Gå til innhold

Vaksineringen i Drammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ingen info om svineinfluensa vaksineringen på kommunens nettsider. Er det noen som vet om vaksinen har kommet hit, og hvem som skal ha ansvaret i Drammen, fastlegen eller smittevern kontoret ? Er veldig usikker på om jeg skal ta vaksinen, og egentlig litt glad for hver dag som går uten at jeg har et valg ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk beskjed på legekontoret i går at den kommer til drammen i neste uke.. jeg har hvertfall ikke fått time før om 3 uker til å evnt ta den... blir da på legekontoret ...

Skrevet

I dagens Drammens Tidende sto det: "Vaksinen mot svineinfluensa er på vei til legekontorene. Om 14 dager settes de første nålene i Drammen - på spesielt utsatte. Vaksineringen vil skje hos fastlegene og på smittevernkontoret i Idrettens Hus i Schwartz´ gate på Strømsø.

Kun spesielt utsatte- gravide og syke- får vaksine i første omgang fra fredag 6. november kl. 10-18 t.o.m. søndag 8 november. Først ut, på fredag, er folk bosatt på Austad/Fjell, Skoger og Konnerud.

Selve vaksinen er gratis, men kommunen har satt egenandelene på arbeidet til 100 kr pr. person."

Jeg har 20 dager til termin, så jeg tror nok ikke jeg rekker å ta noen vaksine. Har på følelsen at den lille gutten i magen min kommer før termin. Nr. 2 kom 5 dager før termin.

Fastlegen min anbefalte meg om å ikke ta vaksinen, men det var for en mnd siden. Kan hende at hun har forandret mening nå...? Det er jammen ikke lett å vite hva man skal gjøre når både fastlegen + 2 jordmødre sier at de ikke synes jeg bør ta den. Folkehelseinstituttet anbefaler det jo sterkt...

Skrevet

De første vaksinene blir satt mellom fredag 6.nov og søndag 8.nov mellom kl.10.00-18.00 på Smittevernkontoret på Idrettens Hus. Etter dette er det legekontorene som administrerer vaksinene. Det er fortrinnsvis risikogruppene som får tilbudet om vaksinen, og de nevner gravide spesielt i artikkelen i dt.no i dag. Jeg synes det er lenge å vente 14 dager når det er så mange utbrudd av svineinfluensa i skoler og barnehager i og rundt Drammen for tiden. I tillegg til å jobbe i helsevesenet selv så bekymrer jeg meg ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...