Gå til innhold

Hvor mye drikker de/bør de drikke egentlig? Ca 8mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutten her får mme og nå som vi er oppe i 2 grøtmåltider (lunsj og kvelds) + øver litt med skive til frokost + middag til middag, så er jeg litt utav det når det kommer til drikke.

Frokost består i ca 250ml mme som han drikker alt fra alt til at det er 60ml igjen i flaska.

Til lunsj har jeg gitt ham vann, men da drikker han bare bittelite (25ml er nesten mye til ham å være) men han drikker ikke noe mer om jeg serverer mme. Full porsjon grøt er vel ca 2,5dl.

Middag får han stort sett et halvt til ett middagsglass (eller tilsvarende mengde "vanlig" mat) + vann, har ikke pleid å gi så mye her siden kvelds m/grøt likevel kommer 1,5-2 timer senere. Drikker litt mer vann her, men fortsatt ikke mye.

Kvelds er grøt, full porsjon + ca 200ml mme (gis med 20 min mellom), varierer litt hvor mye han drikker men som oftest er det omtrent alt.

Han har jo våte bleier og sånn i løpet av dagen, men jeg tviler jo alltid på at jeg gir ham nok. Hvordan er det med deres barn (som får mme)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle akkurat til å skrive et likt innlegg :P Gutten min er også 8 mnd og drikker mme. Dagen vår er sånn her:

Frokost: Ca 100 ml grøt + 180 ml mme

Lunsj: Brødskive + vann / juice

Middag: Stort sett det vi spiser, så vet ikke mengden + Vann

Kveldsmat: 100 ml grøt + 180 ml mme.

Prøvde i sta også gi han en flaske med mme på dagen sånn at han får i seg nok å drikke, men det ville han IKKE ha. Tror egentlig de sier i fra hvis de er tørste, og hvis ikke så merker man det jo på huden..=)

Skrevet

Jeg mener å huske at de skal ha 500 ml i løpet av døgnet, men det er inkludert væsken du bruker i grøten. Gutten vår er ikke blandt de som drikker mest. Vi sluttet helt med mme da han var 10 mnd, da ville han ikke ha mer. Han drikker vann til alle måltider, men får ikke i seg så mye, kanskje 100 ml til sammen. Så har han to grøtmåltider i løpet av dagen, da går det med ca 250 ml vann til sammen. Så er det jo en del væske både i middag, frisk frukt, fruktmos og sviskemos, men jeg synes han får i seg litt lite. Har prøvd babyjuice, men han drikker ikke mer av det enn han drikker vann, og jeg har uansett ikke lyst til at han skal drikke for mye av dette heller, det er jo ikke bra for tennene. Han har våte bleier, men ikke så våte som de var før. Men ellers er han jo fornøyd, så jeg får vel bare tro at han ville drukket mer hvis han var tørst.

Skrevet

Er litt bekymret selv jeg... Ammer, men har begynt å jobbe redusert stilling. Lillemor NEKTER å ta flaske, så når jeg jobber og er borte fra 7-17 er det ikke mye væske hun får i seg. Dessuten har melkeproduksjonen min gått bra ned... Vi tynner ut grøten hennes (velling), så hun får i seg litt væske der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...