Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Er nå blitt sykemeldt. Har en kronisk sykdom som blir forverret ved stress eller store påkjenninger. Har vært helt forferdelig på jobben i det siste! Har sagt opp jobben min, men oppsigelsen er ikke før i januar. Må jeg si i fra til legen at jeg har sagt opp? Vet ikke, men det kan hende at jeg blir sykemeldt en stund før jeg er på bedringens vei..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Du må ikke si opp! Det svekker rettighetene dine hvis du ikke kommer tilbake i jobb, du får mindre i rehab./attf.penger. Hvorfor har du sagt opp?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Sa opp fordi sjefen min er helt forferdelig, mye stress!! Hvis det går så langt at jeg kommer på attføring-får jeg ikke stønad utifra det jeg har vært sykemeldt fra? Tror ikke jeg blir syk så lenge, men jeg har jo ingen garanti...søstra mi mente at jeg kanskje kunne søke om omskolering hvis sykdommen min ikke blir bedre..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Eneste grunn til å si opp en jobb er fordi du allerede har fått en annen... Ikke si opp fordi forholdene på jobb er dårlige, mobiliser tillitsvalgt og fagforening og få ordnet opp i det slik at det føles bra å gå på jobb.... Du står veldig mye dårligere selv når du sier opp og står på bar bakke...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Her har du vært lite strategisk. Et av mange problemer med attføring, er at du bare får 67% av inntekten din utbetalt i attføringspenger... Dessuten må du SØKE om å få attføring (i utgangspunktet etter å ha vært sykemeldt i 1 år), og søknaden trenger nødvendigvis ikke å bli innvilget. Så her har du rotet det kraftig til for deg selv. Eneste løsning er at du finner deg en ny jobb som du mestrer, og det fort som svint... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg vil tro du får sykepenger på lik linje med andre i 1 år også vil man da kunne søke på rehabilitering/attføring. Ettre oppsigelsen vil du levere sykemeldingen til NAV.Vil ikke ha noe å si at du har sagt opp. Men, er litt usikker på om du i det hele tatt behøver å si noe til legen din.. Det er nå hva jeg tror da:-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Selvfølgelig vil legen måtte være informert om dette. Fastlegen er meget sentral i denne prosessen, og må levere en hel HAUG med dokumenter, attester, funksjonsbeskrivelser osv. til Nav. Han vil også måtte kunne støtte deg i attføringssøknaden - det skal tross alt være MEDISINSK begrunnet med attføring. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå