Gå til innhold

Rettigheter som leietaker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier et gammelt og trekkfullt hus med dårlige vinduer. Huseier har lovet meg nye vinduer i over 1 år nå! Betaler meg ihjel på strømutgifter her pga dette. Har på 1 år betalt over 25 000 kr i strøm her og det er langt over nomalen på et år har jeg hørt. Er det noen nettside for oss leietakere som forteller litt om rettigheter i sånne tilfeller?

Går nå nok en kald vinter i møte og grøsser ved tanken.....blir det ikke noe vinduer snart flytter jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor flytter du ikke? Jeg hadde flyttet for lenge siden! Kunne leid mye bra for strøm-pengene

Skrevet

Du må passe på som leietaker og gjøre alle avtaler med utleier skriftlig, da er det lettere for deg og kreve!

Se forøvrig leieboerforeningen.no for all info du måtte trenge!

Der kan det også være lønnsomt å melde seg inn, så får man hjelp om man skulle trenge det!

Hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet et brev til huseier hvor du minner om avtalen og forventer et skriftlig svar tilbake.

Oppnår du ingenting hadde jeg flyttet.

Mange utleiere lover slike ting når de leier ut, men er gjerrige som fy og velger å ikke bruke penger på å fornye. Dessverre er nok dette noe mange gjør for å få leid ut.

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar:o) Ja hvorfor flytter jeg ikke? Jeg prøver;o) Men ikke lett når man har 3 barn og "alle" vil helst leie ut til barnløse....

Men jobber med saken:o)

Og takk for tipset ang leieboerforeningen.no.....er nå blitt medlem og skal søke hjelp der:o)

Igjen tusen takk for svar:o)

Skrevet

Bare koselig ;o) Har min erfaring nemlig, med utleiere! He-he.

Håper det ordner seg til det beste for deg!

Hvor bor du?

Vi skal flytte ut av huset vi leier forhåpentligvis før jul...da blir det ledig her :)

Send gjerne en pm om du bor i området buskerud, eller vil bo her :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...