Gå til innhold

Jeg forlater ofte barnet alene i bilen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mens jeg løper inn og henter posten (postboks).

Jeg parkerer ca 2 meter fra døra og hele prosessen tar under ett minutt.

Likevel tenker jeg

a) jeg må slå av bilen i tilfelle det skjer noe med motoren

B) jeg må låse bildøren så h*n ikke blir kidnappet

c) men hvis jeg låser bilen kan jo ingen redde h*n hvis det skulle skje noe (f.eks en eksplosjon eller brann)

H*n er ca 13 mnd :)

Noen andre?

Er jeg overbeskyttende eller burde jeg meldes til barnevernet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke uforsvarlig ut og noe jeg selv kunne gjort:)

Skrevet

Jeg gjør det samme, ikke noe å tenke på:)

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det .. men om jeg skulle gjort det,ville jeg nok slått av motor,låst dørene og hatt utsikt til bilen og løpt t/r.

Men er jo forskjell på de som løper inn og ut på 1min og de som lar barna være alene i bilen mens de handler...

Overbeskyttende..hmm. Ville nok vært like forsiktig selv :)

Skrevet

Man vet jo aldri hva som kan skje, som du nevner i innlegget ditt, HI. Kunne jo være at noe skjedde deg inne på posten. Kanskje du får et illebefinnende, besvimer, blir overfalt, posten blir ranet og du havner i en gisselsituasjon... Høyst hypotetisk, selsagt, men noen gang er man bare på feil sted til feil tid, og tenk om ingen vet at du da har et lite barn som sitter ute i bilen og venter på deg?

Skrevet

Skal man tenke alt i verste scenario til enhver tid så får man heller gro fast inne. Det er livsfarlig å leve. Du vet det?

Skrevet

Enig med anonym over her.

Skrevet

enig med anonym 11.12 altså.

men no skjer det jo sjeldent da.men ville ike tatt sjangsen.men det er jo meg da :)

Skrevet

Tenk hvordan det var da jeg var liten. Rart det er noen gjenlevende vesener fra 80-tallet.

Skrevet

Det er jo sant det, at man aldri vet hva som kan skje. Men man kan tenke ut mulige hendelser til man blir blå.

Tenk hvis jeg tok h*n med inn og ble utsatt for en gisselsituasjon. Ville jeg ikke heller at h*n skulle vært i bilen da? Og hvis jeg fikk ett illebefinnende og gikk i bakken med h*n i armene så h*n ble alvorlig skada. Da blir det jo nesten til det som en skriver over her, at det er best og holde seg hjemme..

Skrevet

Nå er faktisk antall barnedødsfall(ulykker) gått ned en god del siden "gamledager", så er flere gjenlevende vesener fra denna tidsregninga enn fra dinosaurtida du vokste opp i.

Skrevet

Ja, før i tiden er det rart ikke alle barna havnet på barnehjem. Mine foreldre røyket inne og jeg hadde aldri noe som helst form for sikring i bil. Nå i 2009 er det rein HYSTERI. Dere syr store puter under armene til barna deres. Behandles som porselen.

Skrevet

Ja jeg tror ikke det var mange biler som hadde sikkerhetsbelter på begynnelsen av 80-tallet ;) Men så var det langt fra så mange som hadde bil og ikke gikk det like fort på veiene heller :)

Skrevet

hehe så visst du blir tatt som gissel eller noe annet skjer,og du ikke har sjangs å fortelle at barnet ditt er i bilen til noen..så da vil du heller at h*n skal dø i bilen???for at du ikke gadd å ta h*n med deg i utgangspunktet.............blond eller...

Skrevet

Ville gjort det same sjølv, får då vere grenser til hysteri tenkjer eg. Men går ikkje inn og handlar med barn i bilen, og ville vel heller ikkje forlete barnet i bilen på ein varm solskinsdag.

Er vel ikkje så altfor ofte det er postran, og folka ved postboksane vert tekne som gissel?? Er iallefall oftare at barn vert utsette for bilulukker, men det er vist ikkje så nøye å sikre større barn med bilstol, har eg forstått i ein annan tråd her.

Skrevet

Ja vi lever i 2009, men vil det si at det er rett å være uannsvarlig for det da?? 1min eller 10mon spiller ingen rolle.. du lar ikke barnet sitte igjen alene i bilen når du lar h*n ut av syne....og ting KAN skje...selv om vi ikke skal gå å være redd for alt no,så går det jo ann å tenke litt da....

Skrevet

folk er frekkere i den kriminelle handlingene i dag enn noen gang tidligere, mindre redd for å bli tatt kanskje...

en dag ligger en mobil i et sete, eller en lommebok, eller en annen lett omsettelig gjenstand man ikke tenker over og en som ikke bryr seg stort , kanskje er personen rusa og, går forbi og smeller inn vinduet for å få fatt i tingen..tror du personen bryr seg om ungen blir skada eller ikke.ville du hatt ungen din i bilen din da?

er det hysteri å ta forhåndsregeler når vi vet at samfunnet har blitt hardere de siste 30 åra?

er sjansen stor for at det vil skje deg? ikke svimlende, men sjansen er der...x'n min fikk vinduet i bilen smelt inn fordi han hadde glemt mobilen der, og den var parkert i byen og folk var rundt!

vennina mi fikk lommeboken sin stjålet, den lå i veska hennes i gangen hjemme-hun var hjemme og typen hennes i hagen...stoppa ikke tyvene fra å gå rett inn! er jeg da hysterisk som alltid sørger for å ha ytterdøra låst?eller ikke lar vinduer uten en form for lås på stå åpne om natten?

poenget er at du aldri vet hvem som vil befinne seg rundt deg, og det er lov å ta forholdsregler-for ting skjer ikke bare andre...

Skrevet

Var veldig imot det når mine var små, men nå hender det seg at jeg gjør det (minste er 2,5 år) vurderer alltid hvor jeg skal, vil alltid ha bilen i slik at jeg kan se den, låser alltid bilen og de gangene jeg gjør det er det hvis jeg skal droppe av noe rett inn og ut..

hvis du føler deg komfertabel med det så fortsett, hvis du ikke synes det så larg han ut av bilen og inn igjen og bruk fem min mer..

Skrevet

Overbeskyttende vil jeg ikke akkurat karakterisere deg;) Men jeg synes heller ikke du ligger an til å bli meldt til BV.

For meg er det utelukket å gjøre slike ting. Jeg synes det er uansvarlig, liker ikke å ta unødvendige sjanser. Så kan man komme med motargumenter ala "da kan man jo ikke gjøre noe - da kan man bare sitte hjemme". Akkurat de argumentene kjøper jeg ikke.

Jeg er ikke en overbeskyttende mamma - her får pjokken på 1.5 utfolde seg fritt - han har ramlet ut av husker i fart, ramlet ned trappa - uten at jeg får hetta. De skal jo lære seg å bli forsikte - vi kan ikke unngå alle situasjoner. Men å la barnet mitt sitte i en bil alene... selv om det bare er for et par minutter - det gjør jeg ikke. Og det er lite bryderi for meg å ta med meg barnet mitt for å hente posten.

Ble rotete det innlegget her - kort sagt. Synes ikke det er ravende galt det du gjør - og jeg tror det er mange som gjør det samme, men jeg hadde ikke tatt sjansen på det :)

Skrevet

Må si at jeg har forlatt barn alene i bilen, ikke i timesvis selvfølgelig, men 5-10 min mens jeg har handlet noen småting, vært på apoteket ol. Dette mens barnet har sovet, er barnet våkent har jeg tatt det med med mindre jeg bare skulle hente posten i postkassa 2 meter fra bilen, springe inne på en butikk å levere noe og har parkert rett utenfor og det tar under 1/2 min.

Skrevet

Har prøvd å gå i fra barn i bilen ved et pra ganger, men jeg får det bare ikke til. Selv om jeg bare skal putte et brev i postkassa inne på butikken. Da kverner spørsmålene: Tenk om.... Hva hvis...før jeg får av meg bilbeltet.

Liker å tro at jeg synes det kan være greit, men mye i meg synes nok ikke det. Har ved et par anledninger sett små barn sitte i bilen, og føler nærmest en trag til å stå ved bilen til foreldrene dukker opp.

Skrevet

Men hva hvis branet våkner i det du forlater bilen? Da blir opp mot 10 minutter veldig lenge å vente. Spesielt hvis barnet blir redd ved at mor mangler...

Skrevet

Å kjøre uten sikring i bil er jo 100% trygt det. Helt til man kræsjer eller noe da... Forskjellen på å kjøre med eller uten sikring i bilen merker man vel først dersom man er involvert i en ulykke... Syns ikke akkurat man behandler barna som porselen bare fordi man ikke syns det er greit at de dør av en liten kollisjon i lav fart.

Skrevet

Når jeg fyller bensin tar ikke jeg med meg lillemor inn i butikken for å betale. Tar sjangsen på å ikke havne i en gisselsituasjon på shell'n ;)

Skrevet

Jeg går også ifra ungene i bilen av og til når jeg skal inn på butikken å "hente" ett brød eller melk. Jeg går da alltid på butikker med lite folk og der jeg vet hvor jeg finner det eg skal ha. Har ingen dårlig samvittighet for det. Det er snakk om 2 minutter kanskje en gang i mnd.

Det finnes verre ting som mange gjør, flaske hver dag til de er 3 år, barnevogn til de er over 4, ikke sikre stikkontaktene i huset, barn som får gå alene der det er biler (langs veien og på parkeringsplasser), spise boller og pølser (størst sansynlighet for kveling med disse to matvarene), leke på en veranda (kan klatre over gjerdet) osv.

Jeg vil si jeg er en overbeskyttende mor og en levende mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...