Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Syns det er rart med dem som får seg til å si at barna ønsker seg slike ting til jul. Det er da vitterlig foreldrene som ønsker seg!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Er det foreldrene som skal sitte i dem?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Er vel fult mulig at foreldrer kan ønske seg ting som de vet barna trenger. Og alle tingenen du nevner over her, er vel ikke foreldrene som skal bruke? Det er barna som skal sitte på dem.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, men er det ikke foreldrene sitt ansvar å faktisk skaffe noe barna kan sitte i? Skal de sitte på gulvet om ikke besteforeldre og andre kjøper det til dem til jul?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Mulig det, men jeg mener det er viktig å lære barnet å være takknemlig for fornuftige gaver også, ikke bare leker. Barnet vil jo sjelden finne på å ønske seg nye truser, sokker eller denslags heller, men det er jo veldig vanlig å gi klær i gave. Vi gjør et poeng av å begrense leke-haugen. Dessuten ønsker ungen seg mest av alt et romskip i julegave, så det kan bli stor skuffelse denne julen, er jeg redd...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Det er vel ungene som får en bedre sittekomfort av disse tingene og ikke foreldrene. Jeg har enda tripp trapp stolen jeg fikk da jeg var lita og den bruker den ene ungen vår nå. Så jeg vil i aller høysete grad si at den stolen var en gave til meg da jeg var lita og ikke foreldrene mine.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Det er foreldrenes oppgave ja, å skaffe disse tingene til barna. Men det går alikevel an å ønske seg det.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Jo men da kan det hende at foreldrene har råd til en stil fra ikea til 120 kr og ikke en tripp trapp til 1300 kr som ungen vil ha glede av i 20-100 år.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Skjønner ikke problemet... ? Hadde jeg ønsket ny do til barnet (for at det skulle ha noe å gå på do i), så hadde jeg skjønt problemet. Men en bilstol eller tripptrapp er jo noe som kun barnet bruker.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Det er barna som sitter i dem ja, men det er foreldrene som bruker dem for å gjøre hverdagen med barn enklere. Barnet selv klarer seg fint uten Tripp trapp stol, vippestol og bilsete, men da er det noen foreldre som sliter litt mer. Ja det er gave til foreldrene, eller ting foreldrene skaffer utenom.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, går an å ønske seg det, men det er dog en gave til foreldrene
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 Nå klager jo de fleste på at de har kjøpt altfor mye leker til brna, at de blir nedlasset i leker når de feirer bursdag og jul, og klær som alri rekker å bli brukt engang, eller som ikke falle i foreldrernes smak. Hva skal besteforeldrene gjøre da? Bedre å gi en gave de virkelig har behov for, vel?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Ikke det at det plager meg, jeg syns bare det høres så dumt ut at "småen har så fryktelig lyst på nytt bilsete til jul". Kall en spade for en spade og si "vi ønsker oss nytt bilsete til småen til jul".
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #14 Skrevet 22. oktober 2009 Øh...barna klare seg fint uten det? Ok...da er det bare å putte barna i bilen, uten bilstol og ta deg en lang kjøretur. Eller så kan barna sitte på en altfor lav vanlig kjøkkenstol som du bruker, slik at dem ikke rekker opp til bordet. Like greit å la dem spise på gulvet. Dummeste jeg har hørt, 10.40. Det er barna som bruker disse tingene, ikke foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #15 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg fikk tripp trapp stol i dåpsgave, å nå bruke elstejenta mi den, å jeg brukte den i mange mange år når jeg var lita, iallefall til jeg var 7,8år. Tror det må være en av de fineste gavene jeg har fått! den er nå 24år gammel og i god stand, så er et bra kvalitetsmøbel
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #16 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, barna klarer seg fint uten bilsete, det er jo bare å slenge dem i bagasjerommet...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #17 Skrevet 22. oktober 2009 Eller så kan jo foreldrer gjøre som hun ene mora i us gjorde. Festet en pappeske på taket i bilen, og puttet sin 13 år gammel jente oppi, mens hun kjørte hjem på motorveien. Hvem trenger bilsete?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #18 Skrevet 22. oktober 2009 Dersom man får barn bør man være istand til å gi dem det de trenger. At foreldrene ønsker/trenger hjelp fra andre for å oppfylle barnas behov er helt greit, men det er da ikke gaver til barna! Kan muligens "svelge" at en tripp trapp stol er det, for den kan brukes lenge. Men en bilstol har ingen verdi for barna når de selv blir store. hi
Underveis --> Skrevet 22. oktober 2009 #19 Skrevet 22. oktober 2009 Dersom Lillemann ikke skulle få noen gaver med mindre han selv ytrer ønsket, så blir det nok stusselig med gaver på ham i år. Er 9 mnd på julaften, så da må vi nødvendigvis ønske noe på hans vegne. Mye heller noe som er nyttig da enn leker. Leker blir det jo virkelig nok av oppgjennom åra! Hva skulle han få av leker da, mener du? Nok en rangle? Nok et kosedyr? Hva med klær? Er det også feil å ønske seg på hans vegne til jul? ... ikke for det! Han blir sikkert knakandes fornøyd bare han får leke med gaveinnpakningene til oss andre ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #20 Skrevet 22. oktober 2009 Har ønsket masse klær til sønnen min til jul eller bursdag, selv om det har ingen verdi for han når han vokser ut av dem. Ser ikke helt problemet...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #21 Skrevet 22. oktober 2009 Og det mener du en bilbane/dokkevogn har i større grad..? Hva skal en gave være da, ifølge deg?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #22 Skrevet 22. oktober 2009 Bøker, leker (noe må han jo ha), aksjer, penger på bok, smykker (til jenter iallefall), hjemmestrikka plagg (artige å ta vare på til egne barn), gavekort på babysvømming. Nok av ting å finne på om mann er litt kreativ og tenker på barna framfor på hva man selv har lyst å slippe å bruke penger på! hi
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #23 Skrevet 22. oktober 2009 Ærlig talt. Vi har råd til å kjøpe jenta vår hva enn hun trenger, og mere til, men man kan da ønske seg fonuftige gaver når nå barnet likevel skal få gave, og hun allerede har for mye av både klær og leker, og besteforeldrene vil legge litt odt med penger i gaven uansett? Hun er ike gammel nok til å yttre ønsker enda. Men, for all del, kan jo ønske seg fisher-price i alle regnbuens farger og former for 1500 kroner, det blir hun nok lykkelig av.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #24 Skrevet 22. oktober 2009 Ha ha, viste at slike flåsete og teite svar ville komme. Ja en kan klare seg fint uten bilstol. Da er det bare å putte barnet i vogn og ta beina fatt, eller ta bussen. Fult mulig mulig det. Ikke høystol? Da kan du bygge opp en vanlig stol med håndkler eller ta barnet på fanget. Osv osv. Selv gidder jeg ikke dette styret og har da selv kjøpt det nødvendige utsyret som jeg vil ha for å forenkle hverdagen. Men vil bare fram til at det er mulig å leve uten dette, men at foreldrene selv velger å skaffe det. Altså er det gave til foreldrene. Anonym 10:40
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #25 Skrevet 22. oktober 2009 Eller kjøpe aksjer for de 1.500 kr til henne f.eks. Det vil hun iallefall ha glede av. Starte fondsparing til studier f.eks. Er mulig å kjøpe andre ting enn leker som er til glede for barna! hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå