Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Har en god venninne som har fått sitt første barn nå nettopp. I den forbindelse så fikk hun masse utstyr av meg; bl.a. en seng (ny kostet 2000), ammepute, klær (bl.a. Nøstebarn), babycall og litt andre diverse ting da jeg har fått de barna jeg ville ha. Jeg kunne ha solgt dette, men syns hun har stilt så godt opp når det gjelder barna, at jeg ville gjøre dette. Nå fikk jeg høre gjennom en annen venninne at denne venninnen som fikk alt dette utstyret var fornærmet for at jeg ikke hadde kjøpt barselgave. Ble skikkelig såret, og det er nesten sånn jeg angrer på at jeg ikke solgte det på Finn, og kjøpte noe nytt til babyen heller. Hvem syns dere er kjip her? Er jeg helt på tur eller?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Det er hun som er kjip her! Nå har jeg aldri skjønt dette gave-for-alt-og-ingenting-tullet og hun burde være mer enn fornøyd med alt hun har fått av deg!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Her er det helt klart venninnen din som er kjip.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 fy søren for en kravstor venninne!! Har selv fått masse ting av min venninne, som hun ikke trenger lenger. Jeg forventer ikke noe barselgave fra henne når barnet blir født, siden jeg allerede har fått så mye )
Mammaen til Isak Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Man forventer vel aldri barselgave uansett fra hvem? Gjør man virkelig det? Sitter folk og tenker på hvem de kommer til å få gave av og ikke? Jeg syns det er urettferdig av venninna di og bli sur, men jeg hadde valgt og overse det. Jeg har selv gitt bort mye ting til mine venninner, men jeg har ikke satt dette opp mot gave. Så de har alltid fått en liten gave til seg selv. Men nå syns jeg det er trist at folk tenker på hva ting koster. Når du velger å gi bort ting, tenker man da virkelig ikke på hva tingen koster. Du skal gi det bort fordi du vil det, ikke sitte etterpå å tenke at nå var jeg snill nå som gav henne den dyre sengen til 2000kr?
Tante Bassa Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Din venninne er utakknemlig og kravstor! Kjenner jeg blir lei meg på dine vegne.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Huff for en kravstor og utakknemlig venninne du har!!! Skjønner godt at du ble lei deg over dette!! Enkelte mennesker skal ha i både pose og sekk og enda er de ikke fornøyde....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Helt klart venninna di som er kjip her ja! Uffameg, for en utakknemlig gave. Hun skal bare være glad du var så snill å gi henne alle de tingene i det hele tatt. Ikke bli lei deg, men ta det enten opp med henne (så du kan få det utav verden), eller prøv å bare glem hele greia...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Det var kjipt av henne ja.. får håpe det er hormonene som gjør henne litt irrasjonell, hvis det ikke er lenge siden hun fødte..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har fått begge deler av mine venninner, både aveting og barselgave. Tror også jeg hadde reagert på det hvis jeg ikke fikk barselgave. (om det var noe brukt eller nytt, kake eller blomster hadde ikke betydd noe) Men når jeg leser svarene her inne, skjønner jeg at jeg har for store forventninger da. Ikke det at jeg hadde blitt sur, men jeg hadde blitt overrasket om de møtte opp etter fødsel tomhendt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg syns dere er barnslige, begge to. Men når man går på barselbesøk, har man jo med seg noe! Er det på sykehuset, har du i det minste med deg blomster, og er det hjemme, har du med deg mat, dette er gaver til mor. Gave til barnet gir du i tillegg. Dette er jo vanlig skikk og bruk.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 Jepp, venninna di som er kjipings nå. Hun har jo fått gave av deg. Masse fine gaver. Må si at svigerinna mi også fikk arvet masse utstyr etter babyen min, og jeg har ikke kjøpt noe barselgave. Og hun har heller ikke krevd, for tror de tingene hun fikk holdt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg gav nettopp en venninne en masse tøy og utstyr. Hun fikk sitt første barn for et par uker siden. Men det falt meg rett og slett ikke inn å ikke ha med noe da jeg besøkte henne på sykehuset? Bare noe småtteri, da - litt hjemmebakt alternativ til sykehusmat + et lite plagg til den nyfødte. Man har vel med seg noe på barselbesøk?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #14 Skrevet 22. oktober 2009 Men MÅ man det? Når hun venninna har fått så mye ting, så burde hun sett på det som gave som er gitt på forhånd. Og blitt takknemlig for det, istedenfor å faktisk kreve mer.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #15 Skrevet 22. oktober 2009 fy søren.... jeg tror nesten jeg hadde kjøpt en barselgave,og bedt om å få tilbake alt det andre,og sagt at du heller ville selge det... lite takknemlig synes jeg ho er.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #16 Skrevet 22. oktober 2009 Noen får og får, og krever mer og mer.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #17 Skrevet 22. oktober 2009 Skikkelig kjip venninne. Enda mer kjipt av hun å klage til andre.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #18 Skrevet 22. oktober 2009 Synes det er på sin plass med en kommentar til venninnen din her! Noe sånt som: "Du fikk jo ingen barselgave fra meg, jeg tenkte det var bedre å gi deg alt babyutstyret siden det tross alt er verdt mye penger. Men det reagerte du kanskje på?" Venninnen din er et utakknemlig fjols!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #19 Skrevet 22. oktober 2009 Man MÅ vel egentlig ingenting, men det er vel vanlig høflighet, vel?
Luthien1 Skrevet 22. oktober 2009 #20 Skrevet 22. oktober 2009 Vel, jeg for min del ville hatt med meg en liten ting ved første besøk, men det trenger ikke være store greiene. Men at dere begge klarer å henge dere opp i det gjør at dere begge er litt kjipe. Hvis du angrer på at du har gitt din venninde noe hun trenger som ikke du trenger, så er du kjip. Hvis du blir såret over å ikke få en oppmerksomhet ved fødsel, så er hun kanskje litt vel følsom.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #21 Skrevet 22. oktober 2009 Min beste venninne fikk baby for noen uker siden og hun har arvet masse fra mine unger. (seng, bilstol og masse klær) men jeg gav selvsagt også en innpakka gave til babyen (noen klær) Kjøpte også et blad og litt snop til venninna mi da hun lå på sykehuset. Har egentlig ikke falt meg inn å ikke kjøpe gave selv om hun har arvet mye, syns det er en selvfølge å kjøpe en gave. Hun gjør meg en "tjeneste" ved å ta i mot de gamle tingene våre. Jeg slipper stresset med å selge det (om jeg i det hele tatt hadde fått solgt det- det er fine ting men ikke spesielt eksklusive), eller kaste det. Syns bare det er godt at noen kan bruke det jeg. Hvis du har veldig dårlig råd kan jeg forstå at du ikke kjøpte en gave. Men at hun snakker negativt om deg til andre etter hun har fått så mye syns jeg er helt uakseptabelt! Det er dårlig gjort!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #22 Skrevet 22. oktober 2009 Vi har gitt bort massssse utstyr til svoger og svigerinne, bilsete, vogn, vinterpose osv osv. Kjøpte ingen barselgave, kun fordi jeg ikke syntes jeg fant noe spesielt som passet akkurat da . Nå har de sendt ut takkekort til "alle" som har gitt gaver, men til oss, neida ;-) Smålig spør du meg..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #23 Skrevet 22. oktober 2009 Har hun fått alt dette, eller har hun lånt det? Jeg ville ikke ha gitt bort så mye, lånt bort ja, men ikke gitt det bort, når du kan selge det! Men helt klart venninna di som er kjip ja!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #24 Skrevet 22. oktober 2009 Hun er kjip! Jeg fikk ikke barselgave av noen av venninne mine. Herregud jul, bursdag, barsel, fødsel bla bla bla... poenget med å drive å bytte penger og la butikkene tjene på dette,aldri skjønt................ Det at du ga ditt utstyr til henne er jo kjempebra miljøvennlig og en meget hyggelig gest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå