M@msen Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Hjelp meg litt da... Lyst til å prøve noe nytt, men trenger litt inspirasjon!! Noen som har noe gode nettsider eller oppskrifter til meg???
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 detsoteliv.no Nam nam , masse gode kaker der. Eller gulrotkake
M@msen Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2009 Takk for tips! Det søte liv er bra:) Gulrotkake er jeg lei... men den er veldig god, men må bake etter det jeg har hjemme, gidder ikke på butikken:) så får se hva jeg finne!! Takk alikevel:)
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Det kommer jo ann på hva du har, men har en oppskrift på en snadder god sjokoladekake, du trenger 300 g kokesjokolad 250 g smør 250 g sukker 10 eggeplommer 6 eggehvitter Pynt: Hva du vil, gjerne syrlige bær Stekes i 180 grader i ca 1 time. i en 24 cm springform på nederste rille smelt sjokolade sammen med smør ved svak varme, pisk egg og sukker til tykk eggedosis, hell den smeltede sjokoladen med smør i eggedosisen under omrøring. stivpisk eggehvitter og vend dem inn i moussen Hell litt over halve røren i godt smurt springform, sett resten av moussen kjølig. Stek kaken som skrevet, avkjøl kaken i i formen på rist, La kaken være i formen, den vil falle litt ned, Fordel resten av moussen over den stekte bunnen, La kaken stå kjølig noen timer før servering eller natten over før servering, Ta kaken forsiktig ut av formen og pynt med bær.
M@msen Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2009 nam nam den "så" god ut, skriver den ned!!! Bolle deig til heving nå, får bare noe annet etterå ti hi
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Hehe, kose deg med bollene :-) Kaken er kjempegod, og veldig enkel, er en skikkelig gobit, det er den som forsvinner først på kakebordene jeg har hatt den med på :-) Kos deg masse med kakebaksten, jeg skal trosse bekkenplager og vaske taket i gangen :-)
Jahoo Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 American Cookies med masse sjokolade.. Det skal jeg lage når jeg nå går ut i perm.. De holder seg for øvrig lenge i kakeboks, forutsatt at man teiper igjen og holder fingrene fra fatet
bullebull&gullegull Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg hater å trille ut boller når jeg lager gjærdeig, men jeg er sykelig glad i gjærbakst. Så det jeg har begynt å gjøre er å lage en bolledeig, ha i et par t-skjeer vaniljesukker og kjevle ut. Smører deigen med smør, sukker og vaniljesukker. Ruller sammen og lader snurrer. Pensler emd egg og har på perlesukker. Blir knallgodt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå