Gå til innhold

Helverine


Molait

Anbefalte innlegg

Ser du fødte på Riksen sist. Kan du fortelle litt om det? Regner vel med det blir ahus på meg denne gangen og men har vurdert riksen og. Har litt mye traumer til ahus....

 

Har de restriksjoner på besøk der forrsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du roper på Helverine, men siden jeg fødte der i fjor, og har flere jeg kjenner som har født der så vet jeg at de har besøkstid mellom kl 18-19 (da helst bare besteforeldre osv). Utover det vil de ikke ha besøk på barsel. Akkurat nå i disse influensatider har de helt stopp for besøkende på barsel, med unntak av barnefar/partner og søsken da. Far/partner får lov å være sammen med deg på sykehuset hele dagen fra 08-22, med unntak av siestaen kl 14-16. Jeg løste det med besøk at vi møttes i vestibylen/kiosken på sykehuset. Der er det bord og stoler, og greit å ta imot besøk for kortere perioder i allefall :-)

Har bare positive erfaringer med Riksen. Men de er jo veldig FOR at alt skal være så naturlig som mulig da. Og de er VELDIG for amming. Det passet fint for meg, men vet at andre synes det har blitt litt mye til tider. De har dobbeltrom der, så du må regne med å dele. Enkeltrommene er til for de som har problemsvangerskap/ reiser langveis fra, så de er sjelden ledige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har født barna dine på en naturlig måte og ikke hadde noe komplikasjoner under fødselen så kan du bli med meg på føderiket.

Synes at du skal ringe de og høre om du kan komme å se hvordan de har det der.¨

Det er kjempe koselig der og du føle deg som hjemme, veldig hyggelige jordmødre og de sa til meg at hvis jeg kjenner noen som er gravide og fyller vilkårne så kan de bare ta kontakt fordi de har mange ledige plasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke føderike sånn naturlig uten smertestillende?? IIIIIIIK!!!! Jeg vil gjerne ha slikt tilgjengelig..hehe. Gikk i 24 timer med 2 min mellom med førstemann så er ikke SÅ pyse, men huff...

 

Altså ingen trekker ei tann uten bedøvelse lenger. Verden har gått fremover og vi har muligheter. Liker å leve i nuet..hehe.

 

jeje man kan si på at man tilfører kroppen, evt fosteret, men det er jeg villig til å gjøre gitt. Fødsel er vondt ass!!

 

 

Men for all del...fortell gjerne litt. Skal ikke stenge meg helt for andre muligheter jeg altså.

 

Hadde ikke noen kompl. Måtte klippes med første og andre hadde navlesnor rundt halsen et par ganger... Måtte sy begge gangene, men det er jo sånn etterfødselgreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var fornøyd med Riksen. Har jobbet på KK der en tid, så jeg kjente til en del som jobbet der. Følte meg trygg.

Det var siesta mellom 14-16 mener jeg å huske. Da fikk ingen komme på besøk. Ellers var det helt normalt visittid. Kunne ta i mot utenom visittiden, men da måtte man sitte utenfor avdelingen. Det var helt greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...