Gå til innhold

Man kan bli syk av mangt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir syk av erfaringer....:

dvs. ikke direkte syk da, kanskje mer sliten-syk. Men lei er jeg av å slite med følelsene mine. Fram og tilbake, en dag bra - en dag dårlig. Er til å bli gal av.

Jeg og min mann har vært sammen i over 10 år og har tre fine barn. Vi har slitt i forholdet i mange år, men da jeg har følt meg ganske avhengig av han (og vært det!) så har vi jobbet med saken leeeeenge. Men han er litt av en små-manipulerende og egoistisk mann og dette har vært hovedgrunnen til våre mange og triste krangler. Men nå går vi i terapi og han prøver å forbedre seg. Dessverre føler jeg meg helt utslitt og stoler egentlig ikke på han. Det kan gå bra i noen dager/uker men så skjer det et eller annet eller han sier noe som minner meg om fortiden vår, og dermed er jeg tilbake til "der vi startet". Jeg forklarer det til han, og han blir sint fordi han sier at jeg aldri stoler på han og mener at jeg bare er ute etter han. Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger, for jeg vet at han er kjempegod til å manipulere, og lurer på om han gjør dette nesten uten å vite det selv. Dermed tror jeg heller ikke på det han sier, og så er vi igang.

Føler at dette er min feil, men vet jo at det hele kommer fra hans oppførsel gjennom mange år. Det er jo han som har utviklet denne situasjonen, men det er liksom jeg som er synderen nå fordi jeg ikke klarer å slippe.

Vi går i terapi fordi det er jeg som ønsker å gi slipp på han, men pga vår spesielle situasjon, som jeg ikke går i detalj på her, så er det ikke bare bare for meg å dra. Derfor prøver vi så godt vi kan, men noen ganger føler jeg at jeg prøver for hans skyld, og ikke for vår. Innerst inne ønsker jeg meg tilbake til det vi hadde før, og jeg vet at jeg har følelser for han, vet bare ikke om det holder i det lange løp...

Er det bare bare å gi slipp på fortiden, slik som han sier, eller må han skjønne at dette krever mer enn bare min vilje. Dette tar tid!!

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...