vekt85 Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 deriblant 4unger. Dåp til helga. Bløtkake Sjokoladekake Verdens beste Suksesterte
Mom2Two Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Hehe, vi hadde 10 kaker til 35 personer, tror jeg. Visste at det ville bli mye, men ville at det skulle være litt utvalg;o) Resten av kakene tok vi med til gamlehjemmet til mannens oldemor, der de ble fordelt på alle. De ble kjempeglade! De er mest vant til vakumpakket formkake fra Rema;o)
Emma&Adrian Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Vi hadde 4 kaker til 20 personer. Var mer kake igjen etter dåpen...
Mammaen til Isak Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Det kommer an på menneskene, alle jeg kjenner er kakespisere! ;o) så her hadde 4 kaker defintivt vært for lite. Jeg ville i allefall hatt mer enn fire kaker. Spørs på str på kakene også.
erteposen + 4 Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Det er ikke for lite, men mange bruker å ha enorme kakebord. På min mors side regner de 1/2 rund kake pr.person + lefser, frukt, is og ulike puddinger. Vi hadde navnefest for et par uker siden og hadde tre runde kaker på 12 voksne + is, lefser og bær. Det var massevis av kaker igjen, og de forsynte seg godt selv om det ikke blir lang tid mellom middag og kaker.
Sjefsmegga Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 får du ikke noen til å bake for deg? Bør ha et par stk til. Hvis ingen kan bake så har jeg et par enkle og kjappe forslag i krisen: Ostekake er enkel å lage, en og annen gang er det lov å jukse, og selv om jeg ikke er noe fan av Toro kan jeg fortelle at ostekaken er heeeeelt ok, men man bør ha gelè, frukt eller bær på toppen. Romkake er virkelig lett, kjøp bunn hos bakeren så slipper man t.o.m å bake den selv. Kun lage fyll og pynte.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Vi hadde 4 kaker til 12 voksne personer. Marsipankake, iskake, oreokake og suksesskake. Var endel igjen, men ville ha utvalget. Hadde også lefser utenom.
HTC Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Vi hadde 3 kaker til barnedåpen. Vi var 31 gjester. Det holdt i massevis. Ble litt igjen, men ikke så mye annet enn at vi følte dette var riktig mengde. Da hadde vi servert middag først (forrett og hovedrett).
Mom2Two Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Tror automatisk folk forsyner seg mindre hvis de ser det er litt knapt;o)
Mammaen til Isak Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Enig med Mom2two, jeg vet med meg selv at jeg godt kan la være å forsyne meg om jeg ser det er lite.
Mom2Two Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 10 personer på én kake er jo knapt nok et stykke til hver det;o)
LilleTrilleMille Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Ser at folk regner veldig forskjellig på kaker her. Jeg hadde ikke hatt kun 4 kaker til 25 personer, hadde nok hatt minst 6 kaker. I vår familie spiser de en del kaker og jeg er oppvokst i en familie der vi alltid lager nok kaker slik at gjestene tørr å spise det de ønsker. Er mye sant i det med at hvis det er lite kake igjen så slutter folk å spise. Ser noen her regner 2 personer på en kake, hvis jeg skulle regnet på det ville jeg gått for 4-5 personer pr kake (inkl. barn). Da vil det alltid være rester nok igjen. Kommer ann på hva annet du har også, har du mye lefser, is og diverse så kan du regne mindre kaker.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. oktober 2009 #14 Skrevet 22. oktober 2009 Ikke sant. I tillegg er jeg slik at jeg kan forsyne meg av 5 kaker, men kan ikke forsyne meg av én kake fem ganger. Ville nok ha slengt på noen ekstra kaker ja;)
Helverine Skrevet 22. oktober 2009 #15 Skrevet 22. oktober 2009 Det kommer an på hva dere spiser før kakene, om det kommer mange storspisere og om kakene er store.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 22. oktober 2009 #16 Skrevet 22. oktober 2009 Dersom kaken er rund standard 24 cm, kan du beregne 12 kakestykker på 1 kake, så 4 burde holde.. Kanskje du også skal ha noen annen skjemat som pudding eller fromasj av noe slag?
Himmel og hav Skrevet 22. oktober 2009 #17 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg ville hatt mere. Vi hadde konfirmasjon i våres med 28 gjester, og hadde 10 kaker. Det gikk ca 2,5 tim mellom koldtbord og kaker, og det gikk masse kake! Men jeg er ganske sikker på at om jeg hadde hatt 3-4 kaker så hadde det vært mye igjen, for ingen tømmer et kakfat i selskap, men samtidig ville jeg nok funnet gjestene mine i pølsedisken på nærmeste bensinstasjon på veien hjem ;-) Til fest så synes jeg det skal være litt rikelig, så jeg ville hatt ihvertfall to til!
Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #18 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg hadde ikke klart å sove med bare 4 kaker til 25 personer. Jeg hadde 7 til 13 pers ;-) Hadde laget i hvertfall 6-7 kaker til et slikt selskap. Blir det til overs er det jo bare å fryse eller gi bort.
auro Skrevet 22. oktober 2009 #19 Skrevet 22. oktober 2009 Herrejemini så mye kaker dere lager. Vi hadde to kaker + tiramisu til 15 stk, og da ble halvparten av kakene igjen. Tror nok ikke det var fordi de ikke torde ta mer, men to kakestykker er da mer enn nok. Men da hadde de fått forrett og middag først. Ser ikke helt poenget med å sitte igjen med mange halvspiste kaker. Da er det bedre at de en har blir spist opp. Har faktisk vært i bryllup, der den eneste kaka som ble servert var bryllupskaka. og det var helt supert.
HTC Skrevet 22. oktober 2009 #20 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg ser dere reagerer veldig på mine 3 kaker til 30 personer. Nå spørs det vel litt hva slags kaker det er snakk om og hva slags type mennesker som er der og hvor lenge festen varer og om det blir servert annen mat i tillegg. Man regner 12/16 stk pr kake, avhengig av kaken. Sier du snitt på 14 stk, så tilsvarer det 1.5 kakestykke pr person. Vi hadde dåpsfest i 5 timer. Forrett, stor middag og kake til kaffe (da alle gikk fritt rundt). Noen av gjestene var barn og de fikk ispinne i tillegg. Jeg og mannen spiser ikke kaker og slik vi kjenner familien er de mest glad i middag og ikke så på kakebordet. Jeg vet også at familien ikke er beskjeden, så om noen ville hatt restene, så hadde de spist rubbel og bit. De fleste var meget mette etter full middag midt på formidagen og det var flere som ikke orket kake, så det var flere som kunne ta flere kakestykker. Selv er jeg typen som kun spiser ett kakestykke når jeg er på besøk, for å være høflig (er ikke glad i kake). Etter min mening holdt det lenge med forrett, middag og 3 kaker til 30 mennesker i 5 timer en søndag formiddag. (gjestene kom langveisfra og vi hadde alle samling med stor middag lørdags kveld med overnatting på leid sted i nærheten, da hadde vi INGEN kaker, men dessert. Søndagen var det stor fellesfrokost hos oss, så barnedåpen i kirken og middag + kaker, så måtte alle komme seg hjemover, da det var lang reisevei.
Glad_mor_85 Skrevet 22. oktober 2009 #21 Skrevet 22. oktober 2009 Kan holde med 4 store kaker, om du har litt oppskjært frukt og is osv ved siden av vil de nok spise masse av det og Men spørs litt på menneskene og ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå