Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare. Dette gjelder sønnen min på 1,5 år, er gravid så her fyker det hormoner i alle retninger :)

Vi har vært i barneselskap og for endte gang når vi er i familieselskap så ser jeg gutten min med en kopp med brus. Dette har jeg tatt opp med min svigerfamilie flere ganger (hver gang vi er i selskap) at han ikke får drikke brus, han får vann når han er tørst. Så jeg tok i fra han brusen og ga han vann i stedet. Dette var ikke et problem for sønnen min, men for tantene som stod rundt. "Ååå, nå er det synd på han stakkars." "Alle de andre barna får jo." " Det er jo selskap da er det lov til alt." Det var til og med en som sa " vi venter bare til du går ut så fyller vi opp koppen hans igjen."

Da var det nok altså! Og jeg skjønner ikke hva som er problemet med å forstå at han ikke får brus? Det får han vel smake tidsnok? Han har jo ingen nytte av det i det hele tatt, og når han får is og kake så synes jeg det holder. Det er da vel ikke nødvendig og stappe ungen med mest mulig ubruklig føde i løpet av en dag selv om det er selskap?

Det blir noen selskap i løpet av året.

Jeg vil nå heller si at jeg synes mere synd på de ungene som stadig får påfyll av sukker og syre og ikke minst koffein.

ÅÅÅÅ!! Jeg blir så forbanna!

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt eni!!!! man trenger ikke stappe ungene fulle av sukker.. tenk 1 kuli jucie,inneholder 15 sukkerbiter.. det er mye sukker å gi til et lite barn!!!!

nei eni med deg jeg,de får tidsnåkk sukker å hull i tenner.. Å hvem i alle dager har rett til å gi ditt barn noe når du sier nei? utroli teit!

Skrevet

Så lenge det ikke er et problem for ungen så...

Tutkopp han bruker?Rgner med han henter den selv om han er tørst.Hvis det,skjønner jeg ikke hvorfor de blander seg.Hadde vært litt anderledes om han hadde reagert på dette selv.Men han er jo så liten enda.

Skrevet

Der var det jammen ikke mye respekt å spore! Hvorfor i alle dager gjør de dette?? Kanskje du må ta en spansk en, og si at han kanskje har diabetes? ):-D

Skrevet

Hadde klikka i vinkel i mente og femte.. Tør ikke tenke på hvordan mitt hormonelle humør ville tatt seg ut i den situasjonen. når voksne folk ikke kan ta i mot en enkel beskjed så hjelpes...

Skrevet

når han ikke reagerer på det selv så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke skal få drikke vann?

men her i huset er det fullt rabalder når hun her ser at andre drikker brus og ikke hun!!! så er har hun fått smake brus, og hun er 21 mnd.

får dårlig samvittighet etterpå, men synes faktisk synd i henne når ALLE andre rundt henne skal absolutt drikke. vi drikker ikke brus når hun er i nærheten for å spare henne mest mulig. synes på en måte det er urettferdig ovenfor henne at vi skal få drikke brus mens hun bare får vann. da kan vi også bare drikke vann og heller ta oss en slurk i hemmelighet ;)

men synes du skulle tatt en spansk en ja ! ;)

Skrevet

ja da hadde jeg også flydd i flint, fy søren! spesielt av den der "han skal få når du snur ryggen til igjen"-kommentaren...å herre da hadde jeg eksplodert så fillene føk! skjønner deg KJEMPEgodt!

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er så enig, så enig!

Men jeg synes også det er rart at de som er så små at de ikke skjønner hva kake er, mates kake med skje bare fordi de voksne/større barna får det. Da mener jeg gjerne de som er under 1 år.

Datteren vår fikk aldri noe sånn. Husker ikke helt når hun begynte å få, men det var vel når hun ble nysgjerrig selv. Hun liker ikke brus, ikke vanlig is (bare saftis), ikke godteri, ikke sjokolade, ikke kake, ikke kakao. Hvis hun skal få noe ekstra vil hun aller helst ha bolle og eplejuice. Det er jo en del sukker i det også, men det er ganske sjelden. Nå er hun 3 1/2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...