ansjaangell Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er førstegangs gravid i uke 25 og får fulstendig panikk når jeg ser blod på dopapiret.. dermed gjør jeg som jeg har fått beskjed om av lege, mamma og hun ultralyd dama på sykehuset, ringer sykehuset.. (hadde konisering for 5 år siden og er litt ekstra overvåket pga den) Sier til dama i resepsjonen at jeg har blødninger, og hun setter meg over til gynokologisk avdeling.. Jeg forklarer at jeg blør litt og at jeg har hatt smerter i magen i dag, ikke sterke smerter, men sånn at jeg legger godt merke til dem.. Hun blir irritert å sier at jeg avbryter henne i jobben hennes med ting som er helt ufarlig... Begynner nesten kjæfte på meg.. Får klump i halsen fordi jeg er kjemperedd og samtidig føler at jeg har gjort noe kjempegalt.. Hun sier ikke hadet engang til meg, bare sier: "det er ufarlig.." Og legger på.. Uff.. håper jeg ikke møter på henne når jeg skal føde...
Siss*40 Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Smerter og blødninger SKAL sjekkes av lege, så ta kontakt igjen!! De har plikt til å ta imot deg! Lykke til! (Mest sannsynlig er alt ok, men det vet man ikke før undersøkelse....)
ansjaangell Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2009 Snakket med føden nå.. De sa at jeg skulle ringe dem igjen om det kom mere blod, om jeg fikk rier eller om smertene ble verre.. Har panikk nå, men jeg må bare roe meg ned kjenner jeg..
Magia Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Er nok viktig at du prøver å slappe av så godt du kan. Alt kan forverres med stress.. Prøv å lukk øynene, pust dypt (mediter). Når du merker at du slapper godt av, prøv å se for deg livet inni livmoren din, og "se" at barnet har det fint. Dette hjelper iallefall for meg hvis jeg kjenner stress og bekymring melde seg.
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Dette hørtes ut som de samme som jeg har møtt på tlf. på SUS. Står det skretvet i journalen din at du har krav på hjelp når du ringer er det bare og gi dem klar beskjed om det. Men prøv og slapp godt av og se om det ikke gir seg, viss ikke ringer du igjen. Jeg vet hvordan du har det vi er nok i samme båt du og jeg Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå