Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har store problemer med å slutte å røyke, blir både sint og trist når jeg prøver. Dette tåler samboer dårlig. Flere ganger bare gjør han det slutt og stikker, han klarer ikke å være mer tålmodig med meg når jeg holder på å slutte. I tillegg røyker han selv, er sint fordi jeg ikke klarer å slutte og nekter å slutte selv, for det har ingenting med han å gjøre, det er jo JEG som er gravid! Jeg prøver å slutte, men når han stikker og gjør det slutt tyr jeg til røyken som trøst og avslapning... Blir så frustrert over mangelen på støtte... Det ER ikke så enkelt å slutte uten støtte, føler heller jeg blir motarbeidet med at han får fram følelser i meg som gjør at jeg får enda mer lyst på røyk... Uff, dette ble litt av et syteinnlegg.. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg fortsatt røyker og VET det er farlig, så det trenger jeg ikke bli minnet på...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Dårlig gjort av ham å ikke forsøke å slutte sammen med deg. Særlig hvis han maser om at d bør slutte. Det er da hans barn også!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Det er DERE som er gravid og passiv røyking er heller ikke bra når man er gravid så her burde han absolutt være solidarisk!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har også mann som røyker og nektet å slutte sammen med meg. I forrige svangerskap røykte jeg hele tiden, og levde med angsten hver dag for skadevirkningene. I ettertid har jeg også vært livredd for om gutten min har fått skader etter det. I dette svangerskapet sa jeg til meg selv at hvis jeg ikke slutter å røyke får jeg heller ta abort, for da er jeg rett og slett ikke verdig til å bli mor!!! Det blir et valg mellom pest eller kolera. Jeg sluttet i uke 6. Trodde aldri at jeg skulle klare det (jeg har røykt i 22 år), men jeg klarte det!!!! HURRA!!! Venninnene mine sa til meg; Så lenge DU klarer å slutte, kan hvemsomhelt klare det. Altså, mitt råd til deg er å ikke skylde på mannen din, det gir deg bare grunn til å fortsette. Og når alt kommer til alt, hjelper det ikke på samvittigheten ovenfor barnet om du sier det er hans feil at du røykte... Anbefaler deg absolutt å lese røykeboka, og bestemme deg for at det som står i den er sannheten. Jeg hadde lest den før, men trengte den tydeligvis en gang til for å komme i mål. Du må ikke tenke på det å slutte som et offer, eller at det er synd på deg som ikke får røyke, for egentlig vil du jo ikke røyke. Du må hjernevaske deg selv til å bli glad for at du er ferdig med røyken, og være stolt av det :-) Jeg lover deg at mannen din kommer på andre tanker etter hvert; da er det han som sitter med dårlig samvittighet og er misunnelig på deg som har klart å slutte :-) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå