Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg ble akkurat så utrolig glad for at jeg og mine søsken, for øyeblikket, kunn har særkullsbarn!!!! Guri malla så enkelt vi har det.. Hele søsken, hele veien rundt ( iallefall enda!!! Tro det eller ei så er jeg selv fra en familie med hele, halve og stesøsken og HATET det!! Den ene stesøstra Jul, bursdager og til daglig vanket det alltid en "stakkars deg" gave til henne! Jeg vet jo at dette er min stemor og min fars feil, men klarer ikke helt å like denne jenta pga alt som har skjedd. De andre søskene hennes har mine, dine og våre barn i sine respektive familier og jeg bare håper at de gjør en bedre jobb med å intigere dem enn bedre enn hva deres mor gjorde med oss.. Er iallefall sjeleglad når enda en høytid kommer oss i møte og jeg vet med en gang, hvem jeg skal gi gaver, hvem som skal være hvor sammen med hvem!!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Hehe, ja det er en liten lettelse det Kommer selv fra et hjem med hel, halv og ste-søsken. Og er glad vi enn så lenge har to barn og enda er interresert i holde sammen Er litt trist å måtte ha barna vekke fra seg annethvert år til høytider og ferier, samt og forholde seg til nye barn, stemødre, stesøsken osv. Så gleder meg masse til å feire jul sammen med min familie i år uten å måtte savne noen eller ha dårlig samvittighet for å ikke ha barna sammen med meg
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Ja skjønner godt hva du mener! Veldig glad for det jeg og:) Overlykkelig for at jeg og min mann bare har våre barn sammen;)
Gjest Månefuglen med twins Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Og jeg som har skilte foreldre som har vært skilt flere ganger før og gift på ny merker ingenting til at det er masse mine, dine og våre :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Sånn tenkte jeg også, helt til jeg satt der som enke i en alder av 28 år, og med et lite barn som hadde mistet pappaen sin.... Så gikk det noen år, jeg traff en ny mann som hadde barn fra før, og nå lever vi alle sammen godt sammen. Regner med at du forsøker å provosere med tråden din - jeg synes mest synd på deg som har så store fordommer og dømmer andre menneskers livsvalg sånn helt uten videre - eller etter å ha lest div. innlegg på et anonymt nettforum. Plutselig kan du få verden i hodet en dag, og da er det ikke sikkert at du er like påståelig. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Nei, jeg prøver ikke å provosere. Finner bare glede i at min hverdag er enklere enn andre sin. Spesielt etter å ha lest de ca 500 trådene her inni de siste dagene om forholdsvis konfliktfylte mine, dine, våre forhold.. Ser heller ikke på meg selv som en person med masse fordommer, jeg er faktisk ganske reflektert og basserer som regel mine uttalelser på mine egne erfaringer. Regner med at du leste tråden hvor jeg gang på gang nevner iallefall enda fordi jeg vet bedre enn de fleste at livet kan snu på en femøring, er faktisk barn av en enkemann selv! Min dypeste medfølelse for ditt tap og flott at du har funnet deg enn ny mann, regner med at du, imotsetning til min stemor, tar hensyn til dine stebarn!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Kjære deg HI! Vet du hva du snakker om? Her inne snakkes det KUN om problemene ved slike familier, men vet du, det fungerer stort sett veldig fint! Mange føler seg faktisk velsignet over å få flere barn i livet sitt, uavhengig hvem barnet "tilhører". Kose deg i den rosa boblen din du;-) Hilsen en som lever i en standard A4-familie, men som klarer å se lengre enn til sin egen nesetipp.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Kjære deg NN 14.27 Kan du lese???? Les innleggene mine engang til så ser du at jeg vet hva jeg snakker om, og det er nettop derfor jeg setter så utrolig stor pris på at jeg og mine nærmeste for øyeblikket slipper denne problemstillingen!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Hehe, HI... Du må bare regne med at alle som har mange dine, mine, våre barn er misunnelig på at vi er uten familiære avvik;) Derfor anklager de deg og din takknemlighet:)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Jada, jeg kan lese. Og flott at du er lykkelig, og jeg skal love å ikke gni det inn om du havner i en slik familiesituasjon som du tydeligvis er så redd for. Slapp av og ha en fortreffelig dag;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå