Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 fins det baker som gir så uansvarlig høye lån?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 er det noen som gjør det??? da må evnt banken være tett i hue, og likeså de som søker om sånt...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har det. Syntes det går bra jeg. Tilpasser meg livet etter lommeboken. Sløser ikke, men mangler heller ingenting. Jeg er alene med min datter på 1 1/2 år.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 nå er det faktisk vanlig med lån 5-6 ganger inntekt...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 vi har litt over 5 ganger inntekt..det er trangt,en har ikke mye ekstra.,.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Og til første 22:14. Jeg er ikke tett i hodet nei og mener banken at man er egnet til å ha et sånt lån, hva er problemet da, så lenge man klarer seg? Alt man skal slenge dritt om :-( Hilsen siste anonym 22:14
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Vi har rett under 5 ganger inntekt. Har ett bra liv, men ingen sydenturer og design klær, men det savner vi heller ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 vi har 5 ganger inntekten,men har planer om å få lånet ned fort...prøver å jobbe overtid når vi kan:) om noen år blir det lettere:) slik er det når en skal inn på boligmarkedet...alt er jo overpriset...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 I følge ligningen nå, så har jeg langt under 100 000 i inntekt, og huslånet er på rundt 400 000. Så det blir ca 4-5 ganger så mye lån som inntekt;) Men dette er jo ikke helt reelt, da. Selv om en bank nok hadde sett på ligningen, og hylt høyt om jeg ba om lånet;) Vi lever veldig greit vi, siden inntekten på ligningen ikke stemmer med virkeligheten. Og da er alt oppe i dagen, så det er ikke snusk og svart arbeid som er årsaken. Har godt med penger, og trenger egentlig ikke snu på krona. Men det er ikke å anbefale et så høyt lån om en kun har det som er i selvangivelsen.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 Ligningen som ligger ute er jo netto inntekt, etter fradrag og skatt. Det kommer ann på hvor høy inntekt men har, tjener man 200 brutto så bør man ikke ha 1 mill i lån. Tjener man derimot 1 mill., så har man større mulighet til å betjene 5 mill. Så er det situsjonen ellers, har man 4 barn feks. så er 5 mill. for mye, her må man se helheten. Og bankene låner sjelden 5 ganger inntekt selv om det tilsynelatene kan gå i beregningssystemet, dvs. overskudd på likviditet pr.mnd. iberegnet renteoppgang på 4-5%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå