Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for fint svar ang. min lave hcg verdi. Har ikke vært så aktiv her inne, men har fulgt med de siste to årene. Har også sett hva du har vært igjennom, og jeg ønsker deg all mulig hell og lykke denne gangen!

Mannen har dårlig sædkvalitet, meg har de ikke funnet noe galt med. Får ut mange egg, fin befruktning, men dårlig deling.(kan jo skyldes både dårlig sædkvalitet og dårlig eggkvalitet + tusen andre ting!) Aldri fått noen på frys. Kan jeg spørre om du har gjort noe spesielt de siste forsøkene du har vært igjennom? Tenker på vitaminer, medisiner, trening e.l. Er forresten på Aleris.

Bare hvis du ønsker å svare altså.

Krysser fingrene for deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Sophieann!

Trivelig at du spør etter meg :-) Tusen takk for lykkeønskninger, det varmer og kommer særdeles godt med.

Selvsagt kan du spørre! Tja, dessverre har jeg ikke noen "fasit"..

Jeg hadde fire mislykkede forsøk ved Ullevål, hvorav tre ordinære, alle med langt regime og Synarela og Puregon. Ved ordinære forsøk nr. 3 gikk jeg til akupunktur ukentlig fra et par mnd før og til etter innsetting. Før det forsøket ba jeg også om ikke vi kunne prøve noen andre medisiner, f.eks Gonal eller Menopur, men det var Ullevål negative til.

Så flyttet jeg over til Aleris. Der ble vi enige om å prøve andre medisiner, for som legen sa "man får ikke et annet resultat så lenge man bare fortsetter å gjøre det samme" (det var jo det jeg hadde prøvd å si på Ullevål). Jeg brukte Suprecur og Menopur, og da er det jo Menopur som utgjør forskjellen ettersom den har LH - det har ikke Puregon. Ikke brukte jeg akupunktur, ikke tok jeg nye tilskudd, ikke endret jeg på kosthold eller trening. Alt likt - bortsett fra Menopuren.

Jeg fikk ut færre egg - men ble sjokkerende nok ble jeg jo gravid, og det med tvillinger! Ved forsøket i vår fikk jeg en høyere dose Menopur og hadde det beste forsøket noensinne mhp resultater, 11 egg ut, 9 befruktede, 4 gode nok til innsetting/frys - og ny graviditet!

Ved dette forsøket har vi gjort alt likt som i vår - men denne gang ble det bare 3 egg ut, hvorav ett var umodent.. Kroppen gjør mye rart... Heldigvis ble de to modne eggene utrolig nok befruktet og delte seg fint begge to.

I vårt tilfelle er det ikke funnet noe feil med noen av oss - ingen som skjønte hvorfor vi ikke ble gravide... Men nå er det mulig at jeg har et problem med blodet som kan være årsaken til abortene mine, og derfor går jeg nå på Fragmin fra og med innsettingsdagen.

Har dere mange forsøk bak dere?

Skrevet

Hei igjen og takk for interessant svar!

Vi har nå hatt 5. icsi forsøk. Ble gravid på forsøk nr 2 (ca samtidig som deg i oktober 2008 tror jeg), men mistet i uke 6. Denne gangen har jo også egget festet seg, men pga lav hcg går jeg bare og venter på blødning. Hadde 3 forsøk på RH, og kjøpte deretter en pakkeløsning på Aleris.

Legene har hele tiden vært veldig positive, pga mange egg og god befruktning. Selv om sambo har veldig nedsatt sædkvalitet (antall), så svømmer de fint, og det er aldri problemer med befruktning som sagt. Har derfor begynt å tenke på om det kanskje er eggkvaliteten som gir dårlig deling. Den gangen jeg ble gravid var eneste gang at egget var tilnærmet perfekt. Alle andre ganger har det vært masse fragmenter o.l.Aldri noe på frys.

Kanskje jeg skal spørre på Aleris hva de mener om Menopur for meg? Har faktisk prøvd Menopur på 3.forsøk, men ifølge Holst var dosen alt for lav (75, får vanligvis 125 puregon). Har også vurdert donor, men hvis eggene er problemet, så hjelper jo ikke det.

Det jeg synes er så vanskelig er at man ikke kan gjøre noe selv. Virker som det hele bare er tilfeldigheter, flaks eller uflaks. Vi lever sunt, er normalvektige, trener jevnlig, drikker sjelden og røyker ikke. Kanskje man bare må være utholdende, og satse på at det klaffer til sist.!

Synes at du er utrolig tøff og sterk MK73!! Følger spent med deg fremover nå! Lykke, lykke til!

Sophieann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...