Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Når jeg legger meg om kvelden, rundt 23-24 tiden, gir jeg dattera mi ei flaske. Det gjør jeg for at ho ikke skal våkne i 2-tida og være sulten, men heller sove litt lengre... Er jeg stygg som vekker henne midt i nattesøvnen og gir henne flaske?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg hadde ikke vekt en unge som sov
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Hvor gammel er hun da? Du trenger forresten ikke vekke henne helt for å gi henne flaske. Mange som gir "drømmemåltid" til babyen sin når de går å legger seg. Syns det er smart å gjøre det, da får man bedre søvn selv og har mer til overs dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 nei stygg er du ikke. men det er jenta di som skal leve med tennene sine da..! å det er en stygg uvane som kan bli vanskelig å snu.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Plutselig sover hun lenger enn hva du forventer, så kanskje du bare forstyrrer søvnen?!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Kommer an på hvor gammel hun er. Jeg ga ungene velling da jeg la meg for å slippe å amme fem ganger på natta..tips fra barnehabilitering. 23.15, ikke sikkert ungen har tenner engang
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Fikk høre at det var lurt å amme babyen når jeg gikk å la meg sånn at jeg fikk mest mulig sammenhengende søvn, men dette var når babyen var nyfødt! Sant som en over meg skriver at du trenger ikke vekke jenta di, bare gi hun flaske mens hun sover. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Først og fremst, så er det kanskje lurt å kutte ut å gi melk på natten, siden det ikke er så sunt for tennene. Og for det andre, så kan hende hun sover lengre, som 23.17 sier og at du forstyrre søvnen hennes. Ved å vekke henne til fast tid hver natt, så vil dette til slutt bli en vane for henne. Også vil hun begynne å våkne på det samme tidspunktet hver kveld, selv etter at hun har sluttet med melk..for det er noe hun er blitt vant til. Du er ikke stygg mot henne, men kanskje lurt å kutte ut før dette blir en dum vane?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Er jo vanlig at babyer får nattmåltid da! Er ikke sikker hun har tenner en gang! Heller ikke stygg uvane, får jo bare mat litt tidligere.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 Ho er straks 5 mnd. Jeg gir henne flaska i sengen, og den drikker ho i søvne. Men så må jeg jo ta henne opp så ho får rape, og da våkner ho. Men ho sovner igjen med en gang jeg legger henne tilbake i sengen HI
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 21. oktober 2009 #13 Skrevet 21. oktober 2009 Du trenger sikkert ikke å ta henne opp for å rape henne. Hun er såpass stor at rapen kansje ikke plager henne engang. Så lenge du ikke merker at hun blir urolig om hun ikke får rape så gjør det ingenting om hun bare får fortsette å sove etter hun har drukket flasken. Som sagt tidligere, så er det veldig mange som gjør det. Du er ikke stygg med datteren din i det hele tatt. Det er bra for barnet ditt at du får så mye sammenhengende søvn som mulig, da får du mer overskudd til henne på dagen:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #14 Skrevet 21. oktober 2009 Må hun rape etterpå?Mine babyer rapte aldri om natta etter amming, eller av og til kom det en kjemperap mens de låg, men tok de ikke opp. Men det kan jo være de får mer luft i seg av flaske?? Lenge siden jeg har hatt baby nå så husker ikke alt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #15 Skrevet 21. oktober 2009 Neste gang, er det kanskje lurt å fortelle alderen på babyen når du spør. Lettere å ikke misforstår...slik mange gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå