Gå til innhold

Hvor mye skal vi tørre å spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det her er helt pussig, men vi har et vennepar som alltid kommenterer hvor mye gjester hos de spiser. Altså i en negativ tone. Hun kan si " jeg hadde bakt så og så mange boller, vaffelhjerter, en så og stor kake og de spiste opp nesten alt. Jeg som hadde tenkt å spare det og fryse det ned til en annen gang". Han sitter der og samtykker ved å nikke og si ja.

Så nå er jeg blitt blitt skikkelig "engstelig" for at vi skal spise for mye av hennes hjemmebakst. Skal dit i morgen og fikk en melding at hun skulle ta opp noe godt fra fryseren. Og jeg svarer at hun ikke må gjøre for mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun ønsker å spare og fryse ned så får hun gjøre det før de "grådige" gjestene kommer

Skrevet

Ta med dere mat og si "vi tok med mat vi, siden vi vet at dere gjerne vil spare til en annen gang"

Skrevet

Si det til henne! "Dette var godt, men jeg er forsynt, takk. Du har jo sagt at du liker å ha det meste igjen etter at gjestene har gått."

Skrevet

Hvis de ikke tåler at folk spiser opp det de setter frem, så for de la vær og sette frem så mye.

Hadde ikke tatt en kakebit hadde jeg vært dere, bare som en slags "stille protest"

Skrevet

Haha, det der var bare latterlig sagt av venninna di, HI. Går jo ikke an å si sånt. Når man serverer ting til besøkende, bør en jo bare være glad for at dem liker det en har laget, og spiser det opp. Og MÅ de spare litt til å fryse ned, så burde de gjøre det FØR gjestene kommer, som hun ene over her sier.. :)

Ellers ville jeg sagt som hun over her (22:24), så får du se reaksjonen hennes ;)

Skrevet

Spis før dere drar og spis 4 vaffelhjerter ELLER to boller ELLER to kakestykker.

Dette lærte min mor meg og hun kan fortsatt smekke meg på fingrene om jeg spiser mer når jeg er hos bestemor, som også skal spare...

Evt ta med kake selv også og la restene av den stå igjen til henne for nedfrysing.

Sære folk gitt, men man lærer seg å tilpasse seg :P

Skrevet

Er det sant? Finnes det virkelig slike folk? Nå er jeg oppriktig overrasket. Og jeg som alltid har vært av den oppfatning at folk som inviterer setter pris på om gjestene spiser opp så mye som mulig av det de setter fram... Det er jo bare en måte å vise høflighet på det, er det ikke?? (Vise at man setter pris på maten?? Sånn ser i alle fall jeg det... Kan ikke fordra gjester som småspiser! ;))

Skrevet

Høres mer ut som om hun venninna di drive å skryte litt av hvor gode bakeverkene hennes er. Ved å si at gjestene hennes spiste nesten opp alt det hun har bakt, betyr at hun er flink til å bake. Men det er ikke alltid greit å skryte av seg selv rett frem, så da gjør man ved å fortelle en liten historie.

Skrevet

Hi her.

Ja det finnes slike folk og for meg er det uvant. Ble skikkelig satt ut første gangen hun sa det. Og begynte å tenke på hva vi hadde spist hos henne. Har bare kjent henne i 3 år og hun er litt rar, snakker mye om andre folk, hva de sier og gjør. Huff da tenker jeg på hva hun sier om meg.

Hun og mannen har ikke mange venner, noe hun sier selv og jeg begynner å ane hvorfor.

Skal ikke spise noe der i morgen, kansje bare smake en bittliten bit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...