Gå til innhold

sinnsykt aktiv og intens 1 åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 1 år. Han er veldig aktiv, krabber bare rundt, oftest for å komme dit jeg og mannen min er, han finner liksom ikke roen. Han vil hele tiden bare opp på armen, men når han er på armen så er han til og med aktiv der, han skal kose, men koser skikkelig hardt, dunker hodet mot mitt, vrir seg, slår i ansiktet,. klyper, koser mere, prøver å få tak i ting vi står i nærheten av, slenger seg utfor liksom, bruker mye muskler for å holde han uten å miste han.

virker som han ikke får samlet sseg, leker innimellom korte stunder med en bil feks, men oftest farter han bare rundt. river ut ting, dunker ting hard i gulvet.

mener ikke at det e rnoe unormalt med han. skjønner at alle er forskjellige. men jeg lurer veldig på om han kommer til å roe seg snart.

vi kan ikke ha noe liggende fremme på bord, ikke en duk engang.

når vi er på besøk, må de ta bort alt fra bordet, låse skuffer og skap osv.

Han er også veldig klengete, vil bare sitte på armen, og skriker høyt hvis jeg setter meg i sofaen med han.

mens jeg kler på storebror så står 1 åringen ved siden av og storhyler konstant. så jeg blir veldig sliten av han. han har vært sånn veldig lenge nå.

er det andre som har eller har hatt så aktive 1 åringer? og har de roet seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm ingen? kanskje det ikke er helt normalt alikevel?

Skrevet

Mellomgutten min var slik...veldig aktiv. Ni mnd kom han seg ut av grindsengen, også om natten når vi sov.. Festlig..måtte sette opp "feller" som lagde lyder. 10 mnd gikk han og 11 mnd løp han. Naboene kalte han for vandreren fordi han aldri , aldri var i ro. Han løp eller gikk. Satt aldri i ro å lekte. Inne måtte alt som han kunne få tak bort. Ingen duker eller blomster. Alle skuffer og hyller måtte sikres. Han klatret også. Opp på kjøkkenbenken ved hjelp av en stol og opp på toppen av bokhyller.

Han var med andre ord overalt og vi løp etter..Og slik var han frem til han ble 2 1/2 år. Da skrudde han på en knapp og har siden vært en en normalt aktiv unge, som også kan sitte i ro å leke og konsentrere seg om andre ting.

Men vi var så utslitt etter han at tanken på et barn til var utenkelig. Det gikk åtte år før tredje kom...da var vi kommet til hektene igjen..

Nå er gutten min en sunn og rask gutt som trives og har det bra.. Han er superflink på skolen og kjempeflink i fotball. Han har en kroppskontroll som er unormalt bra for ni åringer, så noe godt har det kommet av all aktiviteten igjennom alle årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...