Gå til innhold

Noen som jobber innen pp-tjenesten her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags stilling har du?

Hvordan er arbeidsdagen din og hva gjør du?

Lønn?

Hva slags utdannelse har du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nå, men har jobbet i PPT før. Er psykolog og har hatt stillingsbetegnelse PP-rådgiver et sted og psykolog et annet sted. Dette ligger noen år tilbake og da tror jeg at jeg hadde ca 400 000.

Arbeidsdagen besto av mye skolebesøk - møter med lærere, observasjon i klasserom, testing av elever, samtaler med elever (mest på ungdomstrinnet)

en del barnehagebesøk

diverse samarbeidsmøter med BUP, helsestasjonen, barnevernet osv en del skriving - sakkyndige utredninger, vurdering av søknad om særskilt inntak på videregående skole og noe undervisning (f.eks om ADHD, barn med konsentrasjonsvansker, godt klassemiljø, lærer som leder osv).

En krevende og morsom jobb!

Skrevet

Takk.

Må man ha profesjonsstudie i psykologi eller pedagogikk?

Holder det med cand mag i ped og psyk + mange års erfaring innen det private næringsliv (helse) vedr testing og utredning eller er pp-rådgiver stillingen "beskyttet" tittel? Hvis ikke, hvilket nivå lønnsmessig kan man da forvente å havne på?

Skrevet

NN 10:30 igjen.

Man må ikke ha noen profesjonsutdannelse og PP-rådgiver er ingen beskyttet tittel. En cand.mag eller bachelor vil nok svært få steder være tilstrekkelig, hvis man er univiersitetsutdannet bør man nok ha en master. Den største yrkesgruppen i PPT er nok lærere/førskolelærere med videreutdanning (logopedi, lese- og skrivevansker, sos.ped osv) selv om det er i ferd med å endre seg i hvert fall rundt universitetsbyene.

I det offentlige får man jo lønn etter utdanningslengde og etter ansiennitet, altså vil nok du med bachelor ligge en del lavere enn dem med profesjonsutdanning. Hvor bor du da? Kan du ikke kontakte det aktuelle PP-kontoret og høre eller prøve å søke neste gang du ser en utlysning. Jeg bor på det sentrale østland og her blir det utlyst stillinger veldig ofte synes jeg.

Skrevet

Hei!

jeg jobber i pp-tjenesten som støtteassistent.

Jobber med barn i barnehage med spesielle behov.

Jobber 8-16

Er utdannet omsorgsarbeider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...