Hilsen Aud Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Det går nå vannkopper i barnehagen. Det er nok stor sannsynlighet for at storebror får smitten. Hjemme har jeg en baby. Hvordan vil det bli om babyen får Vannkopper? Jeg har forresten aldri hatt vannkopper selv, så jeg kan vel kanskje forvente meg å få det... finnes det noe medsin/behandlign for meg. EJg er avhengig av å være noen lunde oppegående ettersom jeg er alene med barna, ammer og i hvertfall om jeg skal ta meg av 1-2 syke barn også...
Babyønske �� Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Vannkopper på baby er som oftest uproblematisk. De får det ofte lett. Min nevø fikk det når han var 6 mnd, etter å ha blitt smittet av storebroren. Han var ikke mer syk enn ved en vanlig forkjølelse med feber. Voksne derimot, blir gjerne "hardt" angrepet, og kan bli ganske dårlige. Det finnes en medisin man kan ta, men der bør tas så snart man får mistanke om smitte har jeg forstått. Så du bør kanskje ta kontakt med legen din og forhøre deg om hva du bør gjøre. Her er noen linker du kan lese på: http://www.lommelegen.no/321368/vannkopper http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/vannkopper.php http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2860
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå