Gå til innhold

En skala fra 1 - 10...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor vondt er det med uvi (eller nyrebekkenbetennelse for de som har hatt det)

tror jeg har en av delene nå, og har ca en 5er på skalaen vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo et helt meningsløst spørsmål - smerteterskelen hos folk er jo helt forskjellig, og det er til syvende og sist KUN en dyrking av en urinprøve som kan si noe om dette.

Gravide kan i tillegg ha meget svake eller ingen smerter ved UVI, så i stedet for å gruble rundt dette, bør du komme deg til lege og få det undersøkt.

God bedring!

Skrevet

Nyrebekkbetennelse:

8, vil jeg si. Det var så vondt at jeg klarte verken å legge meg ned eller å sto oppreist. Sto på gulvet som en krok-kjærring mens jeg i feber og kvalme ventet på ambulanse.

Har du vondt i ryggen?

Skrevet

Er ikke gravid. HI

Vil kun høre andres mening. Ikke noe annet enn det.

Skrevet

Det er vondt!

Så vondt at du ikke klarer å bevege på deg uten å gipse etter pusten.

Og før noen prøver seg, jada, jeg har født barn, så jeg vet hva det vil si å ha vondt ;)

Skrevet

Spørsmålet er faktisk ikke helt meningsløst.

På sykehus o.l. pleier man gjerne å spørre pasientene om hvor vondt de har,på en skala fra en til ti.Den har også et navn,men det husker jeg ikke i farta:-)

Skrevet

Uff...Har ikke så vondt tror jeg. Gjør vondt å gå, men når jeg ligger er det bare murringer på en måte. Gjør vondt over hoftebeinet...på siden liksom. Og stikkinger over skambeinet. Hadde 1+ blod i urinen, men alle andre prøver var fine. Ingen proteiner heller og ikke noe på crp prøvene heller :) Hadde du høy crp verdi? Eller noe på urinprøvene? Eller høyt bt?

Skrevet

Det ville ha vært meningsløst dersom HI hadde vært gravid..

Skrevet

Det kan ikke være blindtarmebetennelse du har fått?

Jeg har hatt begge deler. Nesten samme symptomene, men nyrebekkenbetennelsen var mer smertefull, pluss at ryggen også verket før smerten kom i magen.

Skrevet

Blindtarmen er tatt for 15 år siden :) Men det minner litt om disse smertene, men begynner nå å innse at det ikke er nyrebekkenbetennelse, for da tror jeg ikke jeg hadde vært så oppegående, tror jeg, og ikke har jeg vondt i ryggen heller....kun over hoftebeinet. Kanskje en vanlig uvi?

HI

Skrevet

Når det var blintarmen hadde jeg en crp på 9, så den var ikke høy.

Ingenting på urin.

Var vondt ca 5 cm over hoftebenet, mot navelen (på høyre side).

Fra smerten kom til feberen begynte å bli høy tok det nesten et døgn, dro på legevakta, ble lagt inn for blindtarmbetenelse og dagen etter var den fjernet. Ute igjen av sykehuset to dager etter, frisk som en fisk.

Med nyrbekkenbetennelse var crp på 8 og urinen var det ingenting på, bortsett fra ph på 7,5. Smertene var mer intense og jeg kunne nesten ikke bevege på meg.

Skrevet

Er ikke meningsløst å spørre om slikt, gravid eller ikke. Man vet jo hva slags smerteterskel man selv har. Da kan man sammenligne uansett. Er en grunn til at de spør om en skala når du kommer inn på legevakta/legekontoret med smerter.

Skrevet

hva er ph? er det kun urin til dyrking?

fikk med lappen fra sykehuset og der står det:

Blod 1+

GLU Negativ

PRO Negativ

NIT Negativ

LEU Negativ

Hva er disse forkortelsene? Er noen av de PH?

Skrevet

Uvi kjenner ingenting til men nyrebekkenbetennelse så har jeg vondere enn jeg hadde i fødsel.

Tror jeg hadde crp over 100 når jeg kom inn sist med nyrebk.betennelse.

Det er som en annen her skriver ca 8 og man klarer ikke å gjøre noe. Gisper etter pust og har innmari vondt i mage og korsryggen.

Jeg får en fornemmelse av at min høyre nyre er veldig hoven og tåler ikke noen dult i ryggen uten å ramle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...