Gå til innhold

Når begynte magen å vise hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å skjule magen, og jeg er 6+6 uker på vei. Vil ikke at andre skal få vite det helt ennå. Hva om det er tvillinger?!

Når begynte det å vise med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr1 begynte magen å strutte tidlig. Var veldig tynn, 45 kg, så mulig det var derfor at magen viste tidlig. I uke 8 hadde jeg ikke sjans å skjule graviditeten lenger. Sfmål lå laaaangt over gjennomsnitt allerede da så jordmoren trodde jeg ventet tvillinger eller var 1-2 mnd lenger på vei.. Ingen av delene stemte. Var kun en :)

Med nr2 kom ikke magen før i uke 15-16.

Nå venter jeg nr 3 og ser bare feit ut. hehe:) Fødte en jente for 6 mnd siden så har jo litt ekstra hud igjen etter forrige svangerskap.

Skrevet

Sist gang var jeg i uke 26-27 før jeg fikk synlig mage, var tynnere enn jeg har vært på mange år, og gikk bare ned i graviditeten, så det var ikke bilringer magen skjulte seg bak.

Nå er jeg noen kilo tyngre, og i uke 6 foreløpig, uten tegn til mage... Tar forhåpentligvis ikke like lang tid som forrige gang:)

Skrevet

Hei:)

jeg er 6 uker i dag og føler også at jeg har fått litt mage, men jeg er litt usikker på om det kanskje er på grunn av luft og treg mage istedenfor at det er fosteret som presser på:) hehe vet ikke jeg.

Lykke til videre iallefall:)

Skrevet

da jeg var gravid var jeg 6mnd på vei da vi var på julebord, jeg hadde på meg en trang kjole og ingen så at jeg var gravid :(

er normalt 1.70cm og 60kg og hadde bare gått opp 3 kg til 6.mnd!

da jeg fødte 3 mnd etter var jeg 68kg.

hadde liten mage, så trodde babyen skulle bli liten, men hun var faktisk 3600 og 52cm :)

Skrevet

jeg har synlig mage allerede.. går i mammabukser og jeg er 6+2..

detter pga mye hormoner og luft sikkert.. men ingen tør å spørre enda men alle glaner på magen min så d er ingen tvil om at d synes... skummelt da vi vil holde d hemmelig en stund til...

Skrevet

Jeg er snart 12 uker på vei og magen min synes godt(Synes jeg selv i alle fall). Har dress på jobb hver dag og den strammer! Kan være fordi dette er nr 3 og jeg kan vel ha blitt litt slappere i fiske for hver gang ;o)

Skrevet

Jeg tror det avhenger av hvor lang du er i overkroppen, men normalt er det å kjenne livmoren krype opp over symfysebeinet når du er rundt 12 uker (kanskje litt før for 2. gangsfødende). Da er det babyen som begynner å synes. Før dette er det luft i magen og organer som flytter seg oppover for å gjøre plass til den voksende livmoren.

Jeg er i min 2. graviditet og 7,5 uker og har ikke noen problemer med å skjule magen. På kveldene ser jeg litt småtykk ut, for jeg har problemer med å holde inn magen, men jeg er ganske sikker på at ingen legger merke til det.

Første graviditet begynte magen å komme fram rundt uke 15-16. Men det var fortsatt vanskelig å se om jeg var gravid eller bare hadde litt mage. Husker at magen hadde litt rar form i begynnelsen når livmora var kommet halvveis opp til navlen, og det var en kant der den sluttet. Uke 20 hadde jeg en pen kul, da hadde livmora kommet seg godt opp og magen så mye penere ut. Etter det vokste den radig. Jeg har ligget litt over symfysemål fra uke 12, også etter korrigert termin (ble flyttet fram 8 dager)- fødte en gutt på 3,4 kg og 51 cm.

Skrevet

Så kjekt med så mange svar.. Tusen takk :-)

Det er nr.2 hos meg også, men kan ikke huske den kom såå tidlig sist! Vet at det gikk ann å se at jeg var gravid i uke 8, men at det likevel var lett å skjule. Nå er det vanskelig midt på lyse dagen:P Det er jo koslig også da, men ser at venninnene mine ser på magen min..Hehe! Jeg er 1,70 men har veldig kort overkropp, og heller lange bein! Muligens derfor den kommer så fort. Ser jo at den kommer tidlig med noen av dere andre også, så det er sikkert bare et lite vidunder;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...