Gå til innhold

Kul under armen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekymrer meg fordi jeg fant en kul under armen som like gjerne kan være en lymfeknute. I to og en halv uke har jeg vært forkjølet, slapp og trøtt. Googlet at det kan være symptomer på lymfekreft, men det kan jo være forsvaret mitt som gjør at jeg får hovne kjertler som er relativt vanlig ved en virusinfeksjon. Samboeren min har også vært forkjølet, så jeg tenker at det er i forbindelse med det, men jeg har en indre uro for at det kan være lymfekreft. Det er så slitsomt for jeg har tidligere vært opphengt i dette med kreft og symptomer. Nå gå jeg jo og kjenner på denne kulen hele tiden. Noen andre som får hovne kjertler ved en forkjølelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp jeg gjør ganske ofte og.Vent og se det an litt til du blir frisk,er den ikke borte så bestill legetime.Gikk også til lege for jeg hva redd for at det hva en farlig kul.Hun henviste meg til sykehus som tok prøve.Hva en helt ufarlig kul.Men det sa legen og at hun mente den hva ufarlig men pga sykdomshistorien min ble jeg sendt videre.

Skrevet

Hvor stor var din- og var den øm? Min er ikke som en ert, men større. Kanskje litt ømt når jeg presser på den. Det er jo helt sikkert ufarlig vet du, men jeg slår meg jo ikke til ro med det før jeg har fått det sjekket. Hva slags prøver tok de av den og gjorde det vondt?

Skrevet

Kan være noe helt ufarlig, men uansett så skal man få sjekket slike kuler hos legen uansett. Ring å bestill legetime i morgen du, slikt skal man ikke gå å kjenne på lenge. Bedre føre var.

Skrevet

Er den i armhulen?

Det kan være talg som har samlet seg opp, da er den ofte ikke helt rund og kanskje litt rød i huden.

Skrevet

Jeg skal få det sjekket. Guriland jeg er så lei dette tankekjøret om k r e f t. Hvorfor kan jeg ikke bare snyte meg i gardinene og tenke at dette er en forkjølelse og at jeg derfor har en hoven lymfekjertel !

Skrevet

I armhulen, ja. Den sitter fast så det er nok ikke en talgkjertel. Den er ikke helt rund, men føles litt avlang.

Skrevet

Det går nok bra, jeg regner med at de fleste kuler er helt ufarlige men det er best å sjekke uansett. Jo før jo bedre, og da får du sikkert det resultatet du vil ha!

Skrevet

Du, det er mest sannsynlig det. Kjenner meg litt igjen. Har selv angst for å få kreft, fått kreftdøden litt nært innpå selv. Fryktelig sykdom, så jeg satser på å oppdage det tidligst mulig hvis jeg skulle bli rammet.

Skrevet

Det er nok veldig stor sjanse for at den er ufarlig. Jeg tenker jo det jeg også. Har hatt en tilsvarende kul i lysken i mange år. Likevel så er det denne snikende dumme følelsen, da. Jeg skal i hvert fall gjøre noe med det, for å være på den sikre siden.

Skrevet

Ville tatt kontakt med fastlegen i morgen, for sikkerhets skyld. Har selv funnet en kul som jeg gikk til legen med på tirsdag. Neste torsdag skal jeg på videre utredning på sykehus.

Lykke til! Det går helst bra vet du. :o)

Skrevet

Lykke til selv, da:-) Det går helst bra, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...