eja Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for at jeg ikke ønska å ta vaksinen mot svineinfluensa. Men nå er det jo et stort utbrudd, spesielt på barneskolene i Oslo, og jeg er nå ute i praksis på barneskole i Oslo... Det har bare vært to registrerte tilfeller av influensaen på den skolen jeg er, men man vet jo ikke hvordan dette utvikler seg. Skal være der i tre uker til. Noen som vet hvor raskt en kan få vaksinen i Oslo, og hvor lang tid det tar før den virker? Jeg vil nødig være borte fra praksis om det blir et større utbrudd på skolen, for da må jeg ta igjen senere når jeg er høygravid, og det frister lite... Fint om noen har noe kunnskap å dele her. Ellers hadde det vært fint å bare høre hva andre ville gjort i samme situasjon :-)
Helverine Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Nå er det ikke sikkert at alle som er borte fra skolen har svineinfluensa.... Det er tid for forkjølelse også nå på høsten, og jeg tenker at mange kanskje holder ungene hjemme så snart det snufses litt for tiden? Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort var jeg deg..... er selv usikker på denne vaksinen, men jeg tror alt blåses opp litt i media, og at vi blir mer bekymret og hysteriske enn nødvendig. Ikke bra det heller.
eja Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er veldig enig med deg, og det er grunnen til at jeg først bestemte meg for å la være å ta vaksinen. Som du sier, så er det klart at det ikke er sikkert at alle barna som er borte har svineinfluensa! Men når halvparten av ungene på en skole er syke samtidig så synes jeg det er litt ekstremt... Jeg er ikke hysterisk over dette, men ble veldig betenkt nå. Det er vel først nå jeg kjenner at jeg har et snev av tro på at dette faktisk er litt ille. Og muligens noe jeg bør passe meg (og lille baby) for... Men hvem vet om vaksinen er noe bedre enn selve influensaen... Ikke jeg...
Sommerfugl82 Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg forstår deg kjempegodt jeg. Det er ikke rart man blir usikker når man leser alt av avisoppslag og splittetde meninger på kryss og tvers blandt helsepersonell og myndigheter. På utsatte arbeidsplasser kjenner man nok et enda større press rundt det med smittefare. Jeg er ekstreeeeeeemt kritisk til vaksinene, både fordi det begrunnes dårlig hvilke skadevirkninger virkestoffene i vaksinen inneholder, samt at det ligger en ansvarsfraskrivelse av eventuelle ettervirkninger hos de som gir den ut - OM det i værste fall skulle være noen...Grunnet informasjon fra andre land i Europa som anbefaler at den norske vaksinen ikke er " gravidvennlig " og ta, så avventer hvertfall jeg. I mellomtiden kunne de kanskje opplyst i media om hvor mange som ( tragisk nok ) dør av den vanlige influensaen generelt, slik at man får et litt annet perspektiv på saken.... Men for all del.... Forstår veldig godt at folk er bekymret oppi det hele...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå