Gå til innhold

Nå er jeg lei av vaksine-diskusjonene... flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke vi få velge selv om vi vil eller ikke vil ta den eller ikke uten å måtte lese hvor dum eller ikke dum vi er som gjør det ene eller det andre.

Jeg har lest det jeg trenger å vite og har tatt mitt valg! Så nå skal jeg nyte tiden som kommer og glede meg over den voksende magen :)

Lykke til alle sammen om du tar den eller ikke, jeg dømmer ingen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heeelt enig. ta den om du vil og dropp den om du vil.. så lenge folk har det bra så er det det som er viktig!! :) lykke til du og! :)

Skrevet

Heeeelt enig her også!

Ta ditt eget valg, og respekter at andre gjør det samme!

Skrevet

Er lei hele svineinfluensaen, debatter om den, linker om den, grusomme historier, vaksiner, fanatikere, for og imot, fanden og hans oldemor

Skrevet

Så enig så enig!!! La oss nyte graviditeten!

Skrevet

Er helt enig med dere! Er så drit lei av all denne snakkingen om svineinfluensaen, skulle nesten tro at det er en selvfølge at alle får den og dør av det hvis man ikke tar vaksinen. Skal bare nyte lille jenta mi som vokser seg stor og sterk jeg <3

Skrevet

Drev akkurat og skrev ett langt og sint innlegg på en annen tråd her, men fant meg for god til å legge det ut. JEG ER SÅ LEI!!!! Og det blir ikke noe bedre av å lese side opp og side ned om forskning, og diskutere det i timesvis på forum som her. INGEN VET!!! Forskere, leger, jordmødre, gravide, alle spriker i hver sin retning. Så nå er det opp til din egen magefølelse hva som kjennes rett for deg.

Har lagd min "egen" teori - når folk spørr meg om jeg er helt sikker på om jeg/de kan jeg gjøre sånn og sånn (spise sushi, farge hår osv som tydeligvis er et STOOOORT valg for noen) så sier jeg bare at hvis man blir så bekymra, og gående å tenke på alt galt man har gjort hele tida, er det bedre å la vær. Tror det er like skadelig for fosteret at mor flyr rundt i spenn og er bekymret, har dårlig samvittighet og er redd for hver minste ting, ikke en følelse jeg ønsker å overføre til fosteret.

JA, alle er redd for influensa og vaksine, det er som pest eller kolera, men det er ingen som kan spå i fremtida. Jeg har trua på å fortrenge litt :-) Ta vaksinen og glem at du har tatt den, eller vask deg godt på henda, og ta ting som de kommer, og nyt tida og fine høstdager i mens....

Jiiiiiizez jeg er lei. Ikke mest tålmodig om dagen kjenner jeg :-D

Skrevet

Endelig et innlegg jeg ønsker å svare på når det gjelder den hersens vaksina!!

Er så lei alt pratet om det...føler jo nesten at det er mer fokus på svineinfluensa og vaksiner enn det er fokus på oss gravide jenter..

Ta den de som ønsker...Jeg fokuserer heller på lille prinsessa mi som koser seg i mammas mage, spesielt når jeg spiser litt sjokkis,hehe:)

Skrevet

Selvsagt skal man få velge selv om man vil ta vaksinen eller ikke, og selvsagt skal ingen dømmes for dette. I de tilfellene noen dømmes for sitt valg, enten det er ene eller andre veien, er det trist.

Men om man har lest det man trenger og er lei av disse debattene, kan man ikke bare la være å lese disse trådene da? Jeg synes det innimellom har vært mange saklige og gode innlegg her på Barnimagen, og jeg har satt pris på å få diskutere en slik ting som plager meg veldig i graviditeten. Jeg synes ikke man skal legge opp til dårlig samvittighet hos andre som ønsker å diskutere dette, selv om en er lei selv.

Skrevet

Folk må gjerne diskutere det, men er det mulig å lese seg opp på noen av de titalls innleggene som alle rede finnes?? Det opprettes et antall nye tråder hver eneste dag med nøyaktig de samme spørsmålene, om igjen, og om igjen, og om igjen! Det må gå an å fortsette en diskusjon innenfor et begrenset område og ikke oppta et helt forum med dette temaet? Andre temaer som blir tatt opp blir jo presset ut med en gang på grunn av det vanvittige antallet innlegg om svineinfluensa.

Skrevet

Enig!!!! Blir dritt lei av at det hele tiden blir skrevet om i flere innlegg. Bruk ett innlegg til og svare eller skrive mer om dette.

Skrevet

Synes det er greit at man diskuterer svineinf., MEN det må da være mulig å scrolle litt ned på sida og finne en debatt som allerede handler om det, i stedet for å starte en ny. Kan jo snart omdøpe 2.tri til svinestien ...

Skrevet

Helt enig med deg, synes at alle skal holde sine meningene sine for seg selv. slike diskusjoner gjør meg veldig redd og lar meg glemme alt som er fantastisk med graviditeten. Når man er redd så trenger man ikke å skremme andre!

Skrevet

Jeg gjorde en rask opptelling på førstesiden, og hele 12 av 50 tråder handler om svineinfluensaen. Det vil si at hele ca. 25%, eller hver fjerde tråd her inne handler om svineinfluensa. Det er ganske mye med tanke på alle de utallige andre temaene som er relevant for graviditet.... Og jeg tror det overdrevne fokuset kan bidra til redsel og hysteri når det får lov til å ta så stor plass i dette forumet, i tankene, eller i hverdagen.

Skrevet

ENIG!!! la folk velge selv om de vil dø av vaksinen eller dø av nøffesyken.. Er opptil hver enkelts valg om ikke de skal skrive side opp og side ned om forskning osv osv....

Skrevet

HAHAHAHA DERE ER SÅ LEI AT DERE MÅ DISKUTERE ENDA MER VAKSINE I EN NY TRÅD!!!!

hystriskt festlig....*knegg*

Gjest Sensitiv er gravid!
Skrevet

Akkurat nå er det ikke vaksinen som blir diskutert.

Jeg er helt enig med HI. Kjempelei alle disse innleggene. Har tatt mitt valg og står ved det. Lei folk som skal over overbevise andre om at sitt valg er riktig - for selv å bli mer sikker. Eller de som er nedlatende overfor de som velger annerledes. Får la være å lese så mange slike innlegg fremover. Jeg håper det går bra med alle mødre og barn - uansett valg :-)

Skrevet

saken er jo enkel, enten velger du å ta en vaksine, eller så lar man være... hva er vitsen med å diskutere egentlig.. har jo diskutert litt selv, men samtidig.. det valget man selv tar er jo opp til en selv...

ingen andre kan jo ta valget for deg...

Skrevet

Bare la være å lese de trådene dere ikke vil.

Jeg åpner for eskempel ikke trådene om plumbotesten eller ringtesten eller hvilken vogn man skal kjøpe eller hvor mye godteri og potetgull er OK å spise under svangerskapet. Jeg krever heller ikke at andre slutter å skrive om slike ting. :-)

At det er så mange tråder om svineinfluensa og vaksinen viser bare at dette er et tema mange er interessert i å diskutere. Det er jo relevant for de fleste av oss i 2. trimester.

Skrevet

He he, må le litt av hvordan folk koser seg med misnøyen her inne:)Og hvor mange uinteressante innlegg det er her, og hvordan folk angriper hverandre for den minste ting. Den eneste grunnen til at jeg har vært inne på disse sidene de siste ukene, er Ja; faktisk, for å følge med på vaksinedebatten, mange fornuftige innlegg om dette, om et tema vi gravide selvsagt tenker mye på for tiden. Også interessant rent sossialpsykologisk å se hvordan holdningene har gått fra å "nei jeg skal IALLEFALL ikke ta vaksinen", til flere innlegg der jentene bak har forstått alvoret i sykdommen og innsett at vaksine er det rette valget. Jeg er sikker på at man har blitt påvirket av hverandre. Vi er i samme båt. Dere som ikke er interessert i disse temaene kan vel la være å åpne innleggene, istedet for å "tøft" si at "ååå, jeg er så lei". :)

Skrevet

Flowerpower2: Hersketeknikk: "må le litt av hvordan folk koser seg med misnøyen her inne :) (sarkastisk: du ler av andres frustrasjoner, "dummer ut andre"), og hvor mange uinteressante innlegg det er her (kommer med nedsettende kommentarer om det andre har å si, deevaluerer). Morsomt hvordan du subtilt kritiserer andre for å kritisere andre! Metakritikk. Det handler vel strengt tatt ikke om at folk ønsker å være "tøffe" ved å uttrykke at man er lei. Det handler vel mer om en reell frustrasjon over hvor stor del av dette forumet som skal vies til innlegg om svineinfluensaen. Det er ikke det AT den diskuteres som er irritererende, det er det at folk har et enormt behov for å GJENTA det som alle rede har blitt sagt tusen ganger før. Les det andre har skrevet før deg, så slipper vi å ha de samme setningene på evig repeat.

Skrevet

Å, jeg er så enig. Er møkklei av at dette skal henge over meg som en mørk sky av bekymring. Nå har jeg ombestemt meg tre ganger daglig i ukesvis, alt etter hva jeg leser.

Men i går bestemte jeg meg. Og nå skal jeg slutte å lese masse tråder om vaksinen, holde fast ved valget mitt og nyte svangerskapet. Dette skal ikke få ødelegge en fin tid. :)

Skrevet

Enig med trådstarter, så enig! Har fulgt med og selv diskutert litt, men merker det knyter seg i magen av alt dette.. Ikke bra for verken mor eller barn. Og det tar jo aldri slutt heller. Hadde vært kjekt å lese om og diskutere noe annet også, som flere nevner blir det ganske voldsomt dette..

Lykke til med valgene deres jenter:)

*sniker seg ut igjen*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...