KC Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har akkurat en uke til termin og nå viser det seg at barnet mitt veier kun ca 2300 gram, i tillegg til at det er lite fostervann. Legen ville derfor sette meg i gang i morgen. Ifølge undersøkelser jeg har hatt har det lagt på seg 0-500 gram på en måned. Dette synes jeg er skummelt. Ellers ser det ut til at baby har det fint (spark, blodgjennomstr. osv). Lurer på om noen har lignende erfaringer de vil dele med meg? På forhånd tusen takk for svar
maizi Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Ser ut som vi har ganske like historier. Forrige svangerskap hadde jeg mye blødninger og derfor hyppige kontroller. Rundt uke 30 begynte barnet å vokse dårlig. Det sparket masse men la altså ikke på seg. I uke 39 var det tomt for fostervann og fødselen ble satt i gang. Jeg var helt umoden og la natten over med ballongkateter i skjeden. Fikk en igangsettingstabl på morgenen og på kvelden var jeg mamma til verdens fineste gutt:) Fødselen min gikk veldig fort, litt for fort for babyen som fikk lav hjertefrekvens og ble tatt med vakum. Han veide 2400 g og var relativt sprek. I dag er han 2 år og en frisk sunn gutt som har tatt igjen vekt og ligger over gjennomsnitt på vekt og høyde. Han er tidlig ute med både språk og motorikk. Ønsker deg masse lykke til! Kanskje du er mamma i morgen allerede...
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Så bra de setter deg igang imorgen! Jeg var hos jordmor idag og hun mente at babyen min var liten. Men ikke så liten som din, mer rundt 3000 gram. Hun ringte føden og de mente det ikke var grunn til ekstra UL fordi det var så vanskelig å beregne vekta til babyen uansett. Jeg har termin om 16 dager, og liker det ikke. Men jeg har lett for å bekymre meg og synes denne siste perioden er veldig skummel og rar. Men heldigvis går det bra med de aller fleste:-) Jordmor sa at så lenge man kjente liv i magen og følte seg bra selv, så var det bra. Jeg ønsker deg bare lykke til imorra!! Så spennende!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 I mitt første svangerskap så var mitt barn estimert til å være 900 gram i uke 28. jeg sa lenge at jeg mistenkte at noe var galt, evt. at morkaken var sluttet å virke. jeg ble desverre ikke hørt. heldigvis startet fødselen av seg selv da jeg var 38+2. ut kom ett pitte lite barn på 1870 gram og 44 cm. det ble aldri oppdaget noe fostervann, så jeg hadde nok ingentingg av det. Så på ca 2,5-3 mnd hadde hun lagt på seg ca 900 gram. Hun overlevde og er frisk i dag:) Pga dett har jeg fått ekstra oppfølging dene gang. Nå er jeg 36 uker i morgen og heller ikke denne gang ser det ut for at jeg får noe stor baby. det blir nok en på rett over 2 kg. jeg skal på kontroll igjen på mandag for å se at alt er ok. jeg blir nok satt i gang før termin denne gang. Du må ha lykke til i morgen. gled dg til å se det lille nurke ditt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå