Gå til innhold

Brun utflod uke 17


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt det så sent som i uke 17..? Er litt småbekymra og klarer liksom ikke å ro meg ned! Var på besøk i Trondheim i helgen som var, og fikk et lite sjokk da jeg så at jeg hadde brunlig utflod, noe som jeg trodde var blod. Var sammen med ei venninne, og kjæresten var ikke med. Typisk at sånt skjer når man ikke er sammen.

 

Uansett, jeg ringte legevakta der og de sa jeg kunne komme dit. På turen dit ble jeg oppringt og spurt om nærmere detaljer om blødningen/utfloden. Hadde ingen smerter, men jeg var på en måte overbevisst om at det var noe galt. Dem ba meg om å ikke bekymre meg, og så lenge det ikke var store mengder med rent friskt blod så var det som regel ingenting. Klarte å overbevise meg litt om at alt var ok, og prøvde å slappe av. Men jeg tenkte på det hele tiden, så jeg dro på legevakta likevel. Fikk komme inn umiddelbart.

 

Ble møtt av en kjempekoselig sykepleier, som måtte ta noen prøver av meg før legen kom. Da legen kom fortalte han meg hva han skulle gjøre. En gyn, undersøkelse og en innvendig ultralyd. Han sa alt så greit ut, og med det samme jeg så fosteret og at hjertet slo, ble jeg 20 kg lettere. Jeg ble såå glad :) Blødningen kunne komme fra en liten rift.

 

Nå har jeg hatt 6 dager med denne brune utfloden, og selv om jeg ikke skal bekymre meg og så at alt var bra med fosteret, så bekymrer jeg meg likevel:(( Var innom mitt eget legekontor for et par dager siden, og legen skulle ringe meg HVIS det var nødvendig.

 

Hvor lenge er det vanlig med brunlig utflod??

-bekymret-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan ikke svare deg desverre, for jeg lurer på det samme :(begynnte selv å spotte om mandagen og veksler nå mellom et par dråper friskt blod og eller stort sett brunrosa utflod.

skal på UL i morra og er kjempenervød for at noe er galt :(

er 14 uker jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. forstår den uroen du bærer ja, hadde det likedan når jeg var i 8 uke..

gikk bra her (er nå 16+1)

 

hos meg varte utfloden i nesten 2 uker, var ikke mye, men det varte lenge..

men om det uroer deg for mye kan du jo ta kontakt med lege/jordmor eller føden :-) godt å kunne ta det med ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt blødninger så sent, og dette er mitt 4 svangerskap.

Må nok si at man alldri blir kvitt bekymringene på slike ting, samme hvor langt og mange svangerskap man har vært igjennom. Det er bare slik vi kvinner er. Det går nok bra skal du se. Jeg er i samme situasjon selv nå, skal på vanlig UL 2 nov, så jeg venter med å snakke om blødningene til da. Men jeg vet at jeg skal være rolig og ikke stresse når slike ting skjer. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Er sykemeldt 100% en liten måned, bare for å ikke stresse og fordi jeg skal unngå tunge løft på jobben. Skal på ord.UL om to uker, så får jeg håpe at alt går helt fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...