Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 jepp, jeg snakker om svinet. datteren min ligger nå med 39 i feber. Vi er begge i risikogruppen, jeg er gravid og hun har astma. tenkte kanskje det hadde vert greit å utelukke elelr få bekrefte om hun har det eller ikke. da hadde jeg også sluppet dilemmaet om hun burde få vaksinen (hun er berre 3 år gammel). hva tenker dere om dette??
Lila84 Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Samboern min fikk influensa nå tidligere i uken, og jeg begynte å få vondt i halsen... Så vi dro til legen begge to, han fikk Tamiflu-tabeletter (ikke vaksinen, eller antibiotika men tabletter mot virusinfeksjon) og jeg fikk noe som heter Relenza. Dette fikk vi fordi jeg var gravid, og de syntest det var bedre å være på den sikre siden. Relenza er et pulver som inhaleres (nesten som astmamedisin) og legger seg i lungene, og er forebyggende mot influensa... Kanskje du kunne fått det... Vi ble bedre begge to allerede dagen etter!
2tettebabyer Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Du bør hvertfall kontakte lege uansett, og det der Relenza virket jo genialt. ikke hørt om det før jeg.... uansett, lykke til .-)
snillemamma1 Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, kontakt legen og få Relenza. Bedre å være på den sikre siden. Jeg fikk det tidligere i høst da min mann fikk en form for influensa. Som nevnt over her forebygger det lungene dine slik at viruset ikke skal "feste seg".
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2009 hmm, kanskje jeg burde det da. Jeg har hostet i 2 mnd, har slitt hele livet med slim i lungene. Nå når jeg er høygravid så får jeg det ikke opp:( Driver å surkler hele tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå