Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Å sende melding til " sjefen" om at jeg er gravid? Er 17 uker på vei. Og har kun kontrakt ut ut året. Men bør vel fortelle det uansett.... Hun har gitt uttrykk for at vi kunne fortelle alt til henne men ikke at vi var gravide, fordi dette ga henne mere arbeid. Men jeg har jo ikke kontrakt lengre enn ut året uansett så mere jobb får hun. Men blir det feil å sende en melding? Det er ikke slik at vi møtes hver dag. Hun har kontor her og ett i en annen by.
Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg hadde ikke sendt melding. Jeg hadde ringt og fortalt det
Gjest Gul stjerne Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Ring henne,du. Synes det blir snodig å sende melding.
Gjest Morn du Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 He he, dere kan fortelle henne alt men ikke at dere er gravide? Mer arbeid? Er ikke det jobben hennes da? Å jobbe med de sakene som kommer opp etter hvert? Enten det er graviditet, konflikter eller sykmeldinger. Men ring henne du, greiest slik tror jeg. Da er du i hvert fall sikker på at hun har mottatt budskapet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Kunne ikke si til henne at du var gravid, fordi det ga henne mer arbeid?? Nei vetu hva. Dersom du tror graviditen ikke kommer til å hindre deg i arbeidet i resten av den tiden kontrakten varer, så ville jeg latt være å si det!! Hadde hun spurt da når hun så magen din var stor hadde jeg bare sagt at du ville ikke vite om graviditeter og jeg klarer fint å jobbe ut kontrakten!! Da har hun ikke noe hun skulle ha sagt!! Synes det var en merkelig og litt slem ting å si at hun ikke ville høre at du var gravid i utgangspunktet jeg da!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 hehe, sjefen din vil ikke at dere skal fortelle at dere er gravide,for da blir det mer arbeid på hu? Bedre å fortelle det tidlig enn å vente til i siste liten, for DA blir det mye ekstra arbeid da! Og nekte folk å få barn har hun ingen rett til. Men å sende melding til sjefen og fortelle om det blir litt som å gjøre det slutt over melding. Blir litt feigt på en måte. Bedre å ringe eller vente til hun er på rette kontoret, for da får dere ihvertfall snakket sammen. Og hvis du bare har kontrakt ut året, og heller ikke kommer til å få den forlenget, så ser jeg ikke noe problem i ditt tilfelle ihvertfall :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, hun sa faktisk det. Fikk hjertet i halsen i det hun sa det på ett kurs vi var på. Vi hadde da nylig funnet utav det selv og var overlykkelig. Men ble skuffet av den kommentaren. Nå kamuflerer jeg det godt som mulig. Graviditeten altså. Er usikker om det blir noe vider etter kontrakten, men har forstått det slik at de som har blitt permittert andre deler av landet i samme bedrifts har førsterett på lignende stillinger. Nei, må vel bare manne meg opp å få sagt det... Men takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå