uma Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har ujevn hjerterytme, og nå drar jeg til legen for å sjekke ut. Det er veldig ubehagelig. Noen andre som har samme problem?
ღCinnamonღ Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Sikker på at d ikke er hjerteklapp du har? At hjerte slår et ekstra slag innimellom? D har jeg hatt mye av i d siste. Veldig ubehagelig, og gikk til legen for jeg var bekymret for d samme som deg, men hun fant ingenting unormalt, og mente d var hjerteklapp. Hjerte vårt pumper en god del mer blod nå under svangerskapet, og da tar d et ekstra slag innimellom, men noen merker d bedre enn andre, og jeg er en av de som merker d, men sikkert for de jeg er blitt så bevisst d nå. Kan merke d både når jeg er i ro og aktivitet, men føler d kanskje mer enkelte dager enn andre. Er i uke 18 nå.. Men ikke noe farlig sa legen, og da slår jeg meg til ro med det Men er du usikker, så ta en sjekk for sikkerhetsskyld.
misskizz Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 riktig av deg å sjekke det. Mest fordi du ikke har godt av å uroe deg. Det er veldig normalt med ujevn hjerterytme og trolig er det SVES (Supraventrikulære ekstrasystoler) du har. Det er et ekstra hjerteslag som slår mellom to normale slag, det oppstår da en pause og neste slag oppleves som ekstra hardt. Det gjør hjertet for å kompansere og det hele kommer av en liten forstyrrelse i det elektriske ledningssystemet i hjertet. Plagsomt, ja. Men HELT ufarlig. JEg har hatt det i 4 år og mest i graviditetene. Registrert på 24tEKG opp til 12000 slike slag i døgnet.¨ Få det bekreftet av legen og bare slapp av. (Selv om det faktisk kjennes best når man slapper av og er helt i ro!) URoet meg lenge, men nå sjenerer det meg ikke. IKKE FARLIG!!! Ha en god dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå