ღCinnamonღ Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Slik føler jeg fhi velger å sette det på spissen for oss som er gravid! Er veeeldig usikker på denne vaksinen, og føler d har blitt sånn at hvis jeg velger å takke nei til den, ja, da kan jeg nesten være sikker på at jeg vil dø av alvorlige komplikasjoner hvis jeg blir smittet. "Velg å vaskiner deg, elr ta de dødelige konsekvensene hvis ikke". Føler jeg må velge mellom pest og kolera noen ganger. Hater at dette svangerskapet her skal bli helt overskygget av frykten for å få den h..vetes, dritt, duste, ekle, motbydelige SVINeinfluensaen!!! Og også at jeg skal føle meg så innmari presset til å gjøre noe som jeg er utrolig skeptisk til! Hvertfall per idag!
Jente+Jente+lillegutt Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Nå har jeg lest så mye og hørt så mye så nå har jeg bestemt meg for å ta den. Og nå gleder jeg meg bare til å få det gjort Vi blir rådet til det og følger derfor et råd, noe bedre kan ikke jeg gjøre føler jeg. Lykke til. Hater dette svineriet jeg også.
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Føler du det på den måten er vel valget enkelt? Ellers så er det faktisk mulig å isolere seg selv og familien. Jeg har overhodet ingen betenkeligheter med å ta vaksinen. Det eneste som plager meg er at den ikke er å få tak i, i min kommune iallefall.
*SmurfeMamma* Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 føler det litt på samme måte som deg... og i dag sa de på radioen at helseministeren i tyskland gikk ut og advarte det tyske folk mot å ta vaksinen... hun mente de viste alt for lite om skadevirkningene og bivirknene til kvikksølv og skvalen.... så nå har tyskland bestilt vaksiner uten disse stoffene, slik at folket i tyskland skal slippe og ta denne vaksinen man ikke vet utfallet av... dette gjaldt da særlig gravide.... på en siden vil jeg ta vaksinen, på en annen side er jeg livredd for å gjøre det...
Belladonna med to gutter Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Fant dette: Vaksine er ikke nødvendig Skrevet av Gjest 27.07.2009 22:56 Jeg arbeider i helsevesenet og synes det er veldig mye medisinsk-klinisk uetterrettelighet i denne saken (hvor lite faglig er det egentlig nødvendig for en journalist å lære seg om en sak før den slås stort opp ? Svar: Nothing - sukk). Media meldte at 230 barn var smittet av svineinfluensa på en sommerleir i Canada. Hva skjedde med barna ? Alle kom seg raskt igjen, og ikke et barn behøvde å besøke sykehuset . Kan noen gi meg en god grunn for å vaksinere mot såkalt svineinfluensa ? Noen vil hevde at de som er i risikosonen trenger vaksine, men dette er en overfladisk og farlig tankegang (har jeg sett mange triste resultater av dette i min gjerning - sukk). De som har dårlig helse, har også det dårligste immunforsvaret. Å injisere en vaksine innebærer at mottageren får i seg elementer av virusene i sykdommen (det vaksineres mot) i svekket dose. Forutsetningen er at mottagerens egen immunforsvar skal ordne opp og skape immunitet. Men dette fungerer bare for de som fra før av har et godt immunforsvar (og derfor heller ikke trenger noen form for kunstig beskyttelse). De som har svekket immunforsvar risikerer å få sykdommen gjennom vaksine-sprøyta. Fordi at selv om viruset er svekket så kan det likevel være nok til at personen blir syk av det og ikke får det ut av kroppen igjen. Jeg har sagt dette igjen og igjen til legene, men det virker som de fleste er hjernevasket eller ikke våger å ta ansvar for å si ifra, jeg forstår det ikke. PS. Mitt virkelige navn er ikke Sandra. For å kunne gå ut med dette hjertesukket må jeg gjøre det anonymt, slik ting er.
lindynatt Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Nei nei Tyskland har bestillt vaksine uten tileggsstofer til soldatene og folkene på "stortinget" her nede resten skal helst ta den andre men når man vet at vaksinen ikke er testet, ingen vet hvor lenge den varer, hvilke langtidsvirkninger den gir og ikke minst, hvor få som dør av svineinfluensaen (dør mye flere av den vanlige) nei ikke gjør det. I Tyskland har det til nå dødd 2!!!!!!! stk, begge hadde andre sykdommer. På samme tid har det dødd flere 100 folk av vanlig influensa. Hvis dere virkelig vil vite hvorfor vi har vaksine med tileggsstoffer, les her: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1202389/Government-virus-expert-paid-116 k-swine-flu-vaccine-manufacturers.html http://www.twnside.org.sg/title2/health.info/twn infohealth072.htm http://www.washingtontimes.com/news/2009/apr/29/swine-flu-hysteria-be ware-of-bureaucratic-cures-fo/
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Veldig mye har skjedd siden 27 Juli i anledning svineinfluensa da.... og velger å ikke høre på folk som ikke tør stå frem med underskrift!!! får bli opp til enhver.... og om du hører på noe noen har sagt 27 juli når de anbefaler det pr d.d så sier jo det litt spør du meg....
eggstokk Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Bare litt fakta En komplikasjon av en influensa/svineinfluensa er lungebetennelse. De aller aller fleste av oss vil takle en lungebetennelse. Inkludert de av oss som er gravide. Selve viruset vil ikke gjøre noe med fosteret. Det er komplikasjonene mor kan få som kan skade barnet i magen. Er du gravid og har astma, diabetes, eller andre sykdommer så kan du være mer utsatt for å få lungebetennelse ved influensa. De som har tatt vaksinen, testpersoner, har sannsynligvis ikke fått umiddelbare bivirkninger, men man vet jo ikke noe om langtidsbivirkningene. Dette finner man ikke ut av før om 10-15 år....sannsynligvis. Og hvordan barnet i magen blir påvirket av vaksinen, vet man jo heller ikke da det enda ikke er født barn hvor mor har tatt vaksinen. Og Om det har blitt født noen, så har de ikke rukket å bli særlig store enda. Selv om FHI anbefaler å ta vaksinen, så er jo ikke dette noen garanti for noen ting som helst. FHI har pålagt alle nevrologer i landet til å holde øye med dem som har fått vaksinen og evt. nevrologiske komplikasjoner. Den vaksinen som ble gitt i 1976, sies å ha vært forurenset og forårsaket flere dødsfall enn selve Svineinflu. og at mange vaksinemottakere fikk nervesykdommen Guillian-Barre. Om man søker litt på nettet så får man opp ganske mye informasjon som FHI ikke har opplyst oss om. Verdt å sjekke.
Belladonna med to gutter Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Marita: Sant sant... Ikke godt å vite hva man skal høre på....jeg er maksimalt forvirra, da min lege og jm ikke anbefaler meg å ta vaksinen..HJELP!!
Lunda med lillegutt Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 At du kan fremstille en slik feilinformasjon på et nettforum for gravide under påskudd av å være helsearbeider synes jeg er veldig skremmende. Det er ikke sant at man kan få svineinfluensa av vaksinen! På pandemi.no som er Norges offisielle nettside for svineinfluensa og vaksine står det at: "Vaksinen er basert på deler av det nye influensaviruset A(H1N1) og inneholder ikke levende virus. Den kan derfor ikke forårsake influensasykdom". (http://www.pandemi.no/pandemi/vaksinering/om_pandemivaksinen_pandemrix_589114) Dette kan jo være grunnen til at ikke legene hører på deg.....
Sommerfugl82 Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Helt enig med eggstokk. Jeg tror også at det fins fler gravide som har hatt influensaen, men de hører vi ikke stort om i media. Jeg kjenner tre ikke gravide som har hatt influensaen nå i sommer etter sydenturer, og hun som har et immunforsvar som en mygg til vanlig, overlevde hun. De to andre opplevde dette som en mild variant, uten særlige komplikasjoner. Media vil ha det til å være det mange føler blir " pest eller kolera ", og sikkert også fordi de allerede har kjøpt opp et parti til flere millioner i all hast.... Ville kongefamilien benyttet vaksinen på et familiemedlem som var gravid? - mest sannsynlig ikke....- da hadde de nok fløyet inn den typen uten tilsetningsttoffer.....Og det er ganske skremmende at de heller ikke vil stå som ansvarlige i tilfelle det skulle gi alvorlige bivirkninger i etterkant......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå