dette vet jeg godt. Kjørte saken for min far, og det tok oss nesten fem år, selv om sykehuset erkjente skyld for feilmedisineringen m/fatalt utfall. Sett tilbake i dag, så var alle nedturer og oppturer verd årene.

Det jeg gjorde, var å kontakte et advokatfirma som hadde gode resultater i erstaningssaker. Det var verd alt å bruke de i prosessen. Vil anbefale deg å ta kontakt med de. De har hovedsetet i Oslo. De vil kunne gi deg en indikajson på hvordan saken din vil ligge an. Ta kontakt med advokatkontor Ness & Co (http://www.ness-co.no/) Vi hadde advokat Erik Johnsrud ([email protected]). En meget dyktig advokat.

Lykke til videre:)

Skrevet

Dette hørtes grusomt ut, håper du går videre med saken....

Har hørt om slike operasjoner (en gang på nyhetene tror jeg, eller Puls på Nrk eller noe)og hun fikk jo nytt liv med den metode nr to som du nevner.

Ønsker deg lykke til med operasjon og det å ta tak i det som skjedde. Synes du skal gjøre det du kan gjøre iallefall.

Kan jeg bare spørre om du fødte på Ullevål (evt. hvor du fødte?)? Om du ikke ønsker å svare så forstår jeg det godt.

Skrevet

Hei!

Jeg ser at alle her anbefaller de å søke pasientskadeerstatning.

Jeg skjønner godt at du tenker på dette. Jeg tror alle forstår at du har vært igjennom mye og at du sliter med helsa.

Jeg kan ikke anbefalle deg det ene eller det andre da jeg ikke ahr direkte kjennskap til regelverket rundt pasientskadeerstatning. Men det jeg vet er at det kreves dokumentasjon på at det er gjort en feilbehandling som har ført til skade. Har du fått bekreftelse noe sted på at det faktisk ER skjedd en feilbehandling?

Det er kjet at det å føde barn kan gi skade på underlivet til kvinner. Noen barn sitter også fast og dette kan gi skade - selv uten at det har skjedd en feilbehandling,

Var jeg deg ville jeg samlet alle epikriser fra sykehuset osv og undersøkt om det er noen rådgivere du kan snakke med. Finnes det pasientrådgiver i din kommune. Finnes det en sosionom på sykehuset du kan diskutere med? kan du diskutere saken med fastlegen din eller med gynekologen din?

Jeg ville iallefall gjort det FØR du evt. søker erstatning.

Ønsker deg all mulig lykke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...