Gå til innhold

Jordmor i morgen, spent!


KK junibarn :-)

Anbefalte innlegg

Skal til tidlig jordmor time imorgen, for å få henvisning til tidlig ul pga tidligere komplikasjoner i mine 2 svangerskap og er spent og nervøs på en gang.. er uke 5+6 no. Når tar de ul for å sjekke mest mulig om barnet er friskt, er det i uke 9 ca? noken som veit akkurat kva dei kan utelukke? det er vel fortidlig å høre hjertelyd rekner eg med så blir vel mest papir formaliteter som kjem på plass tenker eg..spennande likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Så spennende!

Jeg aner ikke når man tidligst kan forvente å se noe på UL, men ser man barnet kan man i hvertfall utelukke graviditet på utsiden av livmor. Bra at du får tett oppfølging, denne gangen så skal jeg også sørge for å få det.

 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KK :)

Jeg er også 5+6 idag. I følge terminkalenderen på babyverden ble det sagt at hjertet begynte å slå mandag, 5+4, når embryoet var 25 dager gammelt - så kaaaaanskje jordmor finner hjertelyd imorgen... :) Men, her er det jo snakk om bare dagers margin, så det er jo ikke sikkert det lar seg gjøre da.

Selv skal jeg til ul 2.nov (7+4) pga habituell abort. Nå bærer jeg IVF baby(er) så jeg vet jo nøyaktig når befruktningen fant sted og har derfor en svært sikker termin. Tror det er rundt uke 12 de måler nakkefold, lårben, neseben etc for å finne ut av eventuelle avvik. Jeg har fått satt opp 4 ul avtaler allerede...kjenner det er litt mektig å tenke på for meg som aldri har fått sett noe levende på plass i min livmor noengang....Bare sett hvor det har vært festet etter SA og mistanke om EXU...

Masse lykke til imorgen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :-)

Gjekk fint hos jordmor idag, skal på tidlig ul om 3-4 veker så det blir nedtelling framover no. Jordmora ville ikkje prøve å finne hjertelyden engang, det var altfor tidlig.Skal ha kontroll en gang i mnd og det er eg veldig glad for, liksom litt tryggere då :-) må ta svineinf.vaksinen mandag pga astma..litt skepisk på det, men dei er veldig klare på at eg måååå ta den så då får eg vel gjere det. Skal dåke ta den?

Bra det blir ekstra oppfølging på dåke også, og masse lykke til begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint med deg! Var spent på å høre om det :)

Jeg har også astma, men har ikke hørt at jeg må ta vaksinen med en gang. Men - er ikke spesielt plaget da.... Har tenkt å ta den uansett etter uke 12, siden de anbefaler det i fra 2. trimester. Men - de vet nok hva de gjør, så om du må nå på grunn av egen helsetilstand ville jeg ikke vært bekymret. Det er sikkert farligere for ungen om du skulle bli smittet nå enn at du tar vaksinen. Jeg får høre med min lege neste mandag når jeg skal dit....har jo masse ekstra oppfølging i utgangspunktet, men ikke pga astmaen :)

Kos deg videre med graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...