Gå til innhold

Fra stort hus til liten leilighet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har flyttet fra stort hus til liten leilighet? Jeg er nå på boligjakt etter at jeg blir alene med 3 barn. Klarer ikke bo og strømutgiftene alene, så da blir det flytting.

Leier nå et stort hus på 200kvm og skal da trykke alt dette inn på 60-70 kvm....jada;o)

Noen som har noen praktiske tips til meg? Jeg må gi bort/selge en del møbler så klart. Barna har nå hvert sitt rom, men når vi flytter må de eldste dele, minsten får eget rom og jeg på stua. Ja ja...sånn blir det noen ganger. Men det er så sinnsykt dyrt her vi bor (ca 9-10 000 for 3 roms og 11-13 000 for 4 roms) så da må jeg velge bare 2 soverom.

Noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle hvordan overgangen gikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen tips eller råd til deg da jeg aldri har vært gjennom det samme. Men må bare si at jeg beundrer deg, og dette kommer du til å klare!:)

Skrevet

Har du snakket med banken/nav/sosialkontoret for å høre om de kan hjelpe deg med å beholde huset??

Hvis du har det så er det å hele tiden tenke praktisk, lur oppbevaring og smarte løsninger.

Selg møbler på finn.no, ikke gi dem bort hvis de ikke er ødelagt..

Skrevet

synd det er så dyrt der du bor :/ Det er vel utelukket for deg å flytte litt mindre sentralt ? Da finnes det mye billgere. Vi leier en leilighet på 80 kvm, 8000 pr månde + strøm. (inkl. tv og internett).

Det eneste tipset jeg kommer på for å spare plass er å kjøpe skap som når helt opp til taket! Bruk også gjerne bord med klaffer. På IKEA selger de et bord som har klaffer på begge sidene og når du klapper det sammen blir det som en liten tynn benk. Barna kan også sove i køyeseng, så sparer du plass på barnerommet. Ellers blir det vel praktisk med sovesoffa på stua ;) Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...