Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg spiser sjokolade hver j**** dag! Ikke bra, ikke bra! Jeg er ikke overvektig, og jeg går turer med jenta mi på 8 mnd, pluss har begynt å trene litt, men det hjelper jo lite når jeg er så "avhengig" av sjokolade og godteri. Har skikkelig problemer med å slutte. Og jeg føler meg ordentlig "crappy". Flere som meg?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Jada og det er mange av oss!! Jeg har det akkurat likt som deg, nå har jeg ikke sjokolade i skapet, men har en marsipanpakke liggende som jeg spiser av med jevne mellomrom. Blir ganske sprø av at jeg ikke bare kan la være... Har klart det før, og da spiste jeg ingenting søtt. Det funket for meg, men det går jo ikke i lengden heller... Er heller ikke overvektig, men føler meg ikke bra når jeg tygger i meg for mye fett og sukker..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Jepp, men er "sukkerholiker" har innfunnet meg med det og merklig nok så fikk jeg mindre lyst på det etter at jeg "stemplet" meg selv som avhengig.. Trøster meg også med at jeg er normalvektig allikevel og de gangene jeg drastisk har endret livstil har jeg gått opp over fem kilo være gang..
Romeren Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, jeg har det litt sånn. Jeg skylder på årstida: Unner meg ofte litt mer nå når det blir så tidlig mørkt ute, etc. Kanskje man trenger det litt. Synes egentlig ikke det gjør så mye heller, så lenge man ikke overdriver. (Ikke noe verre med litt godteri hver dag enn en haug på fredag og lørdag ) Men prøv med mørk sjokolade! Det gir den samme tilfredstillelsen og er litt sunnere. (Dessuten føler jeg at man trenger "mindre" av mørk sjokolade enn av melkesjokoladen for å få "dekket behovet")
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Mange ganger så er man sukkertørst når man er sulten.. Kanskje du spiser for lite mat. Spiser du mellommåltider? (Ikke sjokolade, men frukt\grønt osv.. ) Prøv å bytt ut sjokoladen med annet søtt, som frukt osv.. Ikke kutt ut sjokolade helt, men heller en dag iblant en hver dag. Finnes også sink tabeletter man kan ta, for å få ned sukkerbehovet. Jeg slet med det selv, men etter at jeg spiste mer vanlig mat, og mellommåltider er jeg ikke så sulten på godteri. Spiste godt hver dag! Urk.. Blir dårlig av tanken.. Men det hjalp ¨å legge om kosten.. Og nå spiser jeg kun godt på lørdagen.. Og vet du hva? Det smaker faktisk mye bedre når man ikke spiser det hver dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå